Kultura mediów, ciało i tożsamość
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Data wydania:
- 2011-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-01-01
- Liczba stron:
- 362
- Czas czytania
- 6 godz. 2 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-7587-654-3
- Tagi:
- media kultura popkultura socjologia społeczeństwo
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, składa się z 23 tekstów i jest podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy kultury mediów, druga – płci i ciała. Jako redaktorzy tomu jesteśmy przekonani, że prezentowana problematyka jest ważna, teksty (choć łączy je kontekst edukacyjny) – interdyscyplinarne, a sposoby prezentacji poszczególnych tematów – niebanalne. Udało się nam w jednej książce zgromadzić artykuły autorów z całej Polski, z wielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości.
Mamy nadzieję, że Czytelnik podczas lektury będzie książkę tę współtworzył, wraz z autorami czytając kody, mnożąc znaczenia niedokończonych, kontrowersyjnych, głośnych, a także zapomnianych, niedocenianych tekstów i edukacyjnych kontekstów kultury współczesnej.
Witold Jakubowski
Sylwia Jaskulska
Ta publikacja nie jest oczywiście ani głosem za kulturą popularną, ani przeciwko niej. Zebrane w tym tomie teksty ilustrują perspektywę oglądu dzisiejszej rzeczywistości zaproponowaną przez wspomnianego badacza – J. Fiske. Mnożymy w nich pytania o język mediów i przekaz medialny, ich rolę w konstruowaniu współczesnych tożsamości. Odnosimy się do płci i ciała jako do miejsca wpisywania znaczeń. Interesuje nas szczególnie perspektywa edukacyjna. Kultura popularna nie jest przez autorów tomu pomijana. Przeciwnie – jest traktowana jako kontekst socjalizacji i edukacji; edukacja i socjalizacja zaś są kontekstem kultury popularnej. Obrazy medialne szkoły, młodzieży i rodziny, nowe wspólnoty internetowe, reklama jako tekst kultury, tożsamość płciowa i kreowanie własnego wizerunku przez kreowanie ciała to tylko niektóre z kwestii, które podnosimy…
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 11
- 6
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
W obecnych czasach to kultura mediów jest źródłem wzorców przekazywanych w tekstach kultury popularnej. Nie można zaprzeczyć, że media stały się ważną częścią życia współczesnego człowieka. W niniejszej pozycji autorzy pragną zwrócić uwagę na pozycję edukacyjną mediów. Nie trudno zauważyć, że na rynku wydawniczym jest wiele książek z zakresu tematyki mediów, myślę jednak, że przedstawiona przeze mnie pozycja jest jedną z bardziej interesujących i kompleksowych, jeżeli chodzi o kontekst edukacyjny. Można pokusić się o stwierdzenie, że rola kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości to temat opracowany wyczerpująco.
„Kultura mediów, ciało i tożsamość – konteksty socjalizacyjne i edukacyjne” pod redakcją naukową Witolda Jakubowskiego i Sylwii Jaskulskiej to monografia naukowa, w której znajdziemy szeroką gamę tekstów właśnie z zakresu przekazów medialnych. Książka została podzielona na dwie części, w pierwsza dotyczy opracowania „kultury mediów i tożsamości”, zaś druga zatytułowana jest „ciało, płeć i tożsamość”. Książka opatrzona jest wstępem, w którym autorzy wyjaśniają motywy, które miały wpływ na powstanie publikacji, opisują obecny stan nauki, a także założenia i kryteria, jakie przyświecały im w wyborze tekstów. „Udało się nam w jednej książce zgromadzić artykuły autorów z całej Polski, z wielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości.”
Różnorodność tekstów zamieszczonych w tej publikacji niewątpliwie stanowi jej walor. Oczywiście jedne teksty są bardziej, a inne mniej interesujące z mojego punktu widzenia. Są takie, które skłaniają do przemyśleń, do analizowania treści i zachęcają do zgłębienia tematyki, a są i takie, przez które ciężko przebrnąć, czasami jest to związane z językiem, innym razem z samą treścią. W mojej opinii druga część książki poświęcona ciału, płci i tożsamości znacznie podnosi atrakcyjność całej pozycji.
Niewątpliwie autorzy opracowali temat w sposób kompleksowy, dla osób zainteresowanych tą tematyka pozycja stanowi „must have” i „must read”. Myślę, że jest to pozycja ciekawa, ponieważ teksty wyróżniają się aktualnością zagadnień i przykładów ze świata mediów. Temat niewątpliwie opracowany został z najwyższą starannością, wykorzystana została literatura polska i zagraniczna z ostatnich lat.
W obecnych czasach to kultura mediów jest źródłem wzorców przekazywanych w tekstach kultury popularnej. Nie można zaprzeczyć, że media stały się ważną częścią życia współczesnego człowieka. W niniejszej pozycji autorzy pragną zwrócić uwagę na pozycję edukacyjną mediów. Nie trudno zauważyć, że na rynku wydawniczym jest wiele książek z zakresu tematyki mediów, myślę jednak,...
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to