forum Grupy użytkowników Literatura piękna
Książki, które na zawsze zostają w pamięci.
odpowiedzi [24]
Moim zdaniem:
- "Nędznicy"
- "Sztuka ścigania się w deszczu"
- "Hobbit"
- "Tysiąc wspaniałych słońc"
- "Medaliony"
- "Miłość i jej następstwa"
- "Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął"
- "Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz"
Dla mnie takimi książkami były:
Intruz Stephanie Meyer.
Dzięki tej książce mogłam przenieść się w świat wyobraźni. Nie mogłam przestać, pochłaniałam ją z zapartym tchem zastanawiając się, co będzie dalej.Przeczytałam ją w niespełna kilka godzin, ale co jakiś czas znów sięgam po tę niesamowitą książkę. W tym roku ma wejść do kin ekranizacja...
A parę lat wstecz oszołomiony chodziłem Martinem Edenem Jack'a Londona.
Ja również! Ciężko cokolwiek powiedzieć o tej książce, albo zachwyca, albo odpycha.
Na zawsze zostanie w mojej pamięci również Mała Księżniczka . Dobra książka do ukazania dziecku rąbka rzeczywistości
Zdecydowanie Sanatorium Wojaczka- bardzo biograficzna i osobista. Przerażające w niej jest to co życie może zrobić z człowiekiem, albo co człowiek może zrobić z życiem. Czytałam ją wchodząc w prawdziwe życie i może dlatego zrobiła na mnie takie wrażenie.
Kolejna książka, którą zapamiętam to łzy salamandry /Wrota wyobraźni
Mi w pamięci pozostanie (mam nadzieje na zawsze) Hobbit J.R.R Tolkiena.
Teraz jestem w trakcie czytania Władcy Pierścieni tego samego autora, no i zapowiada się ciekawie :D
Skóra- Adrienne Maria Vrettos.
Zaplecze- Marta Syrwid
Moje ukochane♥ to m.in :
- HRABINA COSEL (J.I.Kraszewski)
- WYZNANIA MAKSA TIVOLEGO (Greer Andrew Sean)
- HAMLET (W.Shakespeare)
- POEMATY (W.Shakespeare)
- MISTRZ I MAŁGORZATA (M.Bułhakow)
- MYŚLI NIEUCZESANE (S.J.Lec)
- O MIŁOŚCI I INNYCH DEMONACH (Gabriel García Márquez)
- MECHANIZM SERCA (Mathias Malzieu)
- CZERWONA AZALIA (Anchee Min)
- TANGO (S.Mrożek)
-...
Użytkownik wypowiedzi usunął konto
Wymazywanie Bernharda to wstrząsająca lektura. Faktycznie najmocniejsza chyba rzecz jaką czytałem. Bardzo chciałbym zobaczyć jej teatralną adaptację w reż. Krystiana Lupy.
Część wymienionych przez Was książek też zaliczam do swych ulubionych - Szklany kosz, książki Dostojewskiego.
Najprzyjemniejszą lekturą, najbardziej poetycką jest dla mnie Siekieryzada Stachury. A parę...
Taką książką, której jak na razie nie zapomniałam i jako jedną z niewielu dosyć dobrze pamiętam, jak na moją pamięć, jest Czy można mnie pokochać? . Czytałam ją jako małolata, chyba w VII kl. Na jej podstawie widzę jak się zmienia moje myślenie na różne życiowe sprawy i jak zwiększało się moje doświadczenie w życiu. To co...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej