Trendy lipca lubimyczytać.pl
Roszada na dwóch pierwszych miejscach i gorąca nowość, która wdarła się na podium. Oto dziesięć najpopularniejszych książek lipca, a wśród nich między innymi powieści Harlana Cobena, Remigiusza Mroza i Wojciecha Chmielarza. Sprawdźcie, czy znalazły się tam wasze wakacyjne lektury!
W czerwcu znalazł się na pierwszym miejscu, lecz w lipcu Harlan Coben musiał oddać palmę pierwszeństwa Alicji Sinickiej. Jej „Stażystka” swoją premierę miała w styczniu, lecz od kilku miesięcy cieszy się niesłabnącą popularnością. W serwisie lubimyczytać.pl ten thriller ma średnią ocen 7,2 i 3203 czytelników. Wydarzenia opisywane są z perspektywy dwóch kobiet – tytułowej stażystki, wplątującej się w romans z szefem, oraz jego żony. Czytelnicy wskazują na zaskakujące zakończenie książki i dobre portrety psychologiczne postaci. Z kolei depczące „Stażystce” po piętach „W głębi lasu” to bestseller, który zainteresować może także widzów telewizyjnych – w końcu to na podstawie tej książki powstał kolejny polski serial Netflixa.
Na trzecim miejscu nowość i niespodzianka od Remigiusza Mroza, który tym razem napisał książkę, której akcja dzieje się w środowisku hip-hopowców. „Osiedle RZNiW” autor przyrównuje do nostalgicznej podróży w czasie.
Pierwsze lata życia spędziłem na dwóch dużych opolskich blokowiskach po prawej stronie Odry, Malince i ZWM-ie, a w podstawówce przeniosłem się do śródmieścia – i to głównie tam szlifowałem bruki, szukałem dobrych miejscówek do picia piwa i zdzierałem kolana na betonowych boiskach”, mówił Remigiusz Mróz w wywiadzie dla lubimyczytać.pl.
Na coraz wyższe miejsca pnie się również „Ballada ptaków i węży” Suzanne Collins, prequel cyklu „Igrzyska śmierci”, w którym co prawda nie ma Peety i Katniss, jest za to (przyszły) prezydent Snow. „To prowokująca opowieść o ludzkiej naturze”, pisał o tej książce Marcin Zwierzchowski.
Pierwszą piątkę zamyka „Ryzyko gangstera” Anny Wolf, polskiej autorki specjalizującej się w łączeniu wątków miłosnych z… gangsterskimi.
Na szóstym miejscu książka, której pojawienie się w zestawieniu wynika ze smutnego powodu – śmierci Carlosa Ruiza Zafóna. Pisarz odszedł 19 czerwca. W czerwcowych trendach „Cień wiatru”, jego najbardziej znane dzieło, było na miejscu trzecim, a teraz notuje spadek o trzy pozycje.
Na siódmym miejscu zatrzymała się powieść, która regularnie pojawia się wśród najpopularniejszych książek w serwisie. „Gdzie śpiewają raki” ma równie wysoką średnią ocen co „Cień wiatru” – 8,0, z dziełem Zafóna łączy ją też podobna poetyckość i nostalgia. Kolejne dwie książki dostarczają już innego typu emocji. „Pacjentka” to Książka Roku 2019 Plebiscytu lubimyczytać.pl w kategorii Kryminał, sensacja, thriller i opowieść o obłędzie oraz wielkich namiętnościach. Trzymająca w napięciu „Wyrwa” Wojciecha Chmielarza opowiada o tajemnicach, jakie mają przed sobą bliscy i murach, jakimi odgradzamy się od tych, których kochamy.
Pierwszą dziesiątkę zamyka „Siedem sióstr”, czyli pierwsza część popularnego cyklu Lucindy Riley – historia pełna rodzinnych sekretów oraz siostrzanej miłości, silniejszej niż śmierć.
Zestawienie TRENDY miesiąca pokazuje, które książki były najczęściej odwiedzane w serwisie lubimyczytać.pl i miały średnią ocenę powyżej 7,0. To internauci kreują zainteresowanie danym tytułem: wchodzą do serwisu zainteresowani np. reklamą, audycją, wywiadem, wzmianką w prasie, radiu lub telewizji. Nie znamy wszystkich powodów, dla których użytkownicy wyszukują akurat dane tytuły, jednak możemy z czystym sumieniem napisać, że kiedy 3 miliony osób odwiedzających serwis miesięcznie wybiera konkretne podstrony książek, to znaczy, że są one popularne.
W zestawieniu TOP 100 znajdują się książki ze średnią ocen powyżej 7,0.
Zobacz wszystkie książki ujęte w zestawieniu TOP 100.
[ec]
komentarze [11]
Przeczytana Pacjentka i Cień wiatru - jedne z najlepszych książek jakie czytałam ❤️ Jeśli książka Gdzie śpiewają raki jest choć odrobine podobna do najbardziej znanej ksiazki Zafona , to mysle, ze będzie to kolejna książka, za która się zabiorę.
Pozdrawiam!
Moi faworyci z tego grona to Cień wiatru i Pacjentka. W planach oczywiście wielcy czyli Coben i Mróz
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post"Wyrwa" Chmielarza trzyma w napięciu równie mocno jak instrukcja działania pralki. Nie trzyma bo tam nie ma co trzymać. To jest powieść obyczajowa z jedną drastyczną sceną i okołokryminalnym epizodem na końcu. Większość fabuły to wspomnienia i różnorodne refleksje na temat własnego związku małżeńskiego snute przez świeżego wdowca. Mogą być dla czytelnika interesujące lub...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejZdecydowanie moimi ulubieńcami lipca było W głębi lasuoraz Psychoterapeutka
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNie znam żadnej z tej 10... choć serial "W głębi lasu" przyjąłem bardzo pozytywnie, stąd może uda się sięgnąć po książkę Harlana Cobena. Szkoda tylko, że - Zobacz wszystkie książki ujęte w zestawieniu TOP 100. - jest martwy, odsyła do pustej strony, tak byłoby szersze spektrum, niż pierwsza dziesiątka.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
A ja czytałam "Cień wiatru" kilkanaście lat temu, a "Pacjentkę" i "Gdzie raki zimują" w tym roku w maju i martwię się, że się jakaś taka bardzo trendy zrobiłam :).
Z zestawienia chciałabym jeszcze "Wyrwę" przeczytać i może Miłoszewskiego? Zobaczymy. Na pewno nie nastąpi to w najbliższym czasie. Stosik koło łóżka całkiem pokaźny czeka.
Zachęcamy do przeczytania każdej książki z zestawienia! Dobre oceny czytelników podpowiadają, że warto!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCzekamy na ocenę i opinię w serwisie! Miłej lektury!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post