Najnowsze artykuły
- ArtykułyCzytamy w weekend. 19 kwietnia 2024LubimyCzytać328
- ArtykułyPrzeczytaj fragment książki „Będzie dobrze” Aleksandry KernLubimyCzytać1
- Artykuły100 najbardziej wpływowych osób świata. Wśród nich pisarka i pisarz, a także jeden PolakKonrad Wrzesiński1
- ArtykułyPięknej miłości drugiego człowieka ma zaszczyt dostąpić niewielu – wywiad z autorką „Króla Pik”BarbaraDorosz2
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Han Song
2
7,8/10
Pisze książki: fantasy, science fiction, czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
7,8/10średnia ocena książek autora
35 przeczytało książki autora
21 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Sinopticon. A Celebration of Chinese Science Fiction
Han Song, Tang Fei
7,0 z 1 ocen
3 czytelników 0 opinii
2021
Broken Stars: Contemporary Chinese Science Fiction in Translation
8,5 z 4 ocen
21 czytelników 1 opinia
2019
Clarkesworld Magazine, Issue 107, August 2015
Han Song, Neal Asher
0,0 z ocen
1 czytelnik 0 opinii
2015
Najnowsze opinie o książkach autora
Nowa Fantastyka 398 (11/2015) Adam Przechrzta
6,4
Zapalę Ci znicz - Michał Rybiński
Napisane przyzwoicie, czytanie nie boli ale nic poza tym. Drukowane w ramach "Nowych perspektyw" więc powinno czymś błyszczeć. Nie błyszczy. Problem ani nowy ani nowatorsko potraktowany. Koncepcja 'duszy' semantycznie naciągana dla podłapania się na tanią 'głębię'. Fabuła dość prowizoryczno-umowna plus kulejące zagrywki 'problemowe'. 6/10 za ogólne ogarnięcie się.
Adept - Adam Przechrzta
Nic nowatorskiego ale też autor nie obiecuje gruszek na wierzbie. Literacko nienagannie ale to nic zaskakującego, Adam sroce spod ogna nie wypadł. Pod względem fabuły i konstrukcji ontologicznej rzetelna przygodowa robota. Solidne 7,5/10
Ta przypadkowa planeta - Elizabeth Bear
Językowo bez zarzutu w czym z pewnością niemała zasługa Kuby Małeckiego, z całym szacunkiem dla autorki. Poza tym rzecz nic nie warta, obyczajowy banał banałów. Szkoda czasu. 3/10 za ładne tłumaczenie.
Pokój w izolacji - John Chu
Temat wałkowany od dziesięcioleci, nic specjalnie nowego ta historia nie wnosi, fabuła pretekstowa, być może to taki dalekowschodni sznyt którego nie chwytam. Ale w sumie czyta się przyjemnie. 5/10
Wczepiony - Rich Larson
I znów podobna sytuacja. Dość banalna, ładnie napisana obyczajówka w standardowym sztafażu sf bliskiego zasięgu z typowymi okołocyberpankowymi problemami. Ale ma jedną przewagę nad pozostałymi opowiadaniami. Autorowi, jako jedynemu w tym zestawie, udało się świetnie rozegrać emocje bohaterów i czytelnika. Szacunek. 7/10
Kontrola bezpieczeństwa - Han Song
Lekko abstrakcyjne w środkach rozważania spod szyldu 'dokąd zmierza ten nasz świat'. Niezbyt odkrywcze acz bardzo przyjemne w odbiorze. 6,5/10
Publicystyka odrobinę poniżej średniej - masowa reklama Metra udająca publicystykę, Parowski coraz bardziej popadający w manierę zrzędzącego starego pierdoły, pierdyliardowe miałkie opowieści o grozie, dreszczyku i obesranym Lokim (dżizzzz, ileż można). Przyjemny jak zwykle Wielgosz i ratujący dział felietoniści choć i tu tym razem bez efektu WOW!.
Nowa Fantastyka 398 (11/2015) Adam Przechrzta
6,4
ZAPALĘ CI ZNICZ, Michał Rybiński - fajne połączenie spirytyzmu i cyberpunku. Dusze po śmierci przerabiane są na elektroniczną formę, co niesie pewne konkretne konsekwencje społeczne. Opowiadanie wielowątkowe z fajnym pomysłem, pokazujące szeroki obraz tego świata. Chętnie przeczytałbym coś więcej. Czuje się zachęcony.
ADEPT, Adam Przechrzta - nawiązania do "Pikniku nad skraju drogi" oczywiste, ale Przechrzta umieścił zony w XIX-wiecznych, historycznych realiach i podrasował magią. Tekst to wstęp do czegoś innego i raczej pobudza ciekawość niż rzuca na kolana, ale to i tak całkiem sporo.
TA PRZYPADKOWA PLANETA, Elizabeth Bear - opowiadanie o spotkanym w metrze psie który odmienia życie bohaterki. Potwornie banalne, w momencie ucieka z głowy. Fantastyka w dawce minimalnej. Ale za to napisane całkiem sprawnie.
POKÓJ W IZOLACJI, John Chu - historia o cyborgach (nadludziach) które stają się kłopotem gdy kończą się wojny, a w tle leciutko gejowski motyw. Słabizna.
WCZEPIONY, Rich Larson - wizja koszykówki przyszłości z fajnym motywem wczepiania graczy, co umożliwia poczuć się fanom jak ich bohaterowie. Widzieć i czuć co oni. Sama fabuła o podpisywaniu kontraktu króciutkie i prosta, ale sama wizja fajna.
KONTROLA BEZPIECZEŃSTWA, Han Song - dziwne opowiadanie o USA, które w strachu przed zagrożeniem, wprowadza totalną kontrolę, a nawet nieustanne samoodtwarzanie się (jak komórki organizmu) Tak się boi zagrożeń, że aż znika. A na dodatek jeszcze spiski Chińczyków i Wszechświat jako wielki punkt kontroli. Dziwne opowiadanie.