Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Wydawnictwo: Impuls
10 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
2
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
liczba stron
234
słowa kluczowe
mowa, terapia, logopedia
kategoria
poradniki
język
polski
dodała
Maja

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz...

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia.

Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.

„Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci.

„Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów.

„Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (10)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 7
madamegreen92 | 2015-07-20
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 20 lipca 2015

Nie byłam przekonana do tej książki od razu. Wiedziałam, że potrzebuję czegoś co ułatwi ćwiczenia w domu - nie miałam jednak pojęcia, czy ta pozycja skierowana głównie do nauczycieli spełni się w tej roli.

Zawarta na początku książki wiedza teoretyczna jest idealnym wstępem do mnóstwa zadań obrazkowych i ćwiczeń. Znajdziemy tutaj bardzo cenne informacje dzięki którym dowiemy się na co zwracać uwagę i jak pracować nad występującymi trudnościami. Autorzy uświadamiają i zwracają uwagę na to jak ważną rolę już w pierwszych chwilach życia dziecka odgrywają słowa. Dalej znajdziemy zbiór różnorodnych zadań. Wszystko ładnie podzielone na działy. Ćwiczenia są skonstruowane tak, że łączą w sobie naukę z zabawą, dzięki czemu łatwiej skupić na nich uwagę młodszego dziecka. Książka według mnie stanowi świetny wstęp do nauki czytania i pisania a także może okazać się dobrym uzupełnieniem pracy z logopedą.

Pierwsza część to zabawy z rymami polegające na nauce rozpoznawania rymów oraz ich...

książek: 608
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 06 października 2014
książek: 133
miraga_ | 2016-01-29
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 07 kwietnia 2016
książek: 414
Kasssia | 2013-01-19
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 4568
okruszek | 2013-01-14
książek: 2562
Rudość | 2011-07-04
Na półkach: Przeczytane
książek: 316
książek: 1
Ula Kotlarz | 2011-04-19
Na półkach: Teraz czytam
książek: 690
puchata_kama | 2010-10-30
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 2398
mantra | 2010-09-22
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd