forum Oficjalne Aktualności
Święto Ziemi, czyli książkowe przewodniki po dzikich lądach
Choć żyjemy w czasach pandemii koronawirusa, gdy podróżowanie jest utrudnione, to jednak chęć poznawania obcych krain, niezbadanych lądów, jest niezmienna. Obchody Dnia Ziemi to też dobra okazja, aby poznać książki spisane przez podróżników, którzy opisują magię przyrody, tropikalną faunę i florę. Afrykańskie pustynie, mroźna Antarktyda, tajemnice dawnych cywilizacji – Święto Ziemi, czyli książkowe przewodniki po dzikich lądach.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [9]
Może nietypowo jak na literaturę "podróżniczą", ale jak dla mnie idealnie pasuje Pożegnanie z Afryką
Czytałam ostatnio i się zakochałam...
Najlepsza książka o regionach podbiegunowych to https://lubimyczytac.pl/ksiazka/296690/czochralem-antarktycznego-slonia-i-i...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Polecam Biała skała. W głąb krainy Inków - bardzo ciekawa książka!
Ale muszę też wspomnieć o cyklu który ,,zaraził" mnie takimi przyrodniczo- podróżniczymi książkami, czyli Tomek w krainie kangurów, seria o Tomku Wilmowskim Alfreda Szklarskiego.
Ech kurna lata 80 LPpr3, Teatrzyk zielone oko i Szklarscy......
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
A już myślałem że nikt o Tomku nie wspomniał!
Popieram :)
Parę miesięcy temu odkryłem Paula Theroux. Znakomita literatura podróżnicza. PolecamWielki bazar kolejowy. Pociągiem przez Azję Pociąg widmo do Gwiazdy Wschodu: Szlakiem Wielkiego bazaru kolejowego Stary...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejKocham literaturę podróżniczą. Najwięcej przeczytałam książek Beaty Pawlikowskiej i Wojciecha Cejrowskiego. Zdarzyło mi się czytać reportaże Ryszarda Kapuścińskiego: "Heban", " Podróże z Herodotem", "Jeszcze jeden dzień życia". Wspominam też książkę "Prowadził nas los" nieżyjącej już Kingi Choszcz. Zmarła na malarię w Afryce. Chciałabym przeczytać również jej książkę...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejZ książek podróżniczo-przyrodniczych znam "Gringo wśród dzikich plemion" i "Rio Anaconda" Cejrowskiego, które bardzo mile wspominam. Bardziej wolę oglądać przyrodę niż o niej czytać i po swojemu sobie wyobrażać, dlatego z seriali dokumentalnych mogę z czystym sumieniem polecić: "Planeta Ziemia II", "Błękitna Planeta II", "Nasza Planeta", "Planeta Ludzi" i "Tales by...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej