Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Rynek książki w Polsce 2006. Wydawnictwa

Wydawnictwo: Biblioteka Analiz
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
83-89143-62-3
liczba stron
571
kategoria
popularnonaukowa
język
polski
dodała
dzosefinn

Dziewiąta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. Łukasz Gołębiewski omawia w niej zmiany, jakie zaszły na rynku wydawniczo-księgarskim w 2005 i pierwszej połowie 2006 roku. Łączna sprzedaż dotychczasowych wydań „Rynku…” przekracza już 20 tys. egz.! Po raz czwarty czytelnicy otrzymują dwa tomy, w pierwszym szczegółowo omówiono działalność wydawnictw, w drugim księgarstwo hurtowe i...

Dziewiąta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. Łukasz Gołębiewski omawia w niej zmiany, jakie zaszły na rynku wydawniczo-księgarskim w 2005 i pierwszej połowie 2006 roku. Łączna sprzedaż dotychczasowych wydań „Rynku…” przekracza już 20 tys. egz.!
Po raz czwarty czytelnicy otrzymują dwa tomy, w pierwszym szczegółowo omówiono działalność wydawnictw, w drugim księgarstwo hurtowe i detaliczne, sprzedaż wysyłkową i internetową oraz import i eksport książek. Udział w rynku przedstawianych w publikacji firm to ok. 85 proc., reprezentatywność jest więc bardzo duża. Należy jednak nadmienić, że coraz więcej wydawnictw, szczególnie z rynku edukacyjnego, odmawia udostępnienia danych o produkcji i sprzedaży swoich publikacji.
W wydaniu zilustrowane zostały główne trendy na rynku wydawniczym jak wzrost zainteresowania beletrystyką i książką dziecięcą, spadek obrotów na rynku książki szkolnej oraz stale rosnący popyt na literaturę fachową. Nie zabrakło tu również omówienia handlowego fenomenu publikacji związanych z osobą Jana Pawła II. Podkreślono także rozwój osobnego segmentu – tzw. kolekcji, rozprowadzanych z gazetami lub czasopismami za pośrednictwem punktów kolportażu prasy.
Najnowsza edycja pracy Gołębiewskiego liczy sobie już ponad 1000 stron i od momentu swojego debiutu stała się obowiązkową pozycją dla osób z branży. Warto przypomnieć, że w maju 2006 roku wydana została najnowsza anglojęzyczna wersja „Polish Book Market”.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 5225
zakochane_serduszko | 2015-02-15
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1603
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd