cytaty z książki "Włam się do mózgu"
katalog cytatów
[+ dodaj cytat]
Chociaż inteligencja i pamięć są niewątpliwie cechami uwarunkowanymi dziedzicznie, to podlegają one w znacznej mierze czynnikom środowiskowym - mogą być kształcone i usprawniane. Jeżeli tylko chcemy, możemy wziąć nasz los w nasze ręce i świadomie dążyć do zwiększenia naszych możliwości intelektualnych.
Co rysujesz?
-Rysuję Boga.
-Ale jak to?! Przecież nie wiemy, jak wygląda Bóg.
-Zatem za chwilę będziemy wiedzieć" .
Magazyn "Forbes" w badaniu współczesnego rynku pracy "nową normalnością" nazywa zmienianie profesji co średnio cztery-pięć lat u pokolenia urodzonego od 1980 do 2000 roku.
Nie wyrobisz się z zanotowaniem wszystkiego co usłyszysz na wykładzie lub prezentacji. Dlatego nawet nie próbuj zapisywać treści słowo w słowo.
Zdecydowana większość uczniów wierzy, że notowanie jest ważne dla skuteczności nauki. Słusznie! Notuj, ale nie rób tego bezmyślnie i zbyt nadgorliwie. Napisanie kolejnej książki na podstawie wykładu nie ma żadnego sensu i nie daje większych efektów.
Bierne kilkukrotne czytanie jednego materiału do nauki to zdecydowanie najmniej efektywna strategia uczenia się. Oszczędzaj czas i jej nie stosuj!
Ucz się z myślą, że w następnym kroku musisz przekazać zdobytą wiedzę komuś innemu. W ten sposób dużo skuteczniej kodujesz informacje.
Żyjemy w rzeczywistości, w której reklamy wyświetlane przed filmem dają więcej wrażeń i doznań niż tydzień życia na wsi 200 lat temu.