Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dramaturgia Sławomira Mrożka

Wydawnictwo: Universitas
6,75 (4 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
1
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
83-7052-964-X
liczba stron
293
słowa kluczowe
dramat, Mrożek
kategoria
sztuka
język
polski
dodała
aklime

Czy Mrożek ma rację, broniąc się uparcie przed Esslinowską etykietą „dramaturga absurdu"? Co łączy go z innymi dramatopisarzami tzw. szkoły wschodniego absurdu? Czy i jakie pisał groteski? Dlaczego bardziej mu po drodze z Frischem i Durrenmatem niż Ionesco i Beckettem? W jaki sposób od "Tanga" do "Rzeźni" domowe rymuje się ze społecznym i politycznym? Co sprawiło, że o "Śmierci porucznika" i...

Czy Mrożek ma rację, broniąc się uparcie przed Esslinowską etykietą „dramaturga absurdu"? Co łączy go z innymi dramatopisarzami tzw. szkoły wschodniego absurdu? Czy i jakie pisał groteski? Dlaczego bardziej mu po drodze z Frischem i Durrenmatem niż Ionesco i Beckettem? W jaki sposób od "Tanga" do "Rzeźni" domowe rymuje się ze społecznym i politycznym? Co sprawiło, że o "Śmierci porucznika" i "Alfie" starano się szybko zapomnieć? Dlaczego AA i XX z "Emigrantów" to pierwsze „realne" postacie Mrożka? Co, jak i dlaczego cytuje Mrożek i jego sceniczne postacie? Gdzie początek "Miłości na Krymie" i jej historiozoficznego pesymizmu? Na te dziewięć pytań starają się odpowiedzieć kolejne rozdziały tej książki. Autorka sięga do ustaleń analizy dyskursu, badań nad groteską, pastiszem, dramatycznym dialogiem i tzw. dramatem postmodernistycznym. Za pomocą szczegółowych analiz i interpretacji scenicznych sztuk samego Mrożka i innych dramatopisarzy wyznacza mu osobne miejsce we współczesnej literaturze.
Małgorzata Sugiera - adiunkt w Zakładzie Teatru Uniwersytetu Jagiellońskiego. Główny obszar jej zainteresowań to teatr i dramat XX wieku. Do tej pory wydała Między tradycją a awangardą. Teatr Jerzego Grzegorzewskiego (Kraków 1993) oraz tłumaczenie J.L. Styana Współczesny dramat w teorii i scenicznej praktyce (Wrocław 1995). Jako stypendystka Fundacji Alexandra Humboldta przygotowuje w Moguncji książkę na temat powojennego dramatu niemieckojęzycznego.

 

źródło opisu: http://www.arsenal.com.pl/

źródło okładki: http://www.arsenal.com.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.

Mogą Cię również zainteresować

  • Amelia i Kuba. Stuoki Potwór
  • Mów do mnie
  • Opowieści i przypowieści
  • Bardzo długie przebudzenie
  • Szkielet białego słonia
  • Bestseller
  • Dziewczyna jak ocet
  • Po nitce do szczęścia
  • Moja walka. Księga 4
  • Powrót na Wyspę Potępionych
  • Droga do domu
  • Słodka zemsta
  • Nobliwy proceder
  • Gracze
  • Ktoś mnie pokocha. 12 wakacyjnych opowiadań
  • A między nami wspomnienia
Amelia i Kuba. Stuoki Potwór
Rafał Kosik

7,64 (14 ocen i opinii)
Mów do mnie
Lisa Scottoline

7,88 (8 ocen i opinii)
Opowieści i przypowieści
Franz Kafka

7,83 (6 ocen i opinii)
Bardzo długie przebudzenie
Grażyna Jeromin-Gałuszka

6,67 (6 ocen i opinii)
Szkielet białego słonia
Iza Klementowska

6,5 (12 ocen i opinii)
Bestseller
Joanna Opiat-Bojarska

5,75 (8 ocen i opinii)
Dziewczyna jak ocet
Anne Tyler

6,86 (7 ocen i opinii)
Po nitce do szczęścia
Karolina Wilczyńska

7,16 (25 ocen i opinii)
Moja walka. Księga 4
Karl Ove Knausgård

7,42 (12 ocen i opinii)
Powrót na Wyspę Potępionych
Melissa de la Cruz

8 (3 ocen i opinii)
Droga do domu
Yaa Gyasi

8 (16 ocen i opinii)
Słodka zemsta
Sara Shepard

8,2 (61 ocen i opinii)
Nobliwy proceder
Philippa Gregory

8,5 (2 ocen i opinii)
Gracze
Bogdan Rymanowski

0 (0 ocen i opinii)
Ktoś mnie pokocha. 12 wakacyjnych opowiadań
Cassandra Clare , Libba Bray , Lev Grossman , Veronica Roth , Stephanie Perkins , Jennifer E. Smith , Leigh Bardugo , Francesca Lia Block , Brandy Colbert , Nina LaCour

7,1 (21 ocen i opinii)
A między nami wspomnienia
Gabriela Gargaś

8,7 (27 ocen i opinii)
Gdzie wypożyczyć?
Znajdź książkę w najbliższej bibliotece MAK+
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (12)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1407
Kamasz | 2013-09-05
Przeczytana: 30 sierpnia 2013

Najdokładniejsza analiza twórczości Mrożka, z jaką miałem do czynienia. Autorka naprawdę przenikliwie wnika w teksty, porównuje z teatrem absurdu, stawia ważne pytania. Nie uogólnia, ale dokładnie przygląda się związkom pisarstwa Mrożka z takimi postaciami jak Beckett, Ionesco, Durrenmatt czy Frisch. Dokonuje także niezwykle trafnych, choć momentami kontrowersyjnych podziałów gatunkowych.
Jednocześnie nie jest to sucho napisana książka naukowa, ale całkiem przystępnym językiem wykład. Dziewięć wykładów.

książek: 1916
kryptonite | 2012-04-27
Przeczytana: kwiecień 2012

Idealna książka - łatwo znaleźć w niej potrzebne informacje na temat poszczególnych dramatów Mrożka. Do tego napisane przystępnym językiem.

książek: 716
Klaud | 2014-04-25
Na półkach: Przeczytane
książek: 931
aklime | 2011-03-27
Przeczytana: 24 marca 2011
książek: 591
notabene | 2014-09-22
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 9009
książek: 316
Inezka | 2013-08-24
Na półkach: Przeczytane
książek: 2938
Justyna | 2013-07-20
Na półkach: Przeczytane
książek: 784
malak61 | 2012-11-30
Na półkach: Przeczytane
książek: 526
Joa Ku | 2012-11-01
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 2 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd