Kultura mediów, ciało i tożsamość

Okładka książki Kultura mediów, ciało i tożsamość Witold Jakubowski
Okładka książki Kultura mediów, ciało i tożsamość
Witold Jakubowski Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls popularnonaukowa
362 str. 6 godz. 2 min.
Kategoria:
popularnonaukowa
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania:
2011-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2011-01-01
Liczba stron:
362
Czas czytania
6 godz. 2 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-7587-654-3
Tagi:
media kultura popkultura socjologia społeczeństwo
Średnia ocen

7,0 7,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,0 / 10
5 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
409
335

Na półkach:

W obecnych czasach to kultura mediów jest źródłem wzorców przekazywanych w tekstach kultury popularnej. Nie można zaprzeczyć, że media stały się ważną częścią życia współczesnego człowieka. W niniejszej pozycji autorzy pragną zwrócić uwagę na pozycję edukacyjną mediów. Nie trudno zauważyć, że na rynku wydawniczym jest wiele książek z zakresu tematyki mediów, myślę jednak, że przedstawiona przeze mnie pozycja jest jedną z bardziej interesujących i kompleksowych, jeżeli chodzi o kontekst edukacyjny. Można pokusić się o stwierdzenie, że rola kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości to temat opracowany wyczerpująco.

„Kultura mediów, ciało i tożsamość – konteksty socjalizacyjne i edukacyjne” pod redakcją naukową Witolda Jakubowskiego i Sylwii Jaskulskiej to monografia naukowa, w której znajdziemy szeroką gamę tekstów właśnie z zakresu przekazów medialnych. Książka została podzielona na dwie części, w pierwsza dotyczy opracowania „kultury mediów i tożsamości”, zaś druga zatytułowana jest „ciało, płeć i tożsamość”. Książka opatrzona jest wstępem, w którym autorzy wyjaśniają motywy, które miały wpływ na powstanie publikacji, opisują obecny stan nauki, a także założenia i kryteria, jakie przyświecały im w wyborze tekstów. „Udało się nam w jednej książce zgromadzić artykuły autorów z całej Polski, z wielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości.”

Różnorodność tekstów zamieszczonych w tej publikacji niewątpliwie stanowi jej walor. Oczywiście jedne teksty są bardziej, a inne mniej interesujące z mojego punktu widzenia. Są takie, które skłaniają do przemyśleń, do analizowania treści i zachęcają do zgłębienia tematyki, a są i takie, przez które ciężko przebrnąć, czasami jest to związane z językiem, innym razem z samą treścią. W mojej opinii druga część książki poświęcona ciału, płci i tożsamości znacznie podnosi atrakcyjność całej pozycji.

Niewątpliwie autorzy opracowali temat w sposób kompleksowy, dla osób zainteresowanych tą tematyka pozycja stanowi „must have” i „must read”. Myślę, że jest to pozycja ciekawa, ponieważ teksty wyróżniają się aktualnością zagadnień i przykładów ze świata mediów. Temat niewątpliwie opracowany został z najwyższą starannością, wykorzystana została literatura polska i zagraniczna z ostatnich lat.

W obecnych czasach to kultura mediów jest źródłem wzorców przekazywanych w tekstach kultury popularnej. Nie można zaprzeczyć, że media stały się ważną częścią życia współczesnego człowieka. W niniejszej pozycji autorzy pragną zwrócić uwagę na pozycję edukacyjną mediów. Nie trudno zauważyć, że na rynku wydawniczym jest wiele książek z zakresu tematyki mediów, myślę jednak,...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    11
  • Przeczytane
    6
  • Posiadam
    1
  • Studia
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Kultura mediów, ciało i tożsamość


Podobne książki

Przeczytaj także

Ciekawostki historyczne