Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0

Tłumaczenie: Anna Kanclerz
Wydawnictwo: Helion
5,33 (6 ocen i 3 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
1
6
2
5
2
4
0
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Six Pixels of Separation: Everyone Is Connected. Connect Your Business to Everyone
data wydania
ISBN
978-83-246-2668-7
liczba stron
272
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
Robert

Technologia to TY * Nowe modele biznesowe * Tworzenie sieci kontaktów * Badania i analityka * Marki generowane przez konsumentów * Łączenie się internetu i kanałów mobilnych To podstawowy przewodnik po misternych i skomplikowanych relacjach społecznych, przeznaczony zarówno dla dyrektora naczelnego wielkiej korporacji czy przedsiębiorcy, jak i dla studenta marzącego o założeniu własnej...

Technologia to TY

* Nowe modele biznesowe
* Tworzenie sieci kontaktów
* Badania i analityka
* Marki generowane przez konsumentów
* Łączenie się internetu i kanałów mobilnych

To podstawowy przewodnik po misternych i skomplikowanych relacjach społecznych, przeznaczony zarówno dla dyrektora naczelnego wielkiej korporacji czy przedsiębiorcy, jak i dla studenta marzącego o założeniu własnej firmy. Mitch Joel pomaga nam zrozumieć ten nowo powstały świat i wykorzystać jego siłę na naszą korzyść.
Dan Ariely,
autor książki Predictably Irrational

Najpierw był rozłam, potem otchłań, a następnie przepaść. Teraz oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie do nawiązania relacji. Mitch zabierze Was na pouczającą, zabawną wycieczkę po tym, co oznaczają internetowe kontakty — z klientami, znajomymi, a nawet konkurentami. Jeśli chcecie być na bieżąco, macie taką szansę. Lepiej się pospieszcie.
Seth Godin,
autor książki Plemiona 2.0

W dzisiejszym świecie Twittera, Facebooka i całej tej szybkiej komunikacji nawiązanie kontaktu między Twoją firmą a klientami jest niezbędne. Problem polega na tym, że nie pomogą Ci już stare zasady. Dziś przeżycie zależy od umiejętności stworzenia prawdziwej wartości dodanej, wiarygodnego przekonywania i budowania zaufania. Dla każdego, kto chce zrozumieć świat nowych mediów, to jest niezbędny przewodnik.
Daniel. H. Pink,
autor książki A Whole New Mind

Przedsiębiorczość 2.0

Sześć stopni oddalenia to znana hipoteza, według której wszyscy jesteśmy ze sobą połączeni siecią znajomości obejmującą do sześciu osób — ja znam kogoś — kto zna kogoś — kto zna kogoś — kto zna kogoś — kto zna kogoś — kto zna kogoś — kto zna CIEBIE. To nośna i mocna hipoteza… Cóż z tego, kiedy współczesne technologie zdołały ją pożreć, przeżuć i wypluć.

W świecie cyfrowym wszelkie blokujące Twój rozwój stopnie oddalenia między Tobą a Twoimi klientami oraz potencjalnymi klientami zostały powalone na łopatki i zdetronizowane. Internet, serwisy społecznościowe oraz narzędzia nowych mediów sprawiły, że stopnie oddalenia zastąpiły piksele. To zmienia wszystko, co wiemy o prowadzeniu biznesu i o tym, w jaki sposób udostępniać swoje marki, produkty czy usługi społeczności internautów. Wszyscy są ze sobą połączeni. Czas, aby Twoja firma również znalazła się w tej sieci.

* Portale społecznościowe — nowa siedziba Twojej firmy
* Tworzenie nośnej i rozpoznawalnej marki osobistej
* Reklama internetowa i Twój blog — wady i zalety
* Budowanie własnej wiarygodności i zaufania
* Bycie stale na bieżąco i kontrolowanie sytuacji
* Cyfrowy nomada — twór urządzeń mobilnych

Dyskusja, dzielenie się informacjami i nauka nie kończą się na książce. Zajrzyj na blog i podcast Mitcha Joela "Six pixels of Separation" — znajdziesz tam nowe wiadomości na temat zmieniającego się świata biznesu, mediów, przedsiębiorczości i marketingu: www.twistimage.com/blog.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 674
Robert | 2012-01-15
Przeczytana: 04 grudnia 2011

Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce mieć pojęcie o nowym marketingu i przedsiębiorczości. Mini-poradnik dla prowadzących działania promocyjne i wizerunkowe, również dla tych, chcących po prostu zaistnieć w sieci. A przy okazji, jest to ciekawa adaptacji koncepcji sześciu stopni oddalenia do realiów Internetu.

Mitch Joel to kanadyjski bloger i marketer/marketingowiec posiadający własną dobrze prosperującą firmę Twist Image i ogólnie jest człowiekiem cenionym w swojej branży. Prowadzi również bloga pod nazwą „Six pixels of separation”, skąd właśnie pochodzi nazwa omawianej książki. I pomyśleć, że swoją karierę zaczynał jako dziennikarz.

Zarówno wskazany blog jak i wydanie papierowe za cel stawiają sobie obalenie tezy ‘Sześciu stopni oddalenia’ w obliczu obecnej komunikacji przez Internet na rzecz ‘Sześciu pikseli oddalenia’. Autor próbuje przekonać czytelnika, że jeśli ma pod ręką komputer z dostępem do Internetu, to sukces i potencjalni klientów już ma właściwie w zasięgu tejże ręki. I niekoniecznie musi być właścicielem dużej firmy czy agencji reklamowej – zdobytą wiedzę może z równym powodzeniem wykorzystać do wypromowania własnej osoby. Joel pokazuje siłę Internetu doby numerku 2.0 – wykorzystanie Google, różnych serwisów społecznościowych, blogów firmowych, YouTube i serwisów wideo, virali i działań marketingu wirusowego. Nie podaje gotowych rozwiązań, ale powierzchowne wprowadzenia uzupełnia trafnymi przykładami, zmuszając czytelnika do własnej aktywności. Jest to świetna pozycja wypadowa dla każdego (nawet domorosłego) e-marketingowca. Joel zdaje się mówić: Używasz codziennie Facebooka, Twittera i YouTube, więc zacznij wykorzystywać je jako narzędzia biznesowe i np. wypromuj w Sieci własną osobę.

Nie jest jednak tak całkiem różowo. O ile pod względem merytorycznym nie mam autorowi nic do zarzucenia, o tyle jego specyficzny styl pisania i naleciałości charakterystyczne dla publikacji informatycznych są często mocno blokujące. Łopatologiczne tłumaczenie wymieszane z specjalistycznymi zwrotami utrudniający sprawny odbiór laikowi. Wielokrotne powtarzanie głównych myśli (akapitów) przy każdej okazji w różnych rozdziałach książki, często oznaczonych dodatkową adnotacją, że szerzej temat został poruszony w następnym/poprzednim/entym rozdziale. W takich chwilach mam przeczycie, że autor po prostu chciał napisać jak najwięcej tekstu i żeby wyglądał jak najmądrzej. Przykładowo: cztery wtrącenia i dodatkowa strona gotowa, kilka trudniejszych haseł i czytelnik dłużej posiedzi nad książką. Jest to jednak przypadłość dotykająca właściwie większość tego typu książek i jakoś podświadomie byłem przygotowany na takie przeboje.

Pochwaliłem za treść, zganiłem za styl, teraz podsumuję, że książka jest trochę lepsza niż średnia. Za dosyć wysoką cenę dostajemy niecałe 300 stron książki wypełnionych podstawową wiedzą o nowym marketingu. Podstawową wartością publikacji jest zabranie w jednym miejscu wszystkich fundamentalnych wskazówek, których może domyślilibyśmy się sami, ale w sposób bardziej chaotyczny. Jest to świetna publikacja dla początkujących, ale najeżona przeszkodami, z którymi właśnie ta grupa odbiorców może sobie nie poradzić. Niemniej warto się nie zrazić i przeczytać do końca. Domorośli marketingowcy z nieugruntowaną i nieuporządkowaną wiedzą też znajdą tu coś dla siebie, w najlepszym przypadku wynajdując nowe drogi i pomysły na promocję.

PS. Nie czytajcie książki na raz. W tym przypadku się nie da – w połowie się nudzi.

[Recenzja pierwotnie opublikowana na blogu www.zakladnik-ksiazek.pl]

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Dziennik perfekcyjnej pani domu 2015. Ponad 1000 porad na każdą okazję

"Każda kobieta powinna perfekcyjnie gotować, jej mieszkanie powinno lśnić, a ona powinna być zawsze piękna i uśmiechnięta, a we wtorek to tylko p...

zgłoś błąd zgłoś błąd