forum Oficjalne Aktualności
Czy „Wiedźmin” w „Świecie Dysku” może usłyszeć „Pieśń Lodu i Ognia”? Najciekawsze cykle fantastyczne
Niektórym twórcom już za życia udało się osiągnąć nieśmiertelność. Inni dopiero z czasem zyskali status legend. O ich wielkości stanowią zaś dzieła – literackie cykle. Bo „kto czyta książki, ten żyje podwójnie”. A dzięki jakim tytułom egzystencja może być jeszcze ciekawsza? Najlepsze cykle fantastyczne znajdziecie na poniższej liście.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [65]
Ciężko mi zrozumieć, jak można było wymienić (niewątpliwie dobre) cykle Grzędowicza i Wegnera, a nie wspomnieć o Księgach Całości Kresa. Jego Szerer to nie tylko kreacja prawie równie pionierska, co świat wiedźmiński. To również świat niezwykle oryginalny.
Tak samo dziwi mnie brak na liście drugiego cyklu Sapkowskiego, wcale nie gorszego, niż wiedźmiński.
Rozumiem za to,...
Dorzuciłbym Cykl Demoniczny Petera V Bretta, polecam przeczytać "Malowany Człowiek", potem cały cykl leci z górki mimo swoich dosyć sporych rozmiarów
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postHmmm, jak dla mnie za dużo tu fantasy a za mało SF-u. Najlepszą trylogią obok Diuny jest Fundacja Asimova, Cykl Ramy Clarka i Przestrzeń objawienia Alastaira Reynoldsa a z nowszych Cykl Wezwanie Ziemi Carda.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Świetny artykuł, z wymienionych osobiście polecam Władcę Pierścieni i Świat Dysku (w szczególności cykl o Rincewindzie), natomiast Wiedźmina w najbliższym czasie planuję sobie nadrobić.
A od siebie dodałbym Kłopoty w Hamdirholm Wojciecha Świdziniewskiego oraz kultowe Autostopem przez galaktykę
"Opowieści z Narnii" to książka mojego dzieciństwa. Marzyłam o znalezieniu magicznej szafy. "Harry Potter" i "Władca pierścieni" ukształtowały mnie jako czytelnika i zamieszały w moim świecie. "Ostatnie Imperium" uwielbiam, jak zresztą i każdą powieść Pana Sandersona. Na hasło "Pieśń lodu i ognia" moje serce zaczyna bić szybciej. No i Wiedźmin... z tym Panem dopiero się...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Właśnie mi się przypomniało o cyklu demonicznym Peter V. Brett, którego dobrą ekranizację zrobioną przez HBO obejrzałbym najchętniej. Chętniej nawet, niż cykl inkwizytorski.
Dobrze zrobiony mógłby być lepszym wydarzeniem telewizyjnym od GoT, IMO.
Wszystko fajnie, ale brak w tym zestawieniu cyklu inkwizytorskiego Jacka Piekary. Co najmniej tak samo wart wymienienia jak Pan lodowego ogrodu Grzędowicza, jeżeli nie bardziej. Oczywiście kwestia sporna i każdy fan danej serii będzie miał swoje race, niemniej jednak cykl powinien znaleźć się w zestawieniu bez dwóch zdań.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Może uda się w tym roku po raz pierwszy przeczytać : WP
Osobiście zabrakło mi " Miecza Prawdy: T.G
Warto by pomyśleć o Wedrowyczu Ale tu widzę,raczej dobrą animacje,w ogóle , większość seriali fantasty.Bym przerobił na bardzo dobre animacje.Cos w rodzaju.Elder Scrolls.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postUżytkownik wypowiedzi usunął konto
Użytkownik wypowiedzi usunął konto
Dlaczego nie, ekranizacja mogła być ciekawa.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDorzucam "Archiwum Burzowego Światła" Brandona Sandersona, cykl "Koło Czasu" Roberta Jordana, cykl "Miecz Prawdy" Terrego Goodkinda, "Pierwsze Prawo" Joe Abercrombie, "Kroniki Nieciosanego Tronu" Briana Staveleya, świetny cykl "Pamięć, Smutek i Cierń" Tada Williamsa i na deser epicką "Troję" Davida Gemmella.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post