Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Podziw i zdumienie w matematyce i fizyce

Seria: Na ścieżkach nauki
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka, Prószyński i S-ka
6 (5 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
2
6
2
5
0
4
1
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788376482385
liczba stron
296
słowa kluczowe
matematyka, fizyka
język
polski
dodała
yokopoko

Najważniejszym tematem książki Mariana Grabowskiego są uczucia, które przeżywają ludzie wobec matematyki i fizyki. Fenomenologia doświadczenia matematycznego, którą opisuje autor leży pomiędzy psychologią matematyki a samą matematyką. Teoretyczne filozoficzne zaplecze ma dla siebie w fenomenologicznej teorii wartości zapoczątkowanej przez Maksa Schelera, a rozwiniętej przez Dietricha von...

Najważniejszym tematem książki Mariana Grabowskiego są uczucia, które przeżywają ludzie wobec matematyki i fizyki. Fenomenologia doświadczenia matematycznego, którą opisuje autor leży pomiędzy psychologią matematyki a samą matematyką. Teoretyczne filozoficzne zaplecze ma dla siebie w fenomenologicznej teorii wartości zapoczątkowanej przez Maksa Schelera, a rozwiniętej przez Dietricha von Hildebranda. Jej centralna teza o poznawaniu wartości przez szczególne emocje jest zastosowana do poznania matematyczno-przyrodniczego.

Głównym obiektem zainteresowania są w książce tematy przeżyć pojawiających się podczas obcowania z treściami matematycznymi. Ciekawi nie samo przeżywające „ja” ani matematyczny sens, lecz wartości związane z poznaniem matematycznym, fizykalnym.

Przykłady, z których skonstruowana jest warstwa ściśle matematycznej i fizycznej treści książki, mają odsłaniać to, co typowe w poznaniu matematyczno-fizycznym, w jego przedmiocie. Mają też robić wrażenie. Chodzi nie tylko o zrozumienie, ale o ich przeżycie. Dlaczego nie wykorzystać rozumnie tej właściwości w prezentacji fizyki, matematyki?

Dydaktyka nauk matematyczno-przyrodniczych, która serio potraktuje tezę tej książki, da młodym ludziom, którzy ledwie otarli się o matematykę i fizykę, szansę przeżycia wagi tych dyscyplin, szansę zauroczenia treściami tych nauk.

 

źródło opisu: http://www.proszynski.pl/

źródło okładki: http://www.proszynski.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (60)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 260
oureion | 2013-04-22
Na półkach: Przeczytane
książek: 740
Schrecksenmeister | 2012-03-11
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 556
chulej | 2012-01-01
Na półkach: 2009, Przeczytane
Przeczytana: 21 listopada 2009
książek: 3101
książek: 285
Miłosz Wieczór | 2011-01-25
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 28 czerwca 2011
książek: 1612
Siabal | 2016-11-16
Na półkach: Maths, Chcę przeczytać
książek: 1187
nieuczesanaBuka | 2016-11-11
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 0
| 2016-08-26
Na półkach: Przeczytane
książek: 1118
Aleksandra Strzelbicka | 2016-08-23
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 386
JoannaZ | 2016-08-21
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 50 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd