Trendy lutego lubimyczytać.pl

LubimyCzytać
01.03.2019

Dobrze znane tytuły czy gorące nowości? Literatura piękna czy wciągające romanse i kryminały, które połyka się w jeden wieczór? Choć trudno nam powiedzieć, z jakimi książkami spędzaliście mroźne lutowe wieczory, wiemy, które tytuły sprawdzaliście w naszym serwisie najczęściej.

W zeszłym miesiącu na pierwszym miejscu zestawienia najpopularniejszych książek w serwisie znalazł się Jakub Żulczyk i „Ślepnąc od świateł” – choć publikacja ta pojawiła się na rynku już cztery lata temu, obecnie przeżywa drugą młodość dzięki pozytywnie ocenianemu serialowi HBO. Jednak w lutym pozycja lidera – a raczej liderki – przypadła Blance Lipińskiej. Autorka ta została właśnie za „365 dni” nominowana do nagrody Bestsellery Empiku, co zapewne poskutkowało jeszcze większym zainteresowaniem tym tytułem. Co ciekawe, gdybyśmy porównali oceny wystawione książkom z pierwszej dziesiątki, „365 dni” zajęłyby zgoła inne miejsce.

Na drugej pozycji czeka nas niemałe zaskoczenie. „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyny Bednarek, nowość w naszym zestawieniu, przegoniła w wyścigu o wasze zainteresowanie takie hity, jak „Ślepnąc od świateł” (miejsce trzecie) czy „Tatuażystę z Auschwitz” Heather Morris (miejsce czwarte). Humor i abstrakcyjne żarty o przeżywających zwariowane przygody skarpetkach oraz piękne ilustracje Daniela de Latoura najwyraźniej zainteresowały nie tylko małych, lecz także starszych czytelników.

Na piątym miejscu znalazła się książka pisarza cieszącego się niesłabnącą popularnością – „Nieodgadniona” Remigiusza Mroza. Zaraz za nią uplasowała się powieść „Pozwól mi wrócić”, czyli kolejna kryminalna historia, a zarazem książka trzeciej kobiety w zestawieniu – B.A. Paris. Siódme miejsce zajmuje znów Remigiusz Mróz i jego „Kasacja”. Dwie następne pozycje można określić jako kobiece i męskie spojrzenie na związki i miłosne relacje – „Oczami mężczyzny (nie)idealnego” blogera Rafała Wycijowskiego oraz „Ten dzień” Blanki Lipińskiej. Najpopularniejszą dziesiątkę zamyka trzecia w zestawieniu książka Remigiusza Mroza – „Nieodnaleziona”, rozpoczynająca cykl „Daniel Werner”.

Zestawienie TRENDY miesiąca pokazuje, które podstrony książek były najczęściej odwiedzane w serwisie lubimyczytac.pl. To internauci kreują zainteresowanie danym tytułem: wchodzą do serwisu zainteresowani np. reklamą, audycją, wywiadem, wzmianką w prasie, radiu lub telewizji. Nie znamy wszystkich powodów, dla których użytkownicy wyszukują dane tytuły, jednak możemy z czystym sumieniem napisać, że kiedy 3 miliony osób odwiedzających serwis miesięcznie wybiera konkretne podstrony książek, to znaczy, że są one popularne. Niekoniecznie najwyżej oceniane, niekoniecznie najszerzej reklamowane, niekoniecznie są to nowości – to są najpopularniejsze książki w danym miesiącu zdaniem internautów.

Reklama

komentarze [39]

Sortuj:
964
32
05.03.2019 15:07

Drodzy narzekający - bądźmy opiniotwórczy. Podbijam ideę już poruszaną, by klikać i przeglądać książki ciekawe, a niekoniecznie nachalnie reklamowane. Sprawdźmy czy uda nam się wpłynąć na marcowy ranking. Proponuję, by w miesiącu marcu co dzień odwiedzać Fiasko naszego niezrównanego Stanisława Lema.


2856
698
03.03.2019 13:27

Najpierw chcemy żeby ludzie w ogóle czytali, a później kręcimy nosami, że nie czytają to co według nas powinni czytać. Czy tylko ja w tym widzę jakąś sprzeczność?
Ja nie klikałam na tą dziesiątkę-:). Zanim klikniesz pomyśl.


1373
17
03.03.2019 15:51

Nie kręcę nosem na to, co czytają. Jestem świadoma tego, że masy czytają masowo produkowaną papkę. Ale chciałabym zobaczyć, którą papkę czytają, a nie o której tylko najgłośniej słyszeli. Czy czytają coś mniej obecnie reklamowanego, czy są tytuły, których popularność utrzymuje się pomimo przeminięcia reklam? I czy może są czytane jakieś książki lepsze, ambitniejsze, które...

więcej

2856
698
03.03.2019 16:12

Ja też popieram, żeby był ranking z półki przeczytane.
Niestety potwierdzają to wyniki sprzedaży książek w Empiku i innych. Nie kręć nosem na Empik, ale w moim mieście powiatowym to jedyna księgarnia. Jest jeszcze jedna, ale oferuje jeszcze mniej.Przepraszam jeszcze mam Biedronkę. Jeżeli ktoś nie pasjonuje się czytaniem i czyta od czasu do czasu to nie będzie szukał po...

więcej

4077
3837
03.03.2019 16:13

Ja chyba należę do tych mas :-)


2856
698
03.03.2019 16:22

I bardzo dobrze, chociaż patrząc się na to co czytasz i na trendy, niestety wątpię. Za dużo u Ciebie fantasy. Przykro mi nie łapiesz się na masy-:)


1373
17
03.03.2019 18:27

Niestety potwierdzają to wyniki sprzedaży książek w Empiku i innych.
Potwierdzają tylko częściowo. Czyli nie tyle potwierdzają, co mają część wspólną. A ja bym chciała zobaczyć statystyki dotyczące czytania, a nie jakieś tam listy różne różnych rzeczy dotyczące (klikanie, kupowanie w wybranych miejscach), które mają pewną część wspólną. To przecież oczywiste, że pewne...

więcej

2856
698
03.03.2019 20:27

Czyli dochodzimy do jednego wspólnego wniosku, aby był ranking książek, które w danym miesiącu znalazły si e na półce przeczytane.


1297
130
03.03.2019 08:35

Ja tam wychodzę z założenia że lepiej aby ludzie czytali cokolwiek niż żeby nie czytali w ogóle. Całe to rozdzieranie szat mnie śmieszy. Wszak nikt nie jest w stanie zmusić drugiej osoby do przeczytania rzeczy która jej się nie podoba. Poza tym od zawsze zresztą tak jest, że popularność rzadko idzie w parze z rzeczywistą wartością dzieła. I to niezależnie od dziedziny...

więcej

1373
17
03.03.2019 15:42

Ale cały problem w tych comiesięcznych zestawieniach jest taki, że wcale nie pokazują tego, co ludzie najczęściej czytają! Oczywiście można się spodziewać, że część tytułów byłaby taka sama, bo ludzie rzeczywiście masowo czytają rozmaite reklamowane gnioty, ale część tytułów w zestawieniu wyraźnie jest tylko klikana, czytelników ma malutko, a z kolei jest prawdopodobnie...

więcej

996
31
03.03.2019 00:44

Rozumiem oburzenie, ale to zestawienie jest jednak dość ciekawe. Kto interesuje się światem literatury ma mniej więcej obraz tego, co dzieje się na rynku, jakie książki są wartościowe, a jakie nic nie wnoszą. Nie zarażamy się tak łatwo gorączką medialną. Zmorą naszych czasów jest jednak wszechobecna reklama. Marketing produktu, a nie jego jakość decydują o zasięgach....

więcej

1373
17
03.03.2019 15:21

No właśnie nawet tego nie pokazuje. Pokazuje tyle, że o głośnych książkach wiemy i że w nie klikamy. Ale ani trochę nie pokazuje tego, czy te książki czytamy lub nawet kupujemy, czy daliśmy się na ten marketing nabrać, albo ilu z nas nabrać się dało, a ilu wykazało się odpornością i czyta co innego. I czy jakieś wartościowe co innego, reklamowane czy niereklamowane, wygrywa...

więcej

1704
151
02.03.2019 10:10

Ups... też sie przyczyniłam do sukcesu 365 dni .
Kliknełam, bo ta książka pałęta sie na szczytach list bestsellerów, a ma zatrważająco niskie oceny. Opinie chciałam poczytać. Często tak robię. Zostałam skutecznie zniechęcona, a tu taki zonk :(
Raczej kretyńskie kryterium. Ludzie zaglądają szukają podpowiedzi w serwisie, niekoniecznie czytają. To chyba nie znaczy, że...

więcej

0
0
02.03.2019 07:04

No to gusta są niezmienne....


1373
17
02.03.2019 15:35

Nie gusta. Klikania. To nie to samo! Znowu kliknęłam w pewne tytuły w zestawieniu, żeby dane ze strony książki odczytać i komuś powyżej udowadniać, że czytalność to nie to samo co klikalność. Znowu nabiłam licznik klików książce, której nawet do ręki wziąć nie zamierzam. A tej, którą czytam, w ciągu ostatniego miesiąca chyba nie klikałam. Kliknę pewnie raz, jak przeczytam i...

więcej

0
0
03.03.2019 04:45

Szykuje się ta sama dyskusja co ostatnio... Te same tytuły, czyli nie jest to przypadkowe klikanie, ale celowy gust. Upodobanie, słabostka.


1373
17
03.03.2019 09:38

Oczywiście. Tylko to nie jest gust czytelniczy! To stały gust internetowych klikaczy. Cały czas to samo ich/nas podnieca, te same reklamy wabią, te same ekranizacje przypominają o jednych książkach, te same skandale, celebryckie buźki czy inne modne podniety przyciągają do innych. I tak, część z tych książek jest nie tylko często klikana, są też czytane. Ale nie wszystkie i...

więcej

0
0
03.03.2019 11:15

Dane z Upoluj Ebooka są podobne... Należałoby się zastanowić, czy warto upubliczniać takie rankingi, bo dla wielu są one opiniotwórcze.


1373
17
03.03.2019 12:23

Właśnie po to są niestety upubliczniane - żeby jeszcze bardziej nakręcać zainteresowanie tym, co zostało wypromowane, ale co niekoniecznie na to zainteresowanie zasługuje i co, być może, samo by się nie obroniło.

Dane mogą być lub wydawać się podobne, bo przecież te rozreklamowane książki są popularne. Ale jak bardzo te dane są podobne? W rozmaitych zestawieniach...

więcej

0
0
04.03.2019 05:41

Aż tak dokładnie nie sprawdzałam czego dotyczą. Nie jestem tak dokładna. Dostaję na maila rankingi i tyle.


1373
17
04.03.2019 19:56

I w tym cały problem, większość widzi ranking, ale już nie wie i nie sprawdza, czego ten ranking dotyczy, według jakich kryteriów jest zestawiany. I dlatego tak walczymy z tymi tutejszymi "Trendami". Bo mówi się ludziom: oto zestawienie najpopularniejszych książek; ale pokazuje im się coś, co jest listą klikanych tytułów, a nie czytanych książek. Niby się tego nie ukrywa,...

więcej

0
0
05.03.2019 05:13

Strasznie jesteś drobiazgowa. Zawsze mi domownicy mówili, że czepiam się szczegółów, ale oni nie znali Ciebie. Pozdrawiam


1373
17
05.03.2019 06:07

Ano nie znali :)
Są drobiazgi mało istotne i do tych w kontekście rankingów można by zaliczyć konkretne miejsca zajmowane przez poszczególne pozycje, przesunięcie o jedną, dwie, kilka pozycji w przypadku zbliżonej liczby punktów, głosów czy czegoś to taki drobiazg, nie zmienia sensu całego zestawienia, co ma być wysoko, jest wysoko, co ma być nisko, jest nisko, a konkretne...

więcej

0
0
05.03.2019 06:45

Pewnie tak. @ Jatymyoni zaproponowała, żeby powstał ranking z półek Przeczytana. Popieram.


1373
17
05.03.2019 20:36

Zaproponowała to nie pierwsza i z całą pewnością nie ostatnia. Rankingu z półek domagamy się niemal od samego początku publikowania tych "Trendów" - jak dotąd bezskutecznie. Widać komuś zależy, by takie zestawienia się nie ukazywały...


563
469
01.03.2019 19:20

Po cichu Po wielkiemu cichu Idu sobie ku miastu na zwiadu I idu i patrzu Na ulicach cichosza Na chodnikach cichosza Nie ma Mickiewicza I nie ma Miłosza Tu cichosza tam cicho Szaro brudno i zima Nie ma Słowackiego I nie ma Tuwima. Po cichu Po wielkiemu cichu Idu sobie i idu i idu I patrzu i widzu W rękach w głowach cichosza W ustach w oczach cichosza Nie ma samozwańców I nie...

więcej

3939
283
01.03.2019 16:31

Żenujące i zatrważające. Strasznie smutne, a może po prostu żałosne jest to zestawienie. Zdecydowanie wolałabym za miesiąc zobaczyć zestawienie książek w danym miesiącu najwyżej OCENIONYCH/najchętniej CZYTANYCH a nie tych najczęściej KLIKANYCH-OGLĄDANYCH bo tu się czyta a nie tylko patrza.


0
1291
konto usunięte
01.03.2019 12:57

Użytkownik wypowiedzi usunął konto


538
3
01.03.2019 14:46

nie rozumiem do czego pijesz. Pokazują statystyki. Takie mamy społeczeństwo. Widziałeś jakie książki wygrały nagrody Empiku? Mnie to zestawienie zupełnie nie dziwi. Czytałam w Magazynie Książki, że Blanka Lipińska sprzedała 150 tys. egzemplarzy swoich książek. Dobrze się zderzyć właśnie z takim obrazem.


2065
2
01.03.2019 17:30

TRENDY, a nie TOP. Też bym wolała że było zestawienie pozycji najczęściej dodawanych pozycji na półkę przeczytane w miesiącu ale jest jak jest.


1704
151
02.03.2019 10:30

No OK, trendy , ale na podstawie kliknięć? Książka jest popularna, jak jest czytana. Mnie też boli, że najpopularniejsza książka istotnie negatywnie odstaaje od pozostałych jeśli chodzi o ocenę. Alejeszcze bardziej boli kryterium. Ja też kliknęłam, poczytać opinie. czy to znaczy, ze ksiażką jestem zainteresowana? Czy wzrasta popularność jej tym samym?


1373
17
02.03.2019 15:28

@GłowaKsiążek
Sprzedała dużo, to prawda. Ale nie najwięcej. Są książki sprzedające się lepiej, czytane częściej i chętniej. Nie dziwi mnie obecność na liście, bo tak, są te gnioty popularne, takie mamy społeczeństwo. Ale gdyby lista była na podstawie czytania, nie klikania, to pozycja Lipińskiej byłaby niższa, a coś lepszego miałoby wyższą. I może pojawiałyby się w...

więcej

576
0
01.03.2019 12:39

Jakie to przykre


zgłoś błąd