Mikołajki i Gwiazdka pod patronatem lubimyczytać.pl
W większości kraju spadł już pierwszy śnieg, w rozgłośniach radiowych królują świąteczne piosenki, witryny sklepów rozświetlają gwiazdkowe iluminacje, a w kuchniach lukrowane są pierniki. Słowem: w powietrzu czuć już atmosferę nadchodzących świąt. A aby w tym klimacie zatopić się jeszcze bardziej, polecamy świąteczne lektury, które opatrzyliśmy naszym patronatem medialnym. Warto po nie sięgnąć już w mikołajki.
W lubimyczytać.pl znajdziecie propozycje książek idealnych na prezent: dotychczas opublikowaliśmy te dotyczące literatury pięknej oraz fantastyki i kryminałów. W nadchodzących dniach wypatrujcie kolejnych prezentowników! A jeśli szukacie pomysłów literackich upominków z okazji mikołajek, zerknijcie na poniższe zestawienie.
Będzie ono przydatne też dla tych, którzy biorą udział w wyzwaniu czytelniczym lubimyczytać.pl. Zadaniem na grudzień jest przeczytanie książki, która ukazała sie w 2020 roku pod patronatem lubimyczytać.pl. Jeśli biorąc udział w wyzwaniu chcielibyście jednocześnie zatopić się w świątecznej opowieści, sięgnijcie po którąś z poniższych publikacji!
Świąteczne książki z patronatem lubimyczytać.pl. Idealne na mikołajki
„Mopsik, który chciał zostać reniferem”, Bella Swift (wyd. Wilga)
Trzeci tom przygód przeuroczego mopsika o imieniu Peggy.
Nadchodzą święta Bożego Narodzenia i przed psiakiem staje nie lada zadanie! Rodzina, u której mieszka mopsik, zupełnie nie jest w świątecznym nastroju – straciła świątecznego ducha. Peggy jest tym faktem niezwykle zmartwiona i próbuje zrobić wszystko, by „jej ludzie” ten świąteczny nastrój odzyskali. Piesek żałuje, że nie może być reniferem, bo według niego to rozwiązałoby cały problem. Dla Peggy nie ma przecież rzeczy niemożliwych, więc mocuje sobie poroże i czerwony nos. Jednak nic, zupełnie nic, nie działa. W końcu Peggy postanawia zwrócić się o pomoc do samego… Świętego Mikołaja. Biegun Północny jest jednak bardzo daleko, a mopsik gubi się w śnieżycy, zanim zdąży wyjechać z miasta. Czy uda jej się przywrócić rodzinie utraconego ducha Bożego Narodzenia?
„Mopsik, który chciał zostać reniferem” to zabawna i pełna ciepła opowieść o miłości i przyjaźni. Prosty tekst oraz urocze ilustracje sprawią, że idealnie sprawdzi się jako książka czytana do poduszki przez rodzica, a także pierwsza samodzielna lektura.
„I przemówiły ludzkim głosem”, Jagna Kaczanowska (wyd. W.A.B.)
Zbliża się Boże Narodzenie, czas radości, miłości i rodziny. Niestety, nie dla wszystkich.
W rodzinie po przejściach pojawia się karp na wigilię. Czy trafi na stół, czy uda się go ocalić? Małemu śmiertelnie choremu dziecku umiera świnka morska. Czy rodzicom uda się mistyfikacja z podmianą zwierzątka?
W życiu dwóch kobiet – młodej i starej namieszają w Wigilię dwa koty, a właściciel sklepu zoologicznego dostanie pod opiekę osła z żywej stajenki.
„Wigilijne opowieści”, (wyd. W.A.B.)
12 opowiadań i 12 przepisów na popisowe świąteczne dania świetnych polskich autorów.
Ktoś zginie otruty barszczem wigilijnym, czyjaś paczka na święta zgubi się w paczkomacie, ktoś upuści karpia na tory tramwajowe, ktoś się nieszczęśliwie zakocha, do kogoś w zastępstwie Mikołaja przyjdzie diabeł, a ktoś inny odkupi swoje winy bohaterskim czynem. To wszystko w niesamowitym zbiorze wigilijnych opowieści okraszone smakowitymi przepisami pasującymi do treści opowiadań. Smakowite historie na każdy dzień adwentu.
„Bo nadal cię kocham”, Magdalena Kordel (wyd. Znak)
Poczuj świąteczną magię miłości.
Zdarza się, że los nie pozwala zapomnieć o tym, co wydarzyło się przed laty. Dwoje zakochanych młodych ludzi może rozdzielić wojenna zawierucha, ale całe życie pamiętać będą o pierwszej prawdziwej miłości. Ułożą sobie życie, spędzą je w otoczeniu bliskich, ale w sercu wciąż będą nosić puste miejsce. Tak jak Leontyna, która nie otwiera tajemniczych listów, bo nie chce pozwolić, by przeszłość wywróciła jej świat do góry nogami. Pewnego dnia jednak zatrzaśnięta od lat szuflada się otwiera i z dumą prezentuje zawartość, której nie można dłużej ignorować. Zwłaszcza że położone wśród gór miasteczko Malownicze zaczyna otulać przedświąteczna mgła, która niespodziewanie budzi w Leontynie dawno zapomnianą tęsknotę. Po raz pierwszy od bardzo dawna postanawia wrócić do miejsc z czasów młodości. Kogo tam spotka? Z kim spędzi wigilijny wieczór?
„Bo nadal Cię kocham” jest jak światło rozjaśniające zimowe noce – to opowieść, która ogrzewa zmarznięte serce i niesie wiarę w siłę prawdziwych uczuć. Nikt tak jak Magdalena Kordel nie potrafi przypomnieć o tym, co jest w życiu najważniejsze, nie tylko w święta.
„12 randek na gwiazdkę”, Jenny Bayliss (wyd. Burda Książki)
Jedna kobieta. Dwunastu kandydatów na wymarzonego partnera. Czy coś może się nie udać?
Kate jest przekonana, że nie potrzebuje do życia faceta. Zwłaszcza że zasypane śniegiem, senne miasteczko Blexford w Anglii nie obfituje w potencjalnych kandydatów. Poza tym, po co jej ukochany, jeśli spełnia się, zawodowo projektując tkaniny i hobbystycznie piekąc ciasta do kawiarni?
Pełna dobrych chęci przyjaciółka zakłada jej jednak profil na portalu randkowym, który gwarantuje, że pomoże samotnym znaleźć miłość przed świętami. Do Bożego Narodzenia zostały dwadzieścia trzy dni. Dwadzieścia trzy dni na dwanaście randek z dwunastoma różnymi mężczyznami. Z tego musi wyniknąć coś dobrego… Prawda?
Całe miasteczko jej kibicuje, ale gdy każda kolejna randka kończy się jeszcze większą katastrofą niż poprzednia, Kate zaczyna się zastanawiać, czy to na pewno jest pora na miłość. Ale czasami miłość pojawia się tam, gdzie najmniej się jej spodziewamy…
„Złodziejki świąt”, Hanna Cygler (wyd. Rebis)
Świąteczna komedia obyczajowa o szalonych pisarkach. Nawet nie wiesz, do czego są zdolne! Jak być młodą, piękną i seksowną. A do tego pisać bestsellery. Co robić, gdy konkurencja depcze po piętach i wbija nóż w plecy? Ale jest też oczywiście wielka miłość! Taka, która trafia się tylko raz… może dwa razy w życiu.
Joanna Jodełka: „Cygler znowu coś pozmyślała. Kolejny raz!”.
Vincent V. Severski: „To nieprawda, że to ja jestem Walerym Stromskim. Jestem znacznie wyższy!”.
Manuela Kalicka: „W Złodziejkach Świąt Cygler demonstruje prawdziwą zołzowatość”.
Robert Ostaszewski: „Hanna Cygler niepotrzebnie uśmierca krytyków. Mamy się wprawdzie bardzo niedobrze, ale wciąż żyjemy”.
„Listy pełne marzeń”, Magdalena Witkiewicz (wyd. Filia)
Maryla Jędrzejewska ma już siedemdziesiąt lat, ale dopiero teraz czerpie z życia pełnymi garściami. Można by się zastanowić, jak można czerpać z życia, gdy się siedzi tylko w domu, a wychodzi jedynie po jedzenie dla kota i dla siebie. I to dokładnie w tej kolejności.
Ale Maryla ma wreszcie w życiu cel. Wieczorami siada przy swoim sekretarzyku, za każdym razem wahając się, czy otworzyć kolejny list. Wie, że przepadłby, gdyby go wrzuciła do wysyłanych listów na poczcie. Może nawet dotarłby do Mikołaja, który gdzieś tam, w Laponii, zarabia na byciu świętym. Ale jedno jest pewne...
To ona mogła spełniać marzenia. Ten fałszywy biznesmen z Laponii z pewnością by tego nie zrobił...
„Nie ma na świecie nic piękniejszego niż dziecięce marzenia”.
Fundacja Świętego Mikołaja
Wybuchowy duet charakternych pisarek, który tej zimy przyspieszy bicie serca i rozpali policzki!
Kiedy lądujesz w odciętym od świata miejscu z byłym więźniem, możesz być pewna, że to będą niezapomniane święta.
Małżeństwo Igi nigdy nie było idealne. Mężowi zależy tylko na jej pieniądzach, bywa wobec niej brutalny, ale według jej rodziców stanowią idealną parę. Gdy kobieta przyłapuje go na zdradzie, nie jest specjalnie zdziwiona, ale widok Piotra między nogami sekretarki jej ojca przelewa czarę goryczy. Z pomocą swojej najlepszej przyjaciółki Kaśki i mocnego alkoholu obmyśla plan, jak pozbyć się niewiernego męża.
Wiktor, niegdyś rasowy podrywacz i bogaty biznesmen, po dwóch latach wychodzi z więzienia. Wrobiony w defraudację pieniędzy, wreszcie doczekał się sprawiedliwości. Kompletnie spłukany marzy tylko o kojącym widoku horyzontu, morskiej bryzie i usypiającym szumie fal na plaży w Gdyni.
„Gorąca gwiazdka”, (wyd. Lipstick Books)
Co może bardziej rozgrzać atmosferę świąt niż kilka opowieści z pieprzykiem? Zwłaszcza autorstwa popularnych autorek polskich powieści erotycznych. Świetnie znane czytelnikom
i początkujące autorki piszą własną wersję wymarzonych gwiazdek.
Będzie wzruszająco, namiętnie, niebo zadrży od przeżywanych orgazmów, a i łza się w oku zakręci od wymarzonych kochanków, których los zsyła w prezencie od Mikołaja.
[aj]
komentarze [21]
Sięgnęłam przedświątecznie po Kraina Zeszłorocznych Choinek ale szczerze mówiąc bez rewelacji jak dla mnie. ¯\_(ツ)_/¯
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDodam jeszcze Noelka i Karminowe serce - piękne książki na przedświąteczny czas :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNoelka - moja ulubiona powieść świąteczna od wielu lat :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJeżeli w opisach książek jest o samotnych kobietach po przejściach i które nagle znajdują księcia z bajki (choć się przed nim bronią rękami i nogami) albo o zakochanych i jest to na dodatek w świątecznym klimacie to mnie już od tego odrzuca. Chyba jestem Grinchem ;-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Mnie bardzo przypadły do gustu te :
"Świąteczny układ. Opowiadania" - Vi Keeland, Penelope Ward
"Nie tylko na Święta" - Natalie Cox
"Kraina Zeszłorocznych Choinek" - Joanna Szarańska
"Nie całkiem białe Boże Narodzenie" - Magdalena Knedler
"Magiczna podróż" - Kasia Bulicz-Kasprzak
Czytałam "Wigilijne opowieści", bardzo mi się podobały! "Na święta przytul psa", miła i pogodna lektura.
Swego czasu byłam też zachwycona Joanną Szarańską i jej cyklem "Cztery płatki śniegu". Polecam
Ja na mikołajki dostałem... pozytywny test na koronawirusa :(
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postAle do świąt już będzie po wszystkim...Zdrówka duuuużo życzę
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postKraina Zeszłorocznych Choinek to moje czwarte podejście do świątecznych książek i w końcu udane!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCzas świąt jest magiczny, chętnie też dopasowujemy tematycznie lektury. Ja choć fanem gatunku nie jestem mam w grudniu słabość do świątecznych książek. W tym roku mam już za sobą Drogi święty Mikołaju. Świąteczna, niebanalna historia. Pewnie sięgnę po Magdalenę Witkiewicz. Nie wiem tylko czy będzie to Uwierz w Mikołaja
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Księgarenka przy ulicy Wiśniowej
Szczęście z piernika
Zanim cię zapomnę
Te książki o tematyce świątecznej zauroczyły mnie w poprzednim roku. Polecam :)