cytaty z książki "Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
.
Klient nie chce kupić młotka. Klient chce wbić gwóźdź.
Formuły to nie to samo co clicbaity. Clickbaity są formułami, ale nie każda formuła to clickbait.
Nie ten mądry, co mądrze gada, ale ten, co gada tak, żeby go każdy zrozumiał.
Internet to nie książka. Obowiązują tu nieco inne reguły.
Umiar. To jedyna zasada, jaką powinieneś się kierować.
Konkret wyjątkowo działa na odbiorcę. Dlaczego? Bo buduje obraz w głowie.
Ludzie czytają około 20% testu. To mało? Teoretycznie tak. Praktycznie zaś liczy się tylko to, które 20% przeczytają.
Jako copywriter lub osoba pisząca teksty do sieci musisz brać pod uwagę urządzenia mobilne. To, jak Twoje treści będą widoczne na małych ekranach, ma kolosalne znaczenie.
By móc lepiej pisać, musisz inaczej patrzeć na teksty. Nie jak na całość. Dostrzeż w niech sumę pewnych elementów. Te elementy to właśnie cechy dobrego stylu.
(…) redagując tekst, pracuj jednocześnie nad jedną cechą stylu.
.
Użytkownik tylko pobieżnie przegląda Twój tekst, więc potrzebuje elementów, które ułatwiają orientację w jego zawartości. Na pewno zwróci uwagę na pogrubienia, fragmenty większym fontem, teść w ramce. Pomocą w tym zakresie są również śródtytuły! Z tego powodu śródtytuły powinien w prosty sposób zapowiadać treść towarzyszącego mu akapitu.