Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Konkurencja i przedsiębiorczość

Tłumaczenie: Krzysztof Śledziński
Wydawnictwo: Fijorr Publishing
5,67 (3 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
0
6
1
5
0
4
0
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Competition and Entrepreneurship
data wydania
ISBN
83-89812-64-9
liczba stron
232
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał

Jest to pierwsza książka Israela Kirznera, jaka ukazuje się na polskim rynku. (...) Konkurencja i przedsiębiorczość to dwa terminy, o których ekonomiści głównego nurtu mówią niechętnie. Obie te dziedziny wyparte zostały z ekonomii przez ekonometrię, statystykę i inne działy badające historię ludzkiego działania. Tymczasem – jak pisze Israel Kirzner, wybitny przedstawiciel szkoły austriackiej –...

Jest to pierwsza książka Israela Kirznera, jaka ukazuje się na polskim rynku.
(...) Konkurencja i przedsiębiorczość to dwa terminy, o których ekonomiści głównego nurtu mówią niechętnie. Obie te dziedziny wyparte zostały z ekonomii przez ekonometrię, statystykę i inne działy badające historię ludzkiego działania. Tymczasem – jak pisze Israel Kirzner, wybitny przedstawiciel szkoły austriackiej – do zrozumienia procesu rynkowego niezbędna jest teoria konkurencji, która jest nieodłączna od przedsiębiorczości. Będzie to miało daleko idące konsekwencje dla analizy takich problemów, jak koszty sprzedaży, reklama i monopol. Teoria konkurencji pozwoli nam spojrzeć z nowej "perspektywy" na koszty sprzedaży i ocenić ich rolę w gospodarce rynkowej. Jednocześnie, idąc tropem naszych teorii konkurencji i przedsiębiorczości dojdziemy do zupełnie nieortodoksyjnego spojrzenia na naturę monopolu rynkowego.

 

źródło opisu: http://www.multibook.pl/1506,israel-kirzner-konkur...(?)

źródło okładki: http://www.fijor.com/2010/01/15/konkurencja-i-przesiebiorczosc/

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 77
Pieniadzo | 2015-07-25

Po lekturze pierwszych dwóch rozdziałów odłożyłem książkę na półkę. Zrobiłem to pomimo tego, że istnieje między nią a mną pewna więź, ponieważ swój egzemplarz dostałem w prezencie od znajomego, co więcej znam też tłumacza. Książka niestety mocno przynudza. Kirzner w dwóch pierwszych rozdział starał się tłumaczyć to, jak nieadekwatne są (czy też raczej >>były<< w czasach, gdy ją pisał) neoklasyczne modele rynku, czym w ogóle jest rynek, w jaki sposób na niego powinien patrzeć ekonomista i jak powinna być zdefiniowana przedsiębiorczość. Niestety w swej części pozytywnej wywodu autor nie używa aparatu algebraicznego i dlatego jego argumentacja, pomimo rozwlekłości, nie zawsze jest precyzyjna. Gdyby stworzył jakiś konkretny konkurencyjny względem krytykowanych model, to możnaby przynajmniej z łatwością samodzielnie porównać realistyczność założeń, użyteczność w rozmaitych zastosowaniach czy testować empirycznie jego predykcje.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
180 sekund

Nie zaskoczyła niczym, nie powaliła na kolana niczym, niczym wyjątkowym nie wyróżnia się na tyle, by zachwalać i polecać ją wszystkim. Jednak jeżeli z...

zgłoś błąd zgłoś błąd