Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

OpenGL Programowanie Gier

Tłumaczenie: Jaromir Senczyk
Wydawnictwo: Helion
8,33 (3 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
2
8
0
7
1
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
OpenGL Game Programming
data wydania
ISBN
83-7361-035-9
liczba stron
631
język
polski
dodał
Reddius

Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak...

Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak OpenGL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. OpenGL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.

Książka omawia użycie OpenGL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności OpenGL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki DirectX pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie.

Książka przedstawia:

* Podstawy programowania w Windows, funkcje WGL
* Podstawy teorii grafiki trójwymiarowej
* Maszynę stanów OpenGL i podstawowe elementy grafiki
* Przekształcenia układu współrzędnych i macierze OpenGL
* Kolory i efekty związane z oświetleniem
* Mapy bitowe i tekstury w OpenGL
* Listy wyświetlania i tablice wierzchołków
* Bufory OpenGL
* Krzywe, powierzchnie i powierzchnie drugiego stopnia
* Sposoby tworzenia efektów specjalnych
* Interfejs DirectInput
* Wykorzystanie DirectX Audio
* Trójwymiarowe modele postaci

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (15)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 27
Reddius | 2010-09-24
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: styczeń 2009

Rzeczowa książka dla zainteresowanych tematem. Do zrozumienia wymaga podstawowej znajomości języka programowania C++.

książek: 173
norbipal | 2012-04-29
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 80
toma_sh | 2011-09-16
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2005 rok
książek: 1940
majena1986 | 2016-02-12
książek: 255
matek19986 | 2016-02-11
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 711
slepysledz | 2015-09-19
Na półkach: Informatyka, Teraz czytam
książek: 137
embu | 2015-07-31
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 87
rycho84 | 2015-07-25
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 147
ekhart | 2015-07-06
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 137
Paweł Pożerski | 2013-03-24
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 5 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd