rozwiń zwiń

Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!

Okładka książki Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!
David Airey Wydawnictwo: Helion biznes, finanse
216 str. 3 godz. 36 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities
Wydawnictwo:
Helion
Data wydania:
2010-07-01
Data 1. wyd. pol.:
2010-07-01
Liczba stron:
216
Czas czytania
3 godz. 36 min.
Język:
polski
Tłumacz:
Bartosz Sałbut
Tagi:
Logo logotyp design identyfikacja wizualna grafika
Średnia ocen

                7,6 7,6 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,6 / 10
166 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
46
20

Na półkach: ,

„Dobre logo to takie, które przez kilkadziesiąt lat nie uległo zasadniczym zmianom. Jest znane ludziom na całym świecie i charakteryzuje się prostotą, elegancją oraz jasnym przesłaniem.”

Gdy na polskim rynku pojawiła się książka Davida Airey’a, było pewnym, że będzie to bestseller zaraz po premierze. Nie tylko dlatego, że jest to prawdopodobnie pierwsza książka, która tak wyczerpuje temat projektowania logo, ale też dzięki popularności autora, nakład szybko się rozszedł. Pierwsze wydanie książki udało mi się upolować gdy już w wydawnictwie pojawiło się wydanie drugie, ale że chciałem je mieć, napisałem do wydawnictwa Helion z zapytaniem czy są jeszcze jakieś sztuki na magazynie. W odpowiedzi dostałem informację, że została ostatnia sztuka, którą bez dłuższego namysłu zamówiłem, a dziś mam dla Was jej recenzję.

O książce

O książce można by trochę napisać, ponieważ jest – jak już wspomniałem – prawdopodobnie pierwszą poświęconą tak obszernie tematyce projektowania logo.

Pierwsza część to Znaczenie wizerunku marki, gdzie autor głównie omawia podstawy podstaw projektowania, znaczenie kultowych projektów czy cechy, które powinny posiadać logo aby nie tyle zapadały w pamięć, co aby przetrwały lata w tej samej lub niemalże niezmienionej formie.

Druga część książki to już omawianie przez autora procesu projektowania. Od podstaw, tj. rozmowy z klientami, zbieranie informacji, przez omówienie rebrandingu po wycenę projektu. Autor dzieli się tutaj wskazówkami, które stosuje w codziennej pracy czy to podczas rozmów z klientami – o czym warto pamiętać, aby nie stracić czasu i pieniędzy – czy to podczas samego procesu kreślenia i wymyślania projektu.

Trzecia część z kolei to coś o czym rzadko mówi się w książkach z podobnej tematyki, czyli motywacja. Dział zatytułowany Nie trać zapału to 18 konkretnych wskazówek jak sobie poradzić z oznakami wypalenia, znudzenia czy czymś w rodzaju blokady kreatywnej, czyli wtedy, gdy nie masz żadnego pomysłu co zaprojektować, aby zadowolić klienta – wbrew pozorom nawet u doświadczonych projektantów z wieloletnim stażem zdarzają się takie cięższe chwile, a autor w książce omawia jak sobie z nimi poradzić. W dalszej części książki mamy odpowiedzi Davida na pytania, które najczęściej zadawane są przez odwiedzających Jego bloga, a także podsumowanie książki w formie 25 porad odnośnie projektowania logo.

Jako dodatek, autor na koniec dorzuca także adresy blogów poświęconych projektowaniu, podaje nazwiska kultowych projektantów, a także kilka lektur, po które warto sięgnąć, chcąc zagłębić temat projektowania.


Czego mogę nauczyć się z książki?

Dokładnie tego, o czym wspomniałem powyżej, czyli właśnie projektowania logo. Autor opisuje proces projektowania nie pomijając najdrobniejszych szczegółów, a także podaje wskazówki, dzięki którym możemy uczyć się na Jego błędach. Dzięki czemu sami możemy ich nie popełnić, a co za tym idzie – zaoszczędzić czas, nerwy i pieniądze.


Moim zdaniem

Książka napisana bardzo prostym językiem, dzięki czemu każdy, nawet laik w temacie projektowania, powinien zrozumieć o czym mowa. Tym, co rzuca się w oczy przy pierwszym otwarciu książki, to raz, że niestandardowy format książki, a dwa – niestandardowy układ treści. Bardzo mi się to spodobało, ponieważ nieszczególnie przepadam za standardowymi rzeczami i należę w większości tematów do mniejszości społeczeństwa, a dzięki takim rozwiązaniom autora, książkę czytało mi się przyjemnie, szybko ją wchłonąłem i mogę do niej często wracać w problematycznych chwilach.


Podsumowanie

Myślę, że to lektura obowiązkowa dla wszystkich osób, które chcą bądź zajmują się projektowaniem marek. Mam już swoje doświadczenie w branży projektowania logo, więc nie wszystko od A do Z przyjmuję dla siebie, ale wiele poruszanych kwestii było dla mnie przypomnieniem, a kilka sam wdrożyłem do codziennej pracy. Podczas lektury warto jednak pamiętać, że my Polacy jesteśmy dość specyficznym narodem i nie wszystko co sprawdza się w Irlandii podczas współpracy z zagranicznymi klientami, sprawdzi się również u nas. 😉

Pełna wersja recenzji z bonusami: http://bit.ly/BD-LogoDesignLove-Recenzja

„Dobre logo to takie, które przez kilkadziesiąt lat nie uległo zasadniczym zmianom. Jest znane ludziom na całym świecie i charakteryzuje się prostotą, elegancją oraz jasnym przesłaniem.”

Gdy na polskim rynku pojawiła się książka Davida Airey’a, było pewnym, że będzie to bestseller zaraz po premierze. Nie tylko dlatego, że jest to prawdopodobnie pierwsza książka, która tak...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    512
  • Przeczytane
    476
  • Posiadam
    170
  • Teraz czytam
    40
  • Chcę w prezencie
    18
  • Ulubione
    16
  • Design
    12
  • Grafika
    9
  • Chcę mieć
    6
  • 2018
    5

Cytaty

Więcej
David Airey Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! Zobacz więcej
David Airey Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! Zobacz więcej
David Airey Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także