Twitter blokuje konto pisarki za antyszczepionkowe wpisy

Anna Sierant Anna Sierant
08.06.2021

Czy za komentarz: „Mocz i kał osób, które poddały się szczepieniu na COVID-19, powinien być oddzielony od ogólnego systemu kanalizacyjnego, dopóki nie zostanie dokładnie zbadany”, należy blokować konta w social mediach? Odpowiedź na to pytanie poznała jedna z pisarek, głosząca antyszczepionkowe teorie. Tymczasem wielu autorów i wiele autorek, polskich i zagranicznych, umieszcza na swoich profilach wpisy i zdjęcia zachęcające do szczepień.

Twitter blokuje konto pisarki za antyszczepionkowe wpisy Instagram/Facebook, od lewej: Wojciech Chmielarz, Holly Black, Camilla Läckberg, Isabel Allende, Magda Stachula, Janina Bąk, Shannon Chakraborty, Przemysław Piotrowski, Caroline Criado Perez

Autorką kontrowersyjnego cytatu, wspomnianego wyżej, jest Naomi Wolf, znana przede wszystkim ze swojej książki pt. Mit urody, publikacji poświęconej zagadnieniu zewnętrznego piękna. Według autorki jest ono konstruktem społecznym, rodzajem kontroli sprawowanej przede wszystkim nad kobietami. Na skutek obsesji piękna panującej we współczesnym świecie, przedstawicielki płci żeńskiej próbują dążyć do (nieosiągalnego) i nieskazitelnego fizycznego ideału, po drodze tracąc poczucie własnej wartości i zaczynając nienawidzić swojego ciała. Inną znaną pozycją w dorobku Wolf jest „Wagina. Nowa biografia”, która – jak sam tytuł wskazuje – skupia się przede wszystkim na tej części ciała. Pisarka przedstawia w książce wybrane badania naukowe, dane historyczne, dotyczące kobiecej budowy anatomicznej, żeńskiego pożądania i jego wpływu na kreatywność, tożsamość. Książka nie cieszyła się jednak taką popularnością jak debiut Wolf. 

Kolejnym działaniom i publikacjom Amerykanki towarzyszył zdecydowanie mniejszy entuzjazm niż w przypadku „Mitu urody”. W 2019 roku w Wielkiej Brytanii ukazała się jej książka „Outrages: Sex, Censorship and the Criminalization of Love”, poświęcona związkom osób tej samej płci w epoce wiktoriańskiej. W Stanach Zjednoczonych tę pracę opublikowała oficyna Houghton Mifflin Harcourt, jednak – na skutek zauważonych w niej później błędów rzeczowych – książkę wycofano w USA ze sprzedaży. W Anglii nadal jest ona dostępna, jednak z dodatkowymi – zajmującymi dziewięć stron – przypisami, wyjaśniającymi błędy zawarte w pierwszym wydaniu.

Wolf w ostatnich latach głosiła nie tylko tezy antyszczepionkowe, ale twierdziła również m.in., że wojsko amerykańskie specjalnie sprowadziło z Afryki wirus Ebola, by rozprzestrzeniał się po USA, a Edward Snowden, który ujawnił kilkaset ściśle tajnych dokumentów amerykańskiej agencji wywiadowczej NSA, tak naprawdę działał na zlecenie amerykańskiego rządu.

„Szczepionki to platforma programowa, umożliwiająca przesyłanie plików”

Pisarkę na Twitterze zablokowano jednak dopiero wtedy, gdy zaczęła głosić swoje kontrowersyjne poglądy na temat koronawirusa SARS-CoV-2 i szczepionek przeciw COVID-19. Od 5 czerwca 2021 nie przeczytamy już na tej platformie żadnych wpisów Wolf. Dlaczego? Dlatego, że Wolf wcześniej pisała, iż szczepionki to „platforma programowa, umożliwiająca przesyłanie plików”, a „najlepszym sposobem na okazanie szacunku pracownikom ochrony zdrowia – jeśli jesteś zdrowy i masz mniej niż 65 lat – jest rozsądna socjalizacja i świadome narażenie się na zakażenie”. W jednym z ostatnich twittów przed zbanowaniem Wolf opowiedziała się też za „oddzielaniem moczu i kału osób zaszczepionych od ogólnego systemu kanalizacyjnego, do czasu aż naukowcy nie zbadają ich wpływu na osoby niezaszczepione poprzez wodę pitną”. Wolf porównała również dr Anthony’ego Fauci, lekarza, eksperta ds. chorób zakaźnych, dyrektora amerykańskiego Narodowego Instytutu Alergii i Chorób Zakaźnych, do szatana.

Zablokowanie Wolf na Twitterze spotkało się z reakcjami popierającymi i krytykującymi tę decyzję. Nie pochwalały jej osoby wspierające – jak same pisały – „wolność wypowiedzi”, poparli ją eksperci. Wśród nich Steve Silberman, pisarz, autor książki popularnonaukowej „Neuroplemiona. Dziedzictwo autyzmu i przyszłość neuroróżnorodności”, poświęconej historii autyzmu i podejścia do tego zaburzenia w medycynie na przestrzeni lat. Silberman skomentował zablokowanie pisarki w następujący sposób:

„Zajmuję się historią autyzmu od ponad 20 lat, więc od tak długiego czasu mam do czynienia z nikczemną propagandą antyszczepionkową, ale twierdzenia Wolf należą do najbardziej urojeniowych ze wszystkich, które czytałem”.

Twitter już 1 marca 2021 ogłosił, że będzie oznaczać wszystkie posty promujące dezinformację na temat COVID-19 i szczepionek, a jeśli ich autorzy nie zaprzestaną swojej działalności, zostaną zablokowani.

Zagraniczni pisarze, którzy popierają szczepienia

Warto dodać, że wśród autorów książek wiele osób wyraża swoje poparcie dla szczepień przeciwko COVID-19. 73-letni Stephen King już w lutym 2021 roku napisał na Twitterze, że otrzymał pierwszą dawkę Moderny. Aby zostać zaszczepionym, przejechał 160 km. Zaszczepić się przeciwko COVID-19 postanowiła również Gloria Steinem, pisarka, dziennikarka i feministka. Pisarka Elif Shafak, autorka m.in. „10 minut i 38 sekund na tym dziwnym świecie” i „Bękarta ze Stambułu” wielokrotnie w swoich twittach i wypowiedziach podkreślała, jak ważna jest solidarność najbogatszych krajów świata z tymi biedniejszymi i dostarczenie im odpowiedniej ilości szczepionek. Podkreślała też, że bardzo się cieszy, iż mąż i żona – potomkowie imigrantów z Turcji, ojczyzny Shafak – stoją za wynalezieniem szczepionki Pfizer BioNTech. Co ciekawe, według dostępnych danych, drugą osobą na świecie, która otrzymała szczepionkę na COVID-19 był… William Szekspir, a konkretnie imiennik słynnego pisarza.

Na swoim Instagramie o tym, że się zaszczepiła przeciw COVID-19, poinformowała w kwietniu 2021 roku Holly Black. Pisarka niedawno  – pod koniec maja 2021 roku  – była wirtualnym gościem lubimyczytać.pl. Rozmowa z autorką dostępna jest pod tym linkiem. Jeśli chodzi o samo szczepienie, Black w swoim poście na jego temat napisała półżartem:

Uwielbiam ten piękny, błyszczący się plaster, który dostałam w punkcie szczepień. Teraz tylko czekam, aż pojawią się skutki uboczne.

Przeciwko COVID-19 zaszczepiła się również Camilla Läckberg. Pisarka do zdjęcia dodała krótki opis, stwierdzając, że za maską, którą ma na sobie, kryje się uśmiech. Dlaczego? Ponieważ Läckberg właśnie otrzymała swoją pierwszą dawkę szczepienia.

W Polsce 2 czerwca 2021 roku swoją premierą miało „Miasto mosiądzu” – przeznaczona dla młodego czytelnika książka fantasy, której bohaterką jest żyjąca w XVIII-wiecznym Kairze dziewczyna o imieniu Nahri. Autorka powieści, Shannon Chakraborty (publikująca jako S.A. Chakraborty) również skorzystała z możliwości otrzymania szczepionki i na swoim Instagramie napisała:

Pamiętaj, że jeśli właśnie jesteś w USA i masz więcej niż 16 lat, możesz otrzymać szczepionkę przeciw COVID-19 niezależnie od tego, czy jesteś obywatelem Stanów. Możesz zostać poproszony o okazanie dokumentów, ale nikt nie może Ci odmówić.

Przeciwko COVID-19 zaszczepiła się również Isabel Allende, chilijska pisarka, autorka tak znanych powieści jak „Dom duchów” czy „Paula”. Autorka napisała na swoim Instagramie:

Właśnie otrzymałam drugą dawkę szczepionki. Co za ulga! Mam nadzieję, że wszyscy będziemy wkrótce zaszczepieni i pokonamy wirusa, tego niewidzialnego wroga.

Warto również wspomnieć o Caroline Criado Perez, autorce głośnej książki „Niewidzialne kobiety. Jak dane tworzą świat skrojony pod mężczyzn". Criado Perez skomentowała swoje szczepienie krótko: „Yeah, baby!”. Dodała również zdjęcie „swojej aktualnie walczącej z wirusem ręki”.

Polscy pisarze, którzy popierają szczepienia

Jeśli chodzi o polskich autorów, zaszczepić zdążył się już Wojciech Chmielarz, który na Instagramie, po otrzymaniu pierwszej dawki, napisał:

Teraz jeszcze trochę czasu na nabranie odporności i będzie można odetchnąć trochę spokojniej. A najlepsza rzecz? Co by się nie działo, przez najbliższe 2 dni mówię, że kiepsko się czuję po szczepionce i gram na konsoli”.

Pozostając w tematyce „kryminalnej”, warto wspomnieć o Magdzie Stachuli, autorce m.in. „Odnalezionej” i „Strachu, który powraca”, która pochwaliła się otrzymaniem pierwszej dawki szczepionki na początku czerwca 2021.

Autorzy kryminałów bardzo dbają o zdrowie, ponieważ do grona zaszczepionych dołączyła również Katarzyna Puzyńska. Twórczyni serii o Lipowie oraz książek o pracy polskich policjantów napisała post na Instagramie, który skierowała również do swoich zaszczepionych już obserwatorów:

No to ja też mam swojego czipa. Wy już jesteście po szczepieniu? PS Jeżeli jesteście po, to jak przeszliście? Czego oczekiwać?

Kolejny na liście zaszczepionych autorów kryminałów jest Alek Rogoziński, który przyjął szczepienie – „jak na księcia przystało” – w pałacu. Pisarz dodał również:

Swoją drogą, bodajże pierwszy raz w życiu nie poczułem zastrzyku i kiedy na wszelki wypadek wydałem z siebie jakieś cienkie pisknięcie, znamionujące początek wprowadzania w życie groźnej początkowej zapowiedzi pod tytułem: „Zaraz odwalę tu kitę”, to doczekało się komentarza: „No ale teraz to już tylko naklejam panu PLASTEREK!”. Tym sposobem użyłem drugiego w swoim żywocie produktu firmy Pfizer. Pierwszy zadziałał kiedyś dobrze, to może i ten da radę. Zobaczymy...

Ochronić się przed zakażeniem COVID-19 postanowił również Przemysław Piotrowski, autor bestsellerowej serii o Igorze Brudnym, a także najnowszej powieści spoza tego cyklu pt. „Krew z krwi”. Pisarz skomentował swoje zdjęcie krótko: „W końcu świat znów staje otworem. Szczepimy się. Miłego dnia!”.

Dominika Słowik, autorka m.in. „Zimowli” zaszczepiła się w Mysłowicach. Jak dodała w opisie do zdjęcia:

Zapisy chętnych na szczepienia w styczniu przegapiłam, doczekałam do zapisów mojego rocznika i naprawdę nie sądziłam, że uda się tak szybko i już 5 maja będę po pierwszej dawce szczepionki.

W maju z możliwości zaszczepienia się skorzystała także Janina Bąk, autorka książki popularnonaukowej „Statystycznie rzecz biorąc, czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla”. Jak napisała:

Ale CZAD!!! Byłam taka podekscytowana dzisiejszym szczepieniem, że pognałam na nie radosna niczym jałówka na pastwisko po zimie i aż z tej ekscytacji zamiast dzisiejszej daty wpisałam w formularz datę urodzenia, a jak pani kazała mi poprawić, to wpisałam godzinę, no więc słuchajcie, nie wiem, czy wiecie, ale jeśli chodzi o dzisiejszą datę, to dziś mamy dzień 11:48.

 

 


komentarze [86]

Sortuj:
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Bookoholiczka 14.06.2021 11:09
Czytelniczka

Nie zgadzam się z nią, ale każdy powienien mieć prawo do pierd... głupot ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
FanPtasiegoMleczka 13.06.2021 20:41
Czytelnik

Zaraz ją wyzwą, że tworzy teorie spiskowe, tylko, że te teorie sprawdzają się w realu.
Jak mówili (ci niby wyznawcy teorii spiskowych), na początku tego cyrku, że nam założą maski i zamkną w domach, to reszta się pukała w czoło i śmiała. Jak było każdy wie. Jak mówiono że wprowadza paszporty covidowe, to krzyczeli, że bzdura i oszołomy. No to wiemy, że takowe będą. Teraz...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Ixina 18.06.2021 22:21
Czytelnik

A któż to się śmieje z kolejnych fal jesienią i wiosną, z tego, że pandemia może potrwać jeszcze kilka lat? Przecież to jak najbardziej realny scenariusz. To nasza rzeczywistość, nie żadna teoria spiskowa. Wolałbyś, jak rozumiem, żeby masek nie założyli i nic nie zamykali? Przy takim podejściu to faktycznie, łatwiej opuścić nasz nowy, mniej wspaniały świat - a i pociągnąć...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Bialy20 13.06.2021 19:58
Czytelnik

"Co ciekawe, według dostępnych danych, drugą osobą na świecie, która
otrzymała szczepionkę na COVID-19 był… William Szekspir, a konkretnie
imiennik słynnego pisarza."
Co ciekawe, koleś odwalił już kitę! Pomogło mu szczepienie, jak umarłemu kadzidło!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Dorota Karło 14.06.2021 13:51
Czytelniczka

Nie koleś, tylko 81 letni schorowany mężczyzna. Można nie popierać, wyrażać dezapropatę, nawet "błysnąć" rubasznością, ale warto więcej czytać. Jedna książka? Słabiutko. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
asymon 14.06.2021 14:34
Bibliotekarz

Podajesz dość wybiórcze dane. Poza tym że był zaszczepiony, miał też 81 lat, a przyczyna śmierci nie była związana ze szczepieniem, ani z covid-19.

Ech, kolejna martwa dusza, z ukrytą biblioteczką i historią, za to mająca dużo do powiedzenia....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Zielonapirania 13.06.2021 18:10
Czytelniczka

Hmmm... czy ten portal to właściwe miejsce na roztrząsanie problemu: szczepić się czy nie szczepić ? Właściwie inaczej: przyjąć ten lek czy nie przyjąć ? Niech to będzie sprawą osobistą każdego, tak jak w to czy wierzy w jakiegoś boga czy w latającego potwora spagetti ? A można nie wierzyć w żadnego boga. Można też lek przyjąć, nie nazywając go szczepionką. Myślałam, że na...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Dana-i-ksiazka 14.06.2021 09:42
Czytelnik

Dokładnie!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
asymon 14.06.2021 14:29
Bibliotekarz

Posty o szczepionkach generują mnóstwo komentarzy, antagonizują, każdy uważa że ma coś do powiedzenia. Na takim Pudelku dyskusja n/t "czy Ewa Chodakoska powinna się zaszczepić" wygenerowała ponad tysiąc komentarzy, sporo opisujących perypetie bardziej lub mniej wymyślonych znajomych znajomych.

Dla portali to żyła złota.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Ixina 18.06.2021 22:10
Czytelnik

Z drugiej strony, gdzie rozmawiać o szczepieniach, jak nie na portalu czytelniczym? Z resztą internetu, brnąc po kolana w wyzwiskach i błędach ortograficznych?

"czy Chodakowska powinna..." - ciężko to nawet skomentować, ale spróbuję, bom dzielna. Ciekawe, czy każdemu celebrycie założyli taki wątek? A może i my tu powinniśmy? Jak myślicie, szczepić się powinni bardziej...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
matrox 13.06.2021 09:17
Czytelnik

Jaka jest różnica pomiędzy:
-fundamentalistycznym zamachowcem z bombą
a ignorantem, antyszczepionkowcem który przekornie się "socjalizuje".
Nie przyjmując nakazów sanitarnych i rozsądku ?
I naraża na śmierć innych tak jak zamachowiec.
Pewnie dla umierającego to żadna pociecha że zabił go fundamentalista czy obłąkany wyznawca teorii spiskowych.
Poziom aberracji...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
aklekot 16.06.2021 22:10
Czytelnik

Ale w domu wszyscy zdrowi?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Legeriusz 11.06.2021 17:29
Czytelnik

Jakie to wszystko zabawne. Mój przyjaciel po drugiej dawce prawie zszedł. Ha ha.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 11.06.2021 18:03
Czytelnik

Ale żyje, nieprawdaż? I nabrał odporności? A to nieszczęście. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Dorota Karło 11.06.2021 18:23
Czytelniczka

  Każdy organizm reaguje na szczepienia inaczej, nawet te podstawowe ochronne, z kalendarza, dzięki którym nie chorujemy już choćby na polio w przeciwieństwie do ludzi żyjących w Afryce. Szkoda tylko, że odra i gruźlica już do nas powracają.  Mnie po drugiej dawce Moderny ścięło na dobę, ale przecież organizm aktywizuje różne mechanizmy obronne. A im silniejszy...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Patusza 11.06.2021 18:30
Czytelniczka

Mój znajomy już po pierwszej dawce miał silną reakcję alergiczną i nie wiadomo czy będzie mógł wziąć drugą. I jest jedyną taką osobą z mojego otoczenia, znajomych i rodziny.
Więc nie wiem co ma pokazać twój komentarz? Że ludzie mają alergie na leki, tak samo jak ma się alergie na jedzenie czy pyłki?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Legeriusz 11.06.2021 20:51
Czytelnik

Jakie to dla ciebie proste. Zazdroszczę empatii. Mógł umrzeć? Oj tam, a bo miał alergię na leki(?), prosta sprawa. Otóż nie wszystkim tak wesoło jak na zdjęciach.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 11.06.2021 22:03
Czytelnik

Nikt nie twierdzi, że prosta. Niemniej rzucasz ogólnikami i na tym budujesz jednoznaczne stanowisko. Co to znaczy, że prawie zszedł? W końcu jednak nie zszedł.  Może nie ogarniasz tematu i człowiek przechodził szczepienie jak wielu. Wszak standardem jest, że druga dawka mocno daje w kość. Poza tym różnorodność biologiczna przy tak ogromnej liczbie ludzi powoduje, że pewien...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Legeriusz 11.06.2021 22:59
Czytelnik

Napisałem konkretnie i nie mam zamiaru podawać szczegółów. Gdyby ostatecznie zmarł, to co? Ot, taki już los, i tak bywa? Ja napiszę, że gdyby się nie zaszczepił, to byłby zdrów cały czas i nie byłoby zagrożenia życia. Zwykła logika. Domysły postronnych, mających monopol na prawdę, ogarniających wszechstronnie temat w przeciwienstwie do mnie, nie mają znaczenia, bo każdy się...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Fidel-F2 11.06.2021 23:33
Czytelnik

Gdy się zaszczepił też nie był chory, miał jedynie efekty uboczne szczepienia. To nie choroba. Co do zagrożenia życia, to tylko chwyt erystyczny, wszak nie podałeś żadnych danych i taka ocena nie ma wartości. To tylko Twoje przekonanie które może być słuszne albo i nie. Nie wiesz również czy bez szczepienia nic by mu nie było, być może choroba by go zabiła lub trwałe...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Legeriusz 12.06.2021 00:19
Czytelnik

Podaję jedynie przypadek z mojego otoczenia, a kpiny w rodzaju Holly, Chmielarza, Puzyńskiej i żenującego Rogozińskiego są nie na miejscu.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 12.06.2021 00:25
Czytelnik

????

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Tomasz 11.06.2021 10:22
Czytelnik

Bardzo subtelny artykuł przedstawiający antyszczepionkowca jako wariata (i oczywiście płaskoziemca) i armię "inteligentów", którzy są "za" :) zbanujecie mój komentarz? Doleję oliwy do ognia, bo imiennik Williama Szekspira dołączył do niego w zaświatach, ale kto by to sprawdzał ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Dorota Karło 11.06.2021 17:51
Czytelniczka

Ciężko chory, zaszczepiony 8 grudnia 2020, zmarł 20 maja w szpitalu w uniwersyteckim szpitalu w Coventry. Pisali o tym 25 maja. Co jego śmierć ma wspólnego ze szczepieniem? I po co ten ironiczny cudzysłów?   

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Ixina 11.06.2021 18:02
Czytelnik

Cudzysłów przy inteligentach zgodny z intencją autora wypowiedzi, a że oberwało się i biednemu "za" (a nawet " "za" " :))... może się zaraziło?

Zaraz tam w szpitalu, gdyby tak zmarł w wypadku samochodowym, pewnie też by szczepionka była winna

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Dorota Karło 11.06.2021 18:46
Czytelniczka

  Gdyby zabił go piorun, to by dopiero było...Szkoda dzielnego "dziadka"  Szekspira.  "Babcia" Keenan chyba ma się dobrze.
  

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Fidel-F2 10.06.2021 23:15
Czytelnik

Baba bredzi jak potłuczona. Kompletnie się z nią nie zgadzam. Ale powinna mieć pełne prawo do gadania dowolnych głupot.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Ixina 11.06.2021 17:53
Czytelnik

Kliknęłabym 10 razy "popieram", gdyby tylko się dało - bo to najlepsze możliwe podsumowanie tej sprawy

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Patusza 11.06.2021 18:25
Czytelniczka

Ja jestem zdania że nikt nie powinien mieć pełnego prawa do gadania głupot. Szczególnie o sprawach o których nie ma zielonego pojęcia.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 11.06.2021 18:33
Czytelnik

Patusza, ale kto powinien o tym decydować? Jeśli uznam, że Twoja powyższa wypowiedź to głupota, czy mam prawo zabronić Ci jej artykułowania?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
tuskacz 12.06.2021 01:58
Czytelnik

Niech sobie załozy wlasny portal i tam bredzi bzdury.
Zobaczymy jak gługo pociagnie do pierwszego pozwu ha ha ha.
Za głupia na to? Nie mój problem.
Twitter to prywatna firma i moze decydowac co sie na nim pisze.
Nikt nikogo nie zmusza tam pisac.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Patusza 12.06.2021 21:52
Czytelniczka

Otóż drogi/a/ie @Fidel-F2 , na przykład naukowcy zajmujący się daną dziedziną od lat, a nie jakaś baba która na "research" poświęciła zapewne nie więcej niż godzinę swojego czasu :)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 13.06.2021 11:21
Czytelnik

I co z tego? Twoje wypowiedzi są równie płytko przemyślane jak jej. Nie przeszkadza ci to jednak w wygłaszaniu własnego zdania.

I kto będzie decydował, jak długo trzeba studiować daną dziedzinę, by mieć prawo do wypowiedzi. Poza tym nieraz było tak, że gremia naukowe wyśmiewały ignoranta twierdząc, że czegoś nie da się zrobić, a ten przychodził i to robił. Poza tym np...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Fidel-F2 13.06.2021 11:36
Czytelnik

Poziom wypowiedzi tuskacza, zniechęca do jakiejkolwiek dyskusji.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Patusza 13.06.2021 18:33
Czytelniczka

"Widzę też, że masz problemy z polską gramatyką. W tym pięknym języku piszemy "drogi Fidelu".  Takie reguły." Napisałam jak napisałam, bo Twojej płci nie znam. Nie wiem jaki to by miało mieć związek ze znajomością gramatyki...
Chciałam napisać "drogx" ale pewności że zrozumiesz nie miałam.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Patusza 13.06.2021 18:59
Czytelniczka

Ale faktycznie moja wypowiedź była, hm, niefortunna. Zmiennych jest zbyt dużo żeby móc powołać jakiekolwiek gremium uznające słuszność, lub jej brak, czyjejś wypowiedzi. Mea culpa.
Jak dla mnie zdrowy rozsądek jest wyznacznikiem, ale z nim bywa różnie u niektórych ludzi, niestety.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
asymon 14.06.2021 14:19
Bibliotekarz

@Fidel-F2 ojezu, nie mogę, trzeci raz próbuję coś napisać, ale te nowe komentarze... Osobiście wolałbym, żeby każdy w miarę dorosły, np. po maturze, miał obcykany jakiś kurs weryfikacji źródeł, oddzielania informacyjnego ziarna od plew. Taka utopia, wiadomo ;-) Posiadając prosty aparat krytyczny nie trzeba być ekspertem w KAŻDEJ dziedzinie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
aklekot 16.06.2021 22:07
Czytelnik

Tak, dopóki KAŻDY będzie miał prawo do gadania dowolnych głupot. Bo jeśli nie wolno pisać "od szczepień ci macki wyrosną", ale wolno "zaszczep dzieci, psa i złotą rybkę, bo umrzesz", to coś jest nie tego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
aklekot 10.06.2021 22:18
Czytelnik

Wpis straszliwy w swojej głupocie. Jestem za tym, żeby Twitter blokował idiotów. Ale wszystkich. I za głupotę, a nie tylko za głupotę antyszczepionkową. Za tę proszczepionkową także. I za każdą inną.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
tuskacz 12.06.2021 02:00
Czytelnik

Założ sobie wlasny portal to bedziesz decydowac co i jak.
Nie masz prawa dyktowania prywatnej firmie co ma robic i jakie tresci ma publikowac.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
aklekot 13.06.2021 20:57
Czytelnik

No pewnie. A jak mam prywatny pub, to mogę sobie napisać: homoseksualistów, czarnoskórych i  lewaków nie obsługujemy. I nikt mi nie ma prawa dyktować, kogo obsługuję nie, bo to moja prywatna firma.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 14.06.2021 14:31
Czytelnik

To ja sobie napiszę: Idiotów nie obsługujemy. I żaden narodowiec albo inny patriota nie wejdzie.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
AgnieszkA 15.06.2021 10:51
Czytelniczka

Obawiam się, że szybko splatują te wasze puby, o ile wcześniej nie pójdą z dymem :) 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
aklekot 16.06.2021 22:04
Czytelnik

Zdaje się że nie wszyscy załapali ironię ;) Chodzi mi o to, że nie wszystko wolno, nawet, jak się ma prywatną firmę. A pub "tylko dla hetero" to założę się, że by zrobił rynkową karierę, do chwili, jak słusznie piszesz, aż by  zwolennicy tolerancji go spalili ;)

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
AgnieszkA 16.06.2021 22:51
Czytelniczka

Załapali, załapali. Suma sumarum, nie warto otwierać "pubu tylko dla....", a zwłaszcza bez ubezpieczenia od pożaru. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Virgo13 09.06.2021 20:48
Czytelnik

Jakimś cudem zezwolono takim prywatnym firmom jak Twitter czy Facebook na bycie cenzorami w Internecie. Jeszcze nie tak dawno trwała batalia o ACTA, ogólnie internauci wielce się burzą o wolność słowa, ale ich przekonania nie kolidują - dziwnym trafem - z tym co robią firmy jak FB i Twitter. Nie przeszkadza im to, by pracowicie klikać lajki, podawanie dalej i tym podobne....

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Andre 11.06.2021 17:58
Czytelnik

Twitter i Facebook są prywatnymi firmami, więc mogą sobie wprowadzać dowolną "cenzurę" zgodnie z własną polityką. Jeżeli to komuś nie odpowiada, to zawsze może przenieść się do innych mediów społecznościowych.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 11.06.2021 18:36
Czytelnik

 Andre, czyli wolnoć Tomku w swoim domku? Jeśli będą miał knajpę to mogę np. zabronić wstępu Murzynom, Żydom? Bo mam taką politykę firmową?

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
tuskacz 12.06.2021 02:07
Czytelnik

Fidel-F2 bzdurne porównanie.
Dyskryminacja ze wzgledu na rasę lub narodowosc jest nielegalna i osadzona w prawodawstwie.
Twoja polityka knajpy nie moze podważac prawa nadrzednego czyli Konstytucji i kodeksów. A zabraniajac wstepu to robisz.

Tej kobiecie nikt nie zabronił wstepu na twittera na samym poczatku. Zrobiono to pozniej bo złamała T&C. Do czego wlasciciel portalu...

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Fidel-F2 12.06.2021 09:19
Czytelnik

Zakazując jej swobodnej wypowiedzi w Polsce, łamany jest art. 54 Konstytucji. Tak, że tego.

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
tuskacz 13.06.2021 18:28
Czytelnik

To niech pozwie twittera do sądu, na co czeka. W sądzie bedą mieli ubaw ha ha. Albo ciagnie sprawe do konca i walczy o swoje albo niech spyerdala. 

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Fidel-F2 13.06.2021 19:27
Czytelnik

Głupiś

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się