Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dramaturgia Sławomira Mrożka

Wydawnictwo: Universitas
6,75 (4 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
1
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
83-7052-964-X
liczba stron
293
słowa kluczowe
dramat, Mrożek
kategoria
sztuka
język
polski
dodała
aklime

Czy Mrożek ma rację, broniąc się uparcie przed Esslinowską etykietą „dramaturga absurdu"? Co łączy go z innymi dramatopisarzami tzw. szkoły wschodniego absurdu? Czy i jakie pisał groteski? Dlaczego bardziej mu po drodze z Frischem i Durrenmatem niż Ionesco i Beckettem? W jaki sposób od "Tanga" do "Rzeźni" domowe rymuje się ze społecznym i politycznym? Co sprawiło, że o "Śmierci porucznika" i...

Czy Mrożek ma rację, broniąc się uparcie przed Esslinowską etykietą „dramaturga absurdu"? Co łączy go z innymi dramatopisarzami tzw. szkoły wschodniego absurdu? Czy i jakie pisał groteski? Dlaczego bardziej mu po drodze z Frischem i Durrenmatem niż Ionesco i Beckettem? W jaki sposób od "Tanga" do "Rzeźni" domowe rymuje się ze społecznym i politycznym? Co sprawiło, że o "Śmierci porucznika" i "Alfie" starano się szybko zapomnieć? Dlaczego AA i XX z "Emigrantów" to pierwsze „realne" postacie Mrożka? Co, jak i dlaczego cytuje Mrożek i jego sceniczne postacie? Gdzie początek "Miłości na Krymie" i jej historiozoficznego pesymizmu? Na te dziewięć pytań starają się odpowiedzieć kolejne rozdziały tej książki. Autorka sięga do ustaleń analizy dyskursu, badań nad groteską, pastiszem, dramatycznym dialogiem i tzw. dramatem postmodernistycznym. Za pomocą szczegółowych analiz i interpretacji scenicznych sztuk samego Mrożka i innych dramatopisarzy wyznacza mu osobne miejsce we współczesnej literaturze.
Małgorzata Sugiera - adiunkt w Zakładzie Teatru Uniwersytetu Jagiellońskiego. Główny obszar jej zainteresowań to teatr i dramat XX wieku. Do tej pory wydała Między tradycją a awangardą. Teatr Jerzego Grzegorzewskiego (Kraków 1993) oraz tłumaczenie J.L. Styana Współczesny dramat w teorii i scenicznej praktyce (Wrocław 1995). Jako stypendystka Fundacji Alexandra Humboldta przygotowuje w Moguncji książkę na temat powojennego dramatu niemieckojęzycznego.

 

źródło opisu: http://www.arsenal.com.pl/

źródło okładki: http://www.arsenal.com.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Sklep
Format
Cena
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.

Mogą Cię również zainteresować

  • Dobry kłamca
  • Rzymski poranek
  • Zielone migdały, czyli po co światu Kurdowie
  • Zazdrośnice
  • Arystokratka w ukropie
  • W drodze nad Morze Żółte
  • Dotrzymana obietnica
  • Niewypowiedziane słowa
  • Zero
  • Długa Utopia
  • Porąb i spal. Wszystko co mężczyzna powinien wiedzieć o drewnie
  • Amber
  • Hrabal. Słodka apokalipsa
  • Krocząc w ciemności
  • Chcę Cię usłyszeć
  • Linia serc
Dobry kłamca
Nicholas Searle

0 (0 ocen i opinii)
Rzymski poranek
Virginia Baily

10 (1 ocen i opinii)
Zielone migdały, czyli po co światu Kurdowie
Paweł Smoleński

6,75 (4 ocen i opinii)
Zazdrośnice
Éric-Emmanuel Schmitt

6,69 (32 ocen i opinii)
Arystokratka w ukropie
Evžen Boček

7,65 (23 ocen i opinii)
W drodze nad Morze Żółte
Nic Pizzolatto

8 (1 ocen i opinii)
Dotrzymana obietnica
Jill Anderson

6,76 (34 ocen i opinii)
Niewypowiedziane słowa
Agata Kołakowska

7,17 (18 ocen i opinii)
Zero
Marc Elsberg

7,09 (45 ocen i opinii)
Długa Utopia
Terry Pratchett , Stephen Baxter

7 (18 ocen i opinii)
Porąb i spal. Wszystko co mężczyzna powinien wiedzieć o drewnie
Lars Mytting

8,14 (22 ocen i opinii)
Amber
Gail McHugh

7,67 (111 ocen i opinii)
Hrabal. Słodka apokalipsa
Aleksander Kaczorowski

8,14 (7 ocen i opinii)
Krocząc w ciemności
Leonie Swann

0 (0 ocen i opinii)
Chcę Cię usłyszeć
Diane Chamberlain

8,07 (15 ocen i opinii)
Linia serc
Rainbow Rowell

6,79 (47 ocen i opinii)
Gdzie wypożyczyć?
Znajdź książkę w najbliższej bibliotece MAK+
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (12)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1349
Kamasz | 2013-09-05
Przeczytana: 30 sierpnia 2013

Najdokładniejsza analiza twórczości Mrożka, z jaką miałem do czynienia. Autorka naprawdę przenikliwie wnika w teksty, porównuje z teatrem absurdu, stawia ważne pytania. Nie uogólnia, ale dokładnie przygląda się związkom pisarstwa Mrożka z takimi postaciami jak Beckett, Ionesco, Durrenmatt czy Frisch. Dokonuje także niezwykle trafnych, choć momentami kontrowersyjnych podziałów gatunkowych.
Jednocześnie nie jest to sucho napisana książka naukowa, ale całkiem przystępnym językiem wykład. Dziewięć wykładów.

książek: 1847
kryptonite | 2012-04-27
Przeczytana: kwiecień 2012

Idealna książka - łatwo znaleźć w niej potrzebne informacje na temat poszczególnych dramatów Mrożka. Do tego napisane przystępnym językiem.

książek: 687
Klaud | 2014-04-25
Na półkach: Przeczytane
książek: 922
aklime | 2011-03-27
Przeczytana: 24 marca 2011
książek: 591
notabene | 2014-09-22
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 8990
książek: 314
Inezka | 2013-08-24
Na półkach: Przeczytane
książek: 2797
Dag | 2013-07-20
Na półkach: Przeczytane
książek: 784
malak61 | 2012-11-30
Na półkach: Przeczytane
książek: 526
Joa | 2012-11-01
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 2 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd