Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Cyfrowe marzenia

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Opracowania szczegółowe". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
6,89 (98 ocen i 12 opinii) Zobacz oceny
10
4
9
6
8
16
7
36
6
27
5
5
4
2
3
2
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-7436228-3
liczba stron
374
słowa kluczowe
gry, wideo, konsole, komputery
język
polski

„Cyfrowe marzenia” są pierwszą w Polsce książką opisującą historię oraz funkcjonowanie przemysłu elektronicznej rozrywki. Opowieść rozpoczyna się od stworzonego pod koniec lat 50. „Tenis for Two”, omawia powstanie firmy Atari, modę na kawiarniane automaty, inwazję pierwszych konsol, epokę komputerów ośmiobitowych, nadejście Amigi, rozpowszechnienie się komputerów PC, triumf PlayStation oraz...

„Cyfrowe marzenia” są pierwszą w Polsce książką opisującą historię oraz funkcjonowanie przemysłu elektronicznej rozrywki. Opowieść rozpoczyna się od stworzonego pod koniec lat 50. „Tenis for Two”, omawia powstanie firmy Atari, modę na kawiarniane automaty, inwazję pierwszych konsol, epokę komputerów ośmiobitowych, nadejście Amigi, rozpowszechnienie się komputerów PC, triumf PlayStation oraz wszystko to, co wydarzyło się aż do powstania „Sims 3”. Opisana zostaje nieznana dotąd historia człowieka, który sprowadził do Polski komputery Atari 800XL.. Szczegółowo odtworzony zostaje moment pojawienia się „Doom”. Odsłonięte zostają kulisy konfliktu Nintendo z Sony, który doprowadził do wojen konsolowych.

„Cyfrowe marzenia” wskazują wszystkie najważniejsze przemiany, jakie dokonały się w samych grach, wspominając przy tym o najważniejszych wydarzeniach dziejących się w innych sferach kultury masowej. Opierając się na ekskluzywnych wypowiedziach legendarnych twórców gier udało się odtworzyć wiele zapomnianych wydarzeń. Udało się opisać rzeczy, o których nie wspominali autorzy, wydający dziesiątki podobnych książek w USA i Anglii. Książka ta jest zarazem opowieścią o ludziach, którzy stworzyli wielomiliardowy przemysł gier komputerowych i wideo, o meandrach ich karier oraz o niebanalnych pomysłach, jakie rodziły się w ich głowach. Jest obszerną kroniką liczącego prawie 40 lat przemysłu elektronicznej rozrywki.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 131
Robert | 2015-12-21
Na półkach: Przeczytane, 2015
Przeczytana: 21 grudnia 2015

Wciągająca lektura dla wszystkich którzy zaczynali od sprzętów Atari/Commodore/Spectrum. Przyjemnie jest powspominać i znaleźć informacje/ciekawostki o których w tamtych pozbawionych Internetu czasach nie mieliśmy pojęcia.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Słowik

Osinskipoludzku.blogspot.com Są takie książki, które aż się proszą o to żeby je czytać od deski do deski bez robienia sobie przerw na takie przyzi...

zgłoś błąd zgłoś błąd