Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Ghost in the Shell 1.5: Human-Error Processer

Tłumaczenie: Rafał "Kabura" Rzepka
Książka jest przypisana do serii/cyklu "J.P. Fantastica Deluxe". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: J.P. Fantastica
7,42 (48 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
8
9
3
8
9
7
18
6
4
5
4
4
1
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Kōkaku Kidōtai 1.5: Human-Error Processer
data wydania
ISBN
83-89505-90-8
liczba stron
182
słowa kluczowe
cyberpunk, manga
kategoria
komiksy
język
polski
dodała
Moonlight

Kontynuacja "Ghost in the Shell"... "Powiększony 50 tysięcy razy neurochip typu rozrostowego, który został stworzony w tzw. miasteczku naukowym Harima w 1998 roku. Z powodu przerostu, komórki zaczynają obumierać - na całej przestrzeni układu widoczne są pęknięcia włókien nerwowych. Aksony sięgają aż po terminale zbudowane między innymi z pochodnej polistyrenu pokrytego galaktozą i oplatają...

Kontynuacja "Ghost in the Shell"...

"Powiększony 50 tysięcy razy neurochip typu rozrostowego, który został stworzony w tzw. miasteczku naukowym Harima w 1998 roku. Z powodu przerostu, komórki zaczynają obumierać - na całej przestrzeni układu widoczne są pęknięcia włókien nerwowych. Aksony sięgają aż po terminale zbudowane między innymi z pochodnej polistyrenu pokrytego galaktozą i oplatają cieniutką błonę, na którą owe terminale zostały nadrukowane. W tym samym miesiącu, w którym stworzono neurochip, medycyna wykorzystująca mikromaszyny w "cyber-mózgach wspomagających" oraz ogromny kapitał z mediami na czele, połączyły się w sieć. Spowodowało to koncentrowanie się technologii cyber-mózgów na urządzeniach opartych na mikromaszynach - w roku 2028 neurochipy znajdują szerokie zastosowanie w dziedzinach sztucznej inteligencji (SI) oraz robotyki. Dlaczego właśnie teraz wyciągamy sprawę zasobów krzemu?

Nawodna metropolia Newport City w prefekturze Shinhama.
2029.03.05".

Takim wstępem rozpoczyna się jeden z najbardziej znanych komiksów japońskich lat 90., "Ghost in the Shell", Masamune Shirow. Był on, a w zasadzie jego filmowa adaptacja o tym samym tytule (polski tytuł: "Duch w pancerzu", emisja: Canal Plus, reż. Mamoru Oshii), koniem pociągowym dla mangi w krajach Zachodnich. Autor wykorzystał w swojej pracy wcześniejsze doświadczenia. Uważny czytelnik dostrzeże w "Kokaku Kidotai" (japoński tytuł) rozwinięcie wątków chociażby z "Appleseeda", w którym równie istotną rolę odgrywało tło społeczno-polityczne rozgrywających się wydarzeń. To konflikty polityczne determinują zachowania głównych bohaterów (Motoko "Major" Kusanagi i Bato). Shirow umieszcza fabułę po dwóch kolejnych wojnach światowych (III i IV), kiedy to twory państwowe z Azji, pod przywództwem Japonii, odgrywają kluczową, globalną rolę. Aby utrzymać istniejący reżim polityczny potrzebne są elitarne oddziały policyjne, nazywane "Shell". Do ich zadań należy walka z grupami terrorystów i wszelakimi zagrożeniami wewnętrznymi. Większość członków "Shella" posiada zaimplementowane neurochipy opracowane w 1998 roku przez Harima Science City, znacznie poszerzające ich zwykłe, "ludzkie" umiejętności.

Komiks "Ghost in the Shell" ukazywał się w formie serii luźnych epizodów w "Pirate Edition", magazynie wydawnictwa Kodansha w latach 1989-1990. Kolorowych trzydzieści sześć stron powstało specjalnie dla wydawnictwa książkowego, stając się niejako łącznikiem pomiędzy kolejnymi wydarzeniami. Wbrew temu, co pokazał Mamoru Oshii w swojej adaptacji filmowej, komiks nie przedstawia aż tak ponurej wersji zdarzeń i wyraźnie widać jego ukierunkowanie na młodzieżową widownię.

Pozycja obowiązkowa dla każdego fana japońskiej popkultury, zaś cała reszta powinna się przy "Ghost in the Shell" doskonale bawić.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (107)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 3722
Wkp | 2013-05-27

Z PUDŁA WYGRZEBANE, CZ XXI

Ghost in The Shell 1,5 to zbiór czterech historii o losach Sekcji 9 po odejściu Motoko. Historii samodzielnych i niepowiązanych w żaden znaczący sopsób z poprzednim tomem.

W pierwszej z nich "Fat Cat" 9 prowadzi śledztwo w sprawie śmierci pewnego bogacza, którego ciałem ktoś nadal kieruje, podejmując za niego zanczące decyzje.

W drugiej, "Drive Slave" śledztwo 9 przecina się ze śledztwem Motoko o wreszcie na łamach, choć na chwilę gości nasza pani Major.

W trzeciej "Mines of Mind" dochodzi do serii morderstw ludzi posiadających na ramieniu identyczny tatuaż.

A w ostatniej, "Lost Pat", w wypadku ginie pewna dziewczyna. Razem z nią śmierć ponoszą pracownicy sekcji 6, którzy ją uprowadzili. Tylko po co właściwie?


GitS 1,5 nie jest wielkim dizełem i to trzeba powiedzieć już na początku, ale wart jest poznania, jako idealny pomost pomiędzy cz1 a 2. Jako pomost nie tylko fabularny, ale tez i artystyczny. Autor bowiem jeszcze trysuje tu, jak w 1 ale już...

książek: 1890
dehira | 2015-02-23

Sięgnęłam po tą mangę po wielu latach od pierwszego przeczytania (wtedy bez fajerwerków to było) i mnie po prostu zachwyciła. Kadry pełne rysunków, tła wspaniałe i drobiazgowe, a równocześnie autor ani myślał cyzelować szczegóły - są rysowane niewymuszenie pięknie. Poświęca rysunkowi tylko tyle czasu ile trzeba, bez pieszczenia.
Historia interesująca, w miarę szybka, bohaterowie mają okropne nosy i przemawiające do mnie poczucie humoru - naturalne i troszkę złośliwe :)
Wciągnęłam się!
A przypisy autora pod kadrami to majstersztyk - wczuł się w rolę i wyjaśnia czytelnikowi wszystko co rysuje, zasady działania sprzętów i akcję między kadrami, której nie narysował, bo szkoda mu było czasu. Na widok kolejnego przypisu uśmiech sam wypełzał na twarz.
Podsumowując - świetnie się bawiłam czytając ponownie Ghosta 1.5. I nawet się nie spodziewałam, że tak będzie. Nie żałuję ani chwilki spędzonej z tą lekturą.

książek: 118
Piotr | 2015-07-20
Na półkach: Komiksy, Przeczytane

O ile pierwszy tom GitSa ubóstwiam, ten jest dla mnie po prostu dobrym czytadłem. Ani to nie jest arcydzieło, ani nie jest to złe. Po prostu przyjemnie się to czyta.

książek: 339
mjkuna | 2016-01-30
Na półkach: Przeczytane

Znacznie lepsze niż GITS 2, mimo że składa się wyłącznie z nowelek opowiadających o sprawach sekcji 9. Zdecydowanie w stylu starego dobrego Ghost in the Shell ;) Rysunek świetny, nie przesadzony, ale bardzo szczegółowy. Strony kolorowe nie toną pod warstwami przetrawionymi przez komputer. Ogólnie polecam nie tylko fanom cyberpunku i science fiction.

książek: 332
Mariusz Kornatka | 2016-11-13
Na półkach: Manga, Przeczytane
Przeczytana: 12 listopada 2016
książek: 109
Sebastian | 2016-10-27
Na półkach: Przeczytane
książek: 107
Yuki_chan | 2016-06-27
Na półkach: Manga, Posiadam, Przeczytane
książek: 173
zendurix | 2016-05-08
Na półkach: MANGA, Przeczytane, Posiadam
książek: 826
nonko | 2016-02-13
Na półkach: Manga, Przeczytane
książek: 127
Antek Czerwiński | 2016-02-05
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
zobacz kolejne z 97 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd