Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Alkibiades i inne dialogi oraz definicje

Tłumaczenie: Leopold Regner
Książka jest przypisana do serii/cyklu "Biblioteka Klasyków Filozofii". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
5 (2 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
1
6
0
5
0
4
0
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Alkiviadis, Anesterai, Theagis, Oroi
data wydania
liczba stron
207
kategoria
filozofia i etyka
język
polski
dodał
Majkel

Nie wszystkie uznałyby za fałszywe. Głównym argumentem jest oczywista niezgodność pomiędzy (a) rozróżnienie ciała i duszy (i identyfikacji siebie z duszą, 130c), oraz (b) stylistyczne dowody, że jest (jeśli platońskiej) na początku dialogu. Ale w oparciu o twierdzenie, że na początku dialogu nie uznają duszę prawdziwego ja, odrębnego od ciała, opiera się na stylistyczne identyfikacji wczesnych...

Nie wszystkie uznałyby za fałszywe. Głównym argumentem jest oczywista niezgodność pomiędzy (a) rozróżnienie ciała i duszy (i identyfikacji siebie z duszą, 130c), oraz (b) stylistyczne dowody, że jest (jeśli platońskiej) na początku dialogu. Ale w oparciu o twierdzenie, że na początku dialogu nie uznają duszę prawdziwego ja, odrębnego od ciała, opiera się na stylistyczne identyfikacji wczesnych dialogów, więc argument, że Alc. I jest nieprawdziwy zależy od petitio principi. Nie jest w każdym razie dla mnie jasne, że większa oddzielenie duszy i ciała jest przewidziane, niż w np. przeprosin lub Crito. Relacja środek pomiędzy ciałem i duszą jest potwierdzenie wyraźniej niż w innych "wczesnym" dialogi, choć dość zgodnie z tzw sokratyczną proporcji "znaleziono również w np. Crito 47b-48b, Gorgiasz 463e-66a, Protagoras-311B 14b. Prawdziwość dialogu została obroniona przez Pawła Friedlander, w języku angielskim przez WRM Lamb (Loeb obj Platona. 10, intro. Pp.96-7). Zobacz także Vink, C, * Platona Eeerste Alcybiadesa: een naar Onderzoek zijn * authenticitiet (Amsterdam 1939) Robinson, T., Psychologia * * platońskiej innych bibl.. dostępne na życzenie. Na Lamb celownik mówi, że "praca jest prawdopodobnie jeden z pierwszych szkiców do Platona, w składzie w latach bezpośrednio po śmierci Sokratesa ... to jest naturalne, by przypuszczać, że seria kompozycje Plato zacznie z niektórych niedojrzałych i eseje w stosunkowo nieartystyczny dialogu piśmie ". Nie jestem pewien, zgadzam się z sądu estetycznego jednak: porównanie duszy z oka (132d-133C) nie cierpi się przez porównanie z jedną z najbardziej uznanych zdjęć Platon w "później" działa.

 

źródło opisu: http://translate.googleusercontent.com/translate_c...(?)

źródło okładki: http://archiwumallegro.pl/pseudoplatonalkibiades_i...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 336
Ania | 2016-11-03
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 03 listopada 2016
książek: 134
Majkel | 2011-04-17
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2002 rok
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
Na półkach
pokaż wszystkie
zgłoś błąd zgłoś błąd