Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
6,06 (17 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
6
6
4
5
4
4
2
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Media Equation: How People Treat Computers, Television, and New Media Like Real People and Places
data wydania
ISBN
8306028015
liczba stron
335
słowa kluczowe
media, ludzie, popularnonaukowe
kategoria
popularnonaukowa
język
polski
dodała
Asia-Polihymnia

Byron Reevs i Clifford Nass, amerykańscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbadać - wykorzystując metody psychologii społecznej i socjologii - jak ludzie reagują na media. Otóż okazało się, że uczestnicy eksperymentu bardzo się starali, aby nie zrobić komputerowi przykrości, czuli się fizycznie zagrożeni przez coś, co było tylko wizerunkiem, przypisywali kreskówkom bogatą...

Byron Reevs i Clifford Nass, amerykańscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbadać - wykorzystując metody psychologii społecznej i socjologii - jak ludzie reagują na media. Otóż okazało się, że uczestnicy eksperymentu bardzo się starali, aby nie zrobić komputerowi przykrości, czuli się fizycznie zagrożeni przez coś, co było tylko wizerunkiem, przypisywali kreskówkom bogatą osobowość bądź reagowali na głosy w komputerze zgodnie ze stereotypami płci. Zachowania te potwierdziły ciekawą i nowatorską tezę autorów: wbrew intuicyjnym wyobrażeniom nasze interakcje z komputerami, telewizją i nowymi mediami są z zasady społeczne i naturalne, tak jak interakcje z innymi ludźmi. Stawianie znaku równości między mediami a realnym życiem nie wynika bynajmniej z niewiedzy lub młodego wieku, lecz jest zjawiskiem powszechnym i niezależnym od naszej świadomości. Traktując media jako istoty społeczne, oczekujemy zatem bezwiednie, że będą one przestrzegać określonych norm i zasad życia społecznego: nasz komputer ma być nie tylko sprawny, ale również "grzeczny"!

 

źródło opisu: http://merlin.pl/Media-i-ludzie_Byron-Reeves-Cliff...(?)

źródło okładki: http://czytelnia.onet.pl/_i/ksiazki/m/media.jpg

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (48)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 138
IamOgi | 2012-04-25

Jeśli chcesz wiedzieć czemu bluzgasz na komputer gdy maszyna odmawia posłuszeństwa, nie ma lepszej pozycji:)

książek: 567
Marcin Lachowicz | 2016-08-28
Na półkach: Przeczytane
książek: 174
Błażej Krajczewski | 2016-03-28
Na półkach: Socjologia, Przeczytane
książek: 127
Łukasz Ksyk | 2015-10-14
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2005 rok
książek: 15
viv_nico | 2014-11-03
Na półkach: Przeczytane
książek: 1039
magdac | 2014-01-04
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2005 rok
książek: 76
coolkidscantdie | 2013-12-02
Na półkach: Przeczytane
książek: 110
lamia | 2013-06-27
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2013 rok
książek: 224
arnoldlayne | 2013-06-02
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: lipiec 2006
książek: 192
Infinifable | 2013-03-15
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: marzec 2013
zobacz kolejne z 38 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd