Najnowsze artykuły
- ArtykułyTo do tych pisarek należał ostatni rok. Znamy finalistki Women’s Prize for Fiction 2024Konrad Wrzesiński7
- ArtykułyMaj 2024: zapowiedzi książkowe. Gorące premiery książek – część 1LubimyCzytać9
- Artykuły„Horror ma budzić koszmary, wciskać kolanem w błoto i pożerać światło dnia” – premiera „Grzechòta”LubimyCzytać1
- Artykuły17. Nagroda Literacka Warszawy. Znamy 15 nominowanych tytułówLubimyCzytać2
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Tom Crosshill
2
0,0/10
Pisze książki: fantasy, science fiction, czasopisma
Łotysz, który przez jakiś czas mieszkał w Stanach Zjednoczonych, obecnie zaś powrócił do ojczyzny. Zdążył jednak zadomowić się na anglosaskim rynku krótkiej formy, publikując m.in. w Lightspeed Magazine, Beneath Ceasles Skies i Clarkesworld Magazine. Był nominowany do Nebuli.
0,0/10średnia ocena książek autora
56 przeczytało książki autora
12 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Clarkesworld Magazine, Issue 120, September 2016
Tom Crosshill, Jack Skillingstead
0,0 z ocen
1 czytelnik 0 opinii
2016
Najnowsze opinie o książkach autora
Nowa Fantastyka 391 (4/2015) Sławomir Prochocki
6,6
Numer nadzwyczaj przeciętny.
Akt - Tadeusz Michrowski
Warsztat bardzo przyzwoity, koncepcja interesująca, kilka pytań do zastanowienia. Nieźle 7/10
Bo tyle możemy - Carrie Vaughn
Kontakt z obcą cywilizacją. Wydawałoby się, że nic tu nowego nie da się wymyślić, a tu proszę, niespodzianka, da się. Z przymrużeniem oka, przez pryzmat słabszych stron naszej cywilizacji. Bardzo w porządku.7/10
Cmentarny taniec pani Henderson - Carrie Cuinn
Zombie z humorem i dystansem. Miał być absurd i jest absurd lecz, choć wiem że to dziwnie brzmi, raczej bez sensu. Po prostu mdło wyszło. 5/10
Dobór naturalny - Sławomir Prochocki
Interesująca koncepcja (acz nie jakoś szczególnie odkrywcza) ale poza tym słabo, warsztat miejscami nieporadny, zasadniczo na granicy przyzwoitości; fabuła, postaci - słabiutko. Rzecz by pewnie zyskała przy mocnej redakcji. Można ale obowiązku nie ma. 4/10
Magia i demon Laplace'a - Tom Crosshill
Jest jakiś pomysł ale zbytecznie, męcząco udziwniony; fabularnie rzecz umowna, formalnie potrzaskana i usmarkana; postaci symboliczne, wydumane. Męcząca lektura. 3/10
Północ, południe, pomiędzy - Bartłomiej Dzik
Miło się czyta, zgrabne scenki, język przyjemny, finezyjny miejscami dowcip ale całość odrobinę kanciasta i koncepcja w tej formie naciągana. Rozciągnięcie tego do sporej nowelki pozwoliłoby na wygładzenie kantów, zgrabniejsze wykonanie pewnych przejść i połączeń.7/10
Strzegący drogowskazów - Ina Goldin
Jakaś taka opowieść niesamowita, gdzieś na subtelniejszym pograniczu horroru. Ani specjalnie dobra ani zła.6/10
Czasem nachodzą mnie myśli coby wrócić do recenzowania NF, ale wtedy trafia się numer w którym mamy artykuł o świecie Marvela czy wywiad z aktorami Gry o tron. Do recenzji musiałbym je czytać, a tak, z największą przyjemnością omijam.
Nowa Fantastyka 359 (8/2012) Jewgienij T. Olejniczak
6,7
Co miesiąc prezentuję Wam magazyn Nowej Fantastyki, więc teraz też nie będzie inaczej. W ostatnim numerze artykuły niezbyt przypadły mi do gustu, ale tym razem jest zupełnie inaczej! Nawet sama okładka zachęca do przeczytania czasopisma, na której widnieje sam jak Harry Potter. Przejdźmy jednak do rzeczy.. We wstępie tradycyjnie krótki tekst Jakuba Winiarskiego, tym razem zatytułowany ,,Marketin 6.0?'' Jak myślicie, o czym może być?
FELIETONY
Po przedstawieniu zapowiedzi książkowych (,,Saga o Rubieżach''),filmowych (,,Merida Waleczna'') i tych komiksowych (,,House of M'') natykamy się na felieton Jakuba Ćwieka ,,(Nie)Kibic siedzi z dala...'', w którym wspomina coś o sporcie, dlatego jeśli tego typu tematy Was interesują - zachęcam! Kolejny z cyklu Rady dla piszących Michaela J.Sullivana, tym razem o zaufaniu czytelnikowi - lekcja dla zaawansowanych. Dalej można przeczytać tekst Rafała Kosika, w którym pokazuje nam, że ''Ingerencja z góry'' wcale nie była potrzebna, aby przetransportować posągi ważące kilkadziesiąt ton kilka tysięcy lat wcześniej. Natomiast Jerzy Rzymowski przedstawia nam kolejny już serial tym razem ,,American Gothic'', a Łukasz Orbitowski film pt. ,,Incident at Loch Ness''. Według mnie felietony napisane są na wysokim poziomie, czyta się je z wielką przyjemnością, a przede wszystkim - ciekawością.
TEMATY Z OKŁADKI
Zaczynamy od ,,Chaosu absolutnego'', w którym Marcin Zwierzchowski przedstawia nam jak naprawdę trwały prace nad ,,Pamięcią absolutną'' i czytając ten artykuł możecie być nieźle zaskoczeni, bo to co działo się przed powstaniem filmu jest doprawdy dziwne i śmieszne. W artykule Marka Grzywacza można przeczytać, że.. ,,Cenzura to bzdura'' i dowiedzieć się kilku bardzo ciekawych informacji. Na kolejnych stronach zapoznacie się z ,,Mutantastycznymi'' Wawrzyńca Podrzuckiego - czyli ogółem rzecz biorąc o tym jak to jest z tworzeniem mutantów, czy w ogóle jest to możliwe i też o tym, w których filmach motyw ten został wykorzystany całkiem dobrze. Teraz główny temat, a mianowicie ,,Więcej Pottera w Pottermore'' - czy słyszeliście wcześniej o stronie poświęconej sławnej serii J.K. Rowling? Jeśli nie, to pora to nadrobić, ponieważ pottermore.com to istna gratka dla fanów Harrego! Sięgając po sierpniowy numer dowiecie się też czym są mashupy i przeczytacie o coraz bardziej popularnych konwentach!
OPOWIADANIA
W ósmym numerze zostało zaprezentowane nam sześć opowiadań - trzy z prozy polskiej i trzy z zagranicznej. Najbardziej spodobał mi się utwór Małgorzaty Wieczorem ,,Lisiczka'' i Tomasza Zawady ,,Mistrz''. W tym pierwszym oczarowała mnie historia małomównego, samotnego chłopca, który umiał już od samego początku zaprzyjaźnić się z każdym zwierzęciem i wierzył w smoki. Natomiast w ,,Mistrzu'' spodobał mi się kontrast dwóch samurajów - jeden coś potrafił, a drugi nie, a to znowu przeradzało się to w zazdrość.
RECENZJE
Recenzenci NF tym razem szczególnie polecili następujące książki: ,,Miasteczko Niceville'' C. Stroud, ,,Czaropis. Tom 2'' B. Charlton, ,,Władcę wilków'' J.Cervenaka, ,,Do światła'' A. Diakowa, ,,Nową Ziemię'' J.Baggot i ,,Gamedec. Czas silnych istos. Księga 1'' M.Przybyłka. Z filmów warto zwrócić uwagę na ,,Niesamowitego Spider-Mana'', a ,,Prometeusza'' należy unikać.
Podsumowując, sierpniowy numer Nowej Fantastyki zaciekawił mnie i uważam, że trzyma poziom starszych numerów i jest na pewno ciekawszy niż ten wydany miesiąc wcześniej. Ponadto ciekawym dodatkiem jest fragment książki ,,Zoo City'', dzięki któremu może będziecie chcieli ją przeczytać całą? Gorąco zachęcam do sięgnięcia po NF!