Hyperversum

Tłumaczenie: Natalia Mętrak-Ruda
Cykl: Hyperversum (tom 1)
Wydawnictwo: Esprit
7,68 (724 ocen i 173 opinie) Zobacz oceny
10
117
9
129
8
156
7
170
6
84
5
38
4
15
3
9
2
2
1
4
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Hyperversum
data wydania
ISBN
9788361989561
liczba stron
768
język
polski
dodała
Wiktoria

Rodzice ostrzegali cię przed spędzaniem całego wolnego czasu w wirtualnym świecie gier komputerowych? Mieli rację… Sześcioro przyjaciół: Ian, Daniel, Jodie, Martin, Donna i Carl, wskutek tajemniczej burzy przenosi się poprzez zaawansowaną technologicznie grę RPG do XIII-wiecznej Francji. Droga powrotna wydaje się zamknięta na zawsze, zatem muszą szybko nauczyć się, jak przetrwać w...

Rodzice ostrzegali cię przed spędzaniem całego wolnego czasu w wirtualnym świecie gier komputerowych? Mieli rację…
Sześcioro przyjaciół: Ian, Daniel, Jodie, Martin, Donna i Carl, wskutek tajemniczej burzy przenosi się poprzez zaawansowaną technologicznie grę RPG do XIII-wiecznej Francji. Droga powrotna wydaje się zamknięta na zawsze, zatem muszą szybko nauczyć się, jak przetrwać w średniowiecznym świecie.
Tymczasem udaje im się przede wszystkim zyskać nowych wrogów – już drugiego dnia trafiają do więzienia, schwytani przez znanego z okrucieństwa angielskiego szeryfa Jerome’a Derangale’a znanego jako Sans-pitié… A to dopiero początek przygody.
Ian, najstarszy z całej grupy, musi przyjąć na siebie rolę opiekuna swoich towarzyszy. Czy jednak uda mu się ustrzec przyjaciół przed niebezpieczeństwami, które na nich czyhają, skoro sam wplątał się w intrygę na najwyższym szczeblu?
Oszałamiający świat średniowiecznych turniejów, pościgi i pojedynki na miecze, polowania, dworski przepych, spisek zdrajców korony i niemożliwa miłość… teraz możesz przeżyć to naprawdę.
Hyperversum. Daj się wciągnąć.

 

źródło opisu: Esprit, 2011

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1889)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 374
katala | 2018-06-16
Przeczytana: 09 grudnia 2015

Wyczekałam się na tę książkę za wszystkie czasy. W sumie dostałam ją rzutem na taśmę. Pani w bibliotece stwierdziła, że byłam cierpliwa to i zostałam wynagrodzona. W sumie, można i tak ;)
Hyperversum to historia szóstki młodych ludzi lubiących spędzać wolny czas przy komputerze. Gra jest przygodowa, a jej bohaterowie odgrywają w niej różne role. Niekiedy poranieni, wychłostani, ranni ale zawsze zadowoleni wracają do zacisza swojego pokoju by następnego dnia wyruszyć w podróż do znajomego świata. Do czasu. Pewnego razu nie wracają. Zamiast obudzić się w wygodnych fotelach, trafiają w oko burzy morskiej, lądują na nieznanej plaży, a wokół roztacza się XIII-wieczna Francja. Wkrótce potem przekonują się czym jest zmęczenie, ból, głód czy śmierć. Śmierć również ta zadana przez nich samych. Bat porwie koszulę na plecach jednego z nich, a ręka która trzymała narzędzie kary należeć będzie do najzagorzalszego ich wroga.
Co trzeba pochwalić? Wydaje się wiarygodna. Jak przyznaje sama autorka...

książek: 1651
Isadora | 2011-05-18
Przeczytana: 18 maja 2011

Czy kiedykolwiek marzyliście o grze komputerowej, która potrafiłaby stworzyć niemal doskonałą iluzję pozwalającą uwierzyć graczowi, że naprawdę wciela się w istniejącą w niej postać oraz umożliwiającą przeżywanie przygody w dowolnej lokalizacji historycznej i geograficznej z subiektywnej perspektywy?
Jeśli tak, to spróbujcie sobie wyobrazić sytuację, w której dziwnym trafem zostajecie uwięzieni - nie tyle w wirtualnym świecie gry, ale w prawdziwej, historycznej rzeczywistości, do której gra was przeniosła.
Taka sytuacja przydarzyła się szóstce młodych ludzi: braciom Danielowi i Martinowi, ich przyjacielowi Ianowi adoptowanemu przez rodziców chłopców, Jodie - dziewczynie Daniela oraz Donnie i Carlowi, jego kolegom.
Podczas gry w "Hyperversum" - najnowszą i kształtującą najdoskonalszą iluzję gry rpg - następuje awaria systemu, wskutek której zostają oni fizycznie przeniesieni w czasie i przestrzeni, by znaleźć się nagle w miejscu kreowanych przez siebie postaci, w realiach...

książek: 1020
Cassiel | 2011-08-31
Na półkach: Przeczytane, Do recenzji
Przeczytana: 31 sierpnia 2011

''Hyperversum'' autorstwa Cecilii Randall jest powieścią fantastyczną, mimo, że w książce są zawarte prawdziwe postacie, wydarzenia. Cecilia Randall to autorka bestsellerowych powieści dla młodzieży. Ukończyła studia na wydziale Języków i Literatur Obcych, a także studia w dziedzinie Komunikacji i Technologii Informatycznych.

O czym jest ''Hyperversum''? Trójka przyjaciół - Daniel, Ian i Jodie przenoszą się do XIII wiecznej Francji, żeby w świecie wirtualnym zrealizować zadanie, które zostało im przeznaczone. W wyniku awarii systemu zostają przeniesieni do tego świata naprawdę, a powrót do domu staje się niemożliwy. Przed bohaterami pojawiają liczne niebezpieczeństwa, przygody, które mogą zadecydować o tym co dalej się z nimi stanie. Czy Ian uratuje ukochaną z przeszłości? Czy Daniel zrozumie, że musi stać się silnym mężczyzną, aby przetrwali? Czy Jodie i Martin odnajdą się w tym świecie? Czy pozostała zagubiona dwójka przyjaciół odnajdzie się? Wiele pytań, mało odpowiedzi....

książek: 2285
kasandra_85 | 2011-11-22
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: listopad 2011

http://kasandra-85.blogspot.com/2011/11/hyperversum-cecilia-randall.html

książek: 656
LadyBoleyn | 2011-06-14
Przeczytana: 08 czerwca 2011

Przyznam, że nigdy nie przepadałam za grami komputerowymi. Swego czasu, będąc jeszcze w szkole podstawowej, lubiłam obserwować, jak mój tata gra, omijając kolejne wirtualne pułapki. Sama do dzisiaj bardzo nerwowo podchodzę do tego typu rozrywek – nie lubię sterować nikim, nawet jeśli jest to fikcyjna postać, która posiada paręnaście żyć. A moje zdolności do tego typu rzeczy kończą się tym, że po kilku minutach gry z frustracją obserwuję jak ponownie wpędzam w kłopoty bohatera danej zabawy. „Hyperversum” autorstwa Cecilii Randall opowiada właśnie historię nastolatków, którzy uwielbiali grać i sterować swoim wirtualnym alter ego. Do czasu, gdy gra wciągnęła ich do średniowiecznego świata, nie pozwalając wrócić do rzeczywistego XXI wieku.


Daniel, Ian, Jodie, Donna, Carl i Martin to grupa przyjaciół, która polubiłam grę RPG o nazwie „Hyperversum”, dzięki której mogli wejść w skórę swoich bohaterów, czując się jak postać realna, umieszczona w fikcyjnym świecie. Znajomi...

książek: 5563
Zapatrzona_W_Książki | 2011-07-12
Przeczytana: 11 lipca 2011

„Ten, kto ma odwagę walczyć w imię tego, co uważa za słuszne, zostaje naznaczony – powiedział nagle Daniel ze swojej pryczy. – To znak, który zostaje wypalony w tobie na zewnątrz i w środku i który zmienia cię na zawsze. Niełatwo przeżyć, gdy się go otrzyma… Zaczynam rozumieć, że potrzeba znacznie więcej odwagi, by go ze sobą nosić, niż by dać go sobie wypalić. A jeśli blizna jest tak głęboka, być może tylko bohater jest w stanie żyć z nią dalej.”*

Chcielibyście kiedyś w grę, która będzie wyglądała jak prawdziwa? Gra, która daje taką możliwość to „Hyperversum”. Światy tworzone przez grę wyglądały bardzo realistycznie i gracz miał możliwość przeżycia przygody oraz czucia jakby działa się naprawdę. Nikt jednak, ńie przewidział, że gra przeniesie graczy w czasie. Nikt, a na pewno nie szóstka przyjaciół, która w sobotnie popołudnie przeniosła się do trzynastowiecznej Francji. A to wszystko za sprawą awarii systemu. Ian wraz z Danielem i jego bratem Martinem oraz jego dziewczyną Jodie...

książek: 818
Catalina | 2013-05-26
Przeczytana: 10 lipca 2012

Powieść „Hyperversum” włoskiej autorki Cecilii Randal chciałam przeczytać już od jakiegoś czasu, jednak nigdy nie znajdowała się ona na mojej liście must have. Prawdopodobnie jej lektura dalej pozostawałby jedynie w sferze moich planów, gdyby nie to, że udało mi się ją zakupić po śmiesznie niskiej cenie. Z perspektywy czasu bardzo cieszę się z powodu tego przypadku, ponieważ dzięki niemu w moje ręce trafiła lektura naprawdę wyjątkowa.

Grupa młodych przyjaciół - Ian, Daniel, Jodie, Martin, Donna i Carl – to pasjonaci gry RPG zwanej „Hyperversum”. Podczas jednej ze wspólnych rozgrywek burza przerywa internetowe połączenie i bohaterowie przenoszą się do XIII-wiecznej Francji. Tam czeka ich wiele równie interesujących, co niebezpiecznych przygód. Jak Ian poradzi sobie w roli honorowego rycerza? Czy Jodie stanie się średniowieczną damą? Jakie wyzwania czekają Daniela? I wreszcie, czy bohaterowie kiedykolwiek powrócą do czasów współczesnych?...

„Hyperversum” klimatem przypomina...

książek: 693
Gabby | 2011-07-01
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam
Przeczytana: 02 lipca 2011

Bardzo dobra książka. Fascynująca powieść fantastyczno-historyczna ! Oby więcej takich książek ! Zaskakujące i wzruszające zakończenie. POLECAM !

książek: 193
Cornelie | 2012-01-13
Na półkach: Przeczytane

Zastanawialiście się kiedyś, co by było, gdybyście zostali zmuszeni do porzucenia swojego obecnego życia i egzystowania w świecie, którego nie znacie? Świecie odległego o kilkaset lat? Świecie, który przeraża i był dla was jedynie historią, której uczyliście się w szkole? Bohaterowie książki „Hyperversum” musieli zmierzyć się z rzeczywistością inną niż ta, w której przyszło im żyć.

Ian, Daniel, Jodie, Martin, Donna i Carl – ludzie połączeni pasją do gry komputerowej, która przenosiła ich w czasy średniowieczne, przez awarie systemu zostali „wciągnięci” do świata Hyperversum. Pozbawieni jakichkolwiek wskazówek, budzą się po sztormie we Francji. Nie wiedzą, co się stało, nie rozumieją swojego położenia. Ian, student historii, jako pierwszy rozgryza problem. Tłumaczy przyjaciołom, że w jakiś sposób przenieśli się do XIII – wiecznej Europy i już nie grają – żyją w świecie, który gra jedynie wykreowała. Reszta nie może pojąć, jak do tego doszło. Próby połączenia się z grą są...

książek: 616
Aria | 2011-06-30
Na półkach: Przeczytane, 2011, Moje! :)
Przeczytana: 30 czerwca 2011

„Czyż czyny człowieka nie są ważniejsze od jego pochodzenia?”
(Hiperversum)

Na początku, chciałabym wyrazić moją ogromną wdzięczność dla wydawnictwa Esprit za to, że wydają tak wartościowe książki. Książki, które mają moc poruszyć czytelnika i pełne są niezwykłych wartości i przesłania.
Gdy sięgałam po „Hyperversum”, wydawało mi się, że to zwykła książka dla młodzieży. Może nieco za długa jak na cierpliwość młodych czytelników, a i wiek bohaterów historii zdawał się być nieco zawyżony. Szybko jednak zrozumiałam, że jest to coś więcej, niż zwykła literatura młodzieżowa. Jest to historia łącząca współczesność i średniowiecze, historia o tym, że wartości zamierzchłej epoki wciąż są obecne w ludzkich sercach, należy je tylko umieć obudzić.

Grupka przyjaciół fascynuje się grą komputerową RPG, stworzoną na kanwie średniowiecza. Ubierają okulary, specjalne rękawiczki i już są w świecie, który istniał osiemset lat temu. Zabawa jednak przestaje być fikcją. Z niezrozumiałych powodów...

zobacz kolejne z 1879 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd