Perełki programowania gier. Tom 6
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Tytuł oryginału:
- Game programming gems 6
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2008-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2008-01-01
- Liczba stron:
- 732
- Czas czytania
- 12 godz. 12 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-246-1087-7
- Tłumacz:
- Mikołaj Szczepaniak, Andrzej Grażyński
- Tagi:
- gry informatyka gry komputerowe programowanie
Wyczerpujący przegląd nowoczesnych technik
tworzenia gier komputerowych
Zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji
Realistyczne odwzorowywanie zjawisk fizycznych, efektów dźwiękowych i oświetlenia
Języki skryptowe i sterowanie danymi
Techniki zabezpieczania gier w wersji beta
Przemysł gier komputerowych jest jedną z najszybciej rozwijających się branż informatyki. Gry, które jeszcze niedawno zapierały dech w piersiach, dziś wydają się proste i mało realistyczne. Współczesne symulatory i "strzelanki" to arcydzieła, których produkcja angażuje środki porównywalne z budżetami hollywoodzkich superprodukcji. Rosnące w ogromnym tempie możliwości komputerów i konsoli wpływają jednak nie tylko na jakość gier, ale także na proces ich tworzenia i wykorzystywane podczas niego narzędzia. Programiści tworzący gry implementują zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, wykorzystują niezwykłe możliwości układów wyświetlających grafikę i skomplikowany aparat matematyczny.
Książka "Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 6" to doskonałe kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy tworzą gry komputerowe lub zamierzają to robić. W każdym rozdziale, napisanym przez cenionego eksperta z tej branży, znajdziesz niezbędne informacje dotyczące różnych aspektów pisania gier. Przeczytasz o sztucznej inteligencji, symulacji zjawisk fizycznych oraz odwzorowywaniu oświetlenia i dźwięków. Poznasz nowoczesne techniki programowania współbieżnego, optymalizacji kodu pod kątem maszyn wieloprocesorowych, stosowania języków skryptowych i wykorzystywania możliwości procesorów graficznych.
Programowanie pod kątem procesorów wielordzeniowych
Siatkowa reprezentacja obiektów gry
Testowanie pojedynczych modułów gry
Optymalizacja korzystania z zasobów
Rachunek wektorowy i macierzowy
Symulacja zachowania cieczy
Tworzenie algorytmów sztucznej inteligencji
Korzystanie z reguł logiki rozmytej
Programowanie skryptowe w językach Lua i Python
Optymalizacja wyświetlania obiektów gry
Wykorzystywanie możliwości procesorów graficznych
Generowanie efektów dźwiękowych w czasie rzeczywistym
Tworzenie gier sieciowych
Przeczytaj i stwórz grę, w którą zagrają miliony graczy.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 6
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE