Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dramaturgia Sławomira Mrożka

Wydawnictwo: Universitas
6,75 (4 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
1
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
83-7052-964-X
liczba stron
293
słowa kluczowe
dramat, Mrożek
kategoria
sztuka
język
polski
dodała
aklime

Czy Mrożek ma rację, broniąc się uparcie przed Esslinowską etykietą „dramaturga absurdu"? Co łączy go z innymi dramatopisarzami tzw. szkoły wschodniego absurdu? Czy i jakie pisał groteski? Dlaczego bardziej mu po drodze z Frischem i Durrenmatem niż Ionesco i Beckettem? W jaki sposób od "Tanga" do "Rzeźni" domowe rymuje się ze społecznym i politycznym? Co sprawiło, że o "Śmierci porucznika" i...

Czy Mrożek ma rację, broniąc się uparcie przed Esslinowską etykietą „dramaturga absurdu"? Co łączy go z innymi dramatopisarzami tzw. szkoły wschodniego absurdu? Czy i jakie pisał groteski? Dlaczego bardziej mu po drodze z Frischem i Durrenmatem niż Ionesco i Beckettem? W jaki sposób od "Tanga" do "Rzeźni" domowe rymuje się ze społecznym i politycznym? Co sprawiło, że o "Śmierci porucznika" i "Alfie" starano się szybko zapomnieć? Dlaczego AA i XX z "Emigrantów" to pierwsze „realne" postacie Mrożka? Co, jak i dlaczego cytuje Mrożek i jego sceniczne postacie? Gdzie początek "Miłości na Krymie" i jej historiozoficznego pesymizmu? Na te dziewięć pytań starają się odpowiedzieć kolejne rozdziały tej książki. Autorka sięga do ustaleń analizy dyskursu, badań nad groteską, pastiszem, dramatycznym dialogiem i tzw. dramatem postmodernistycznym. Za pomocą szczegółowych analiz i interpretacji scenicznych sztuk samego Mrożka i innych dramatopisarzy wyznacza mu osobne miejsce we współczesnej literaturze.
Małgorzata Sugiera - adiunkt w Zakładzie Teatru Uniwersytetu Jagiellońskiego. Główny obszar jej zainteresowań to teatr i dramat XX wieku. Do tej pory wydała Między tradycją a awangardą. Teatr Jerzego Grzegorzewskiego (Kraków 1993) oraz tłumaczenie J.L. Styana Współczesny dramat w teorii i scenicznej praktyce (Wrocław 1995). Jako stypendystka Fundacji Alexandra Humboldta przygotowuje w Moguncji książkę na temat powojennego dramatu niemieckojęzycznego.

 

źródło opisu: http://www.arsenal.com.pl/

źródło okładki: http://www.arsenal.com.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.

Mogą Cię również zainteresować

  • Dzika bestia
  • Żywopłot
  • Mężczyzna w białych butach
  • W cieniu
  • Królewska heretyczka
  • O północy w Pera Palace. Narodziny współczesnego Stambułu
  • Klawisze
  • Być jak Erica
  • Spotkanie
  • Puch ostu. Fraszki o życiu i miłości
  • Wyśnione miejsca
  • Mroczniejszy odcień magii
  • Dziedzictwo Orchana
  • Sługi boże
  • Zgnilizna
  • Krótka historia prawie wszystkiego
Dzika bestia
Jorge Franco

5,5 (8 ocen i opinii)
Żywopłot
Dorit Rabinyan

6 (5 ocen i opinii)
Mężczyzna w białych butach
Michał Larek , Waldemar Ciszak

6,56 (27 ocen i opinii)
W cieniu
Diane Chamberlain

7,24 (17 ocen i opinii)
Królewska heretyczka
Magdalena Niedźwiedzka

7 (2 ocen i opinii)
O północy w Pera Palace. Narodziny współczesnego Stambułu
Charles King

8 (1 ocen i opinii)
Klawisze
Drauzio Varella

8 (1 ocen i opinii)
Być jak Erica
Michelle Painchaud

0 (0 ocen i opinii)
Spotkanie
Milan Kundera

6,84 (100 ocen i opinii)
Puch ostu. Fraszki o życiu i miłości
Jan Izydor Sztaudynger

8,09 (11 ocen i opinii)
Wyśnione miejsca
Brenna Yovanoff

7,37 (52 ocen i opinii)
Mroczniejszy odcień magii
Victoria Schwab

7,45 (83 ocen i opinii)
Dziedzictwo Orchana
Aline Ohanesian

10 (1 ocen i opinii)
Sługi boże
Adam Forman

8 (1 ocen i opinii)
Zgnilizna
Siri Pettersen

7,36 (11 ocen i opinii)
Krótka historia prawie wszystkiego
Bill Bryson

8,19 (793 ocen i opinii)
Gdzie wypożyczyć?
Znajdź książkę w najbliższej bibliotece MAK+
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (12)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1419
Kamasz | 2013-09-05
Przeczytana: 30 sierpnia 2013

Najdokładniejsza analiza twórczości Mrożka, z jaką miałem do czynienia. Autorka naprawdę przenikliwie wnika w teksty, porównuje z teatrem absurdu, stawia ważne pytania. Nie uogólnia, ale dokładnie przygląda się związkom pisarstwa Mrożka z takimi postaciami jak Beckett, Ionesco, Durrenmatt czy Frisch. Dokonuje także niezwykle trafnych, choć momentami kontrowersyjnych podziałów gatunkowych.
Jednocześnie nie jest to sucho napisana książka naukowa, ale całkiem przystępnym językiem wykład. Dziewięć wykładów.

książek: 1940
kryptonite | 2012-04-27
Przeczytana: kwiecień 2012

Idealna książka - łatwo znaleźć w niej potrzebne informacje na temat poszczególnych dramatów Mrożka. Do tego napisane przystępnym językiem.

książek: 721
Klaud | 2014-04-25
Na półkach: Przeczytane
książek: 932
aklime | 2011-03-27
Przeczytana: 24 marca 2011
książek: 596
notabene | 2014-09-22
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 9013
książek: 317
Inezka | 2013-08-24
Na półkach: Przeczytane
książek: 2953
Justyna | 2013-07-20
Na półkach: Przeczytane
książek: 784
malak61 | 2012-11-30
Na półkach: Przeczytane
książek: 526
Joa Ku | 2012-11-01
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 2 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd