Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Luksus. Dlaczego stracił blask

Tłumaczenie: Elżbieta McIver
Wydawnictwo: Muza
7,02 (50 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
3
8
9
7
23
6
7
5
1
4
3
3
0
2
1
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Deluxe
data wydania
ISBN
9788374957342
liczba stron
368
słowa kluczowe
luksus, moda
kategoria
Inne
język
polski
dodał
Franciszek

Bezkompromisowe wejrzenie za kulisy współczesnego przemysłu luksusowych towarów. Skąd się wzięło pojęcie luksusu i jak ono ewoluowało. Jak to możliwe, że przedmioty powszechnego użytku urastają do rangi idoli. Dana Thomas odwiedziła wszystkie kontynenty, aby poznać i lepiej zrozumieć fenomen luksusu. Książka ta zawiera bezcenne informacje i jest kopalnią anegdot. Wciąga czytelnika bardziej...

Bezkompromisowe wejrzenie za kulisy współczesnego przemysłu luksusowych towarów.
Skąd się wzięło pojęcie luksusu i jak ono ewoluowało.
Jak to możliwe, że przedmioty powszechnego użytku urastają do rangi idoli.

Dana Thomas odwiedziła wszystkie kontynenty, aby poznać i lepiej zrozumieć fenomen luksusu. Książka ta zawiera bezcenne informacje i jest kopalnią anegdot. Wciąga czytelnika bardziej niż niejedna powieść sensacyjna. A głównymi bohaterami są tu pantofle, torebki, perfumy i luksusowe ubrania. Okazuje się, że są ludzie gotowi podporządkować całe swoje życie pogoni za luksusem. Jednakże nad uznanymi firmami zbierają się czarne chmury, czyli widmo tanich chińskich podróbek i nieco trzeźwiejszy osąd, czym faktycznie są luksusowe produkty. Ta książka jest tego najlepszym dowodem.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (293)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2372
joly_fh | 2015-11-13
Na półkach: Moda, Przeczytane
Przeczytana: 11 listopada 2015

Książkę Dany Thomas przeczytałam z ogromnym zainteresowaniem, bo autorka - dziennikarka specjalizująca się w tematyce modowej - ukazuje współczesny przemysł modowy od kulis, odzierając de facto czytelnika ze złudzeń. Opowiada o tym, jak przemysł ten ewoluował od małych sklepików, a następnie statecznych domów mody i arystokracji stanowiącej główną klientelę, po dzisiejszą masówkę. Thomas pisze zarówno o "starych" markach, jak Hermes, Louis Vuitton, Chanel, Balenciaga, ale również o tych, które pojawiły się stosunkowo niedawno, w latach 70-tych, jak Prada, Gucci, Armani. Autorka zabiera nas nie tylko do luksusowych sklepów (które opisuje ze wszystkimi detalami) na ulicach największych światowych metropolii, ale i do fabryki Hermesa, gdzie wciąż jeszcze torebki szyje się ręcznie, do włoskich wytwórni jedwabiu (pozostały już tam tylko nieliczne) czy na plantację kwiatów hodowanych na potrzeby przemysłu perfumiarskiego.

Komercjalizacja i globalizacja pożarła i modę. Dziś rządzą...

książek: 708
Miss_Jacobs | 2010-08-08
Na półkach: Przeczytane

Jestem typową kobietą... Uwielbiam błyskotki, moja torebka nie ma dna i zawsze znajdę powód, aby kupić kolejną parę szpilek a nade wszystko kocham poczucie luksusu. Wszystko to tworzy ze mnie idealną odbiorczynię książki Dany Thomas „ Luksus. Dlaczego stracił blask”. Miałam nadzieję, że autorka pokaże, że moda to coś więcej niż diabelnie drogie ubrania i anorektyczne modelki na niebotycznych obcasach. Faktycznie tak się stało, choć wątpię by ktoś po tej książce stał się miłośnikiem mody. Ta branża jest niezwykle brudna, chciwa i bezwzględna. Większość domów mody nie jest już symbolem elitarności, ale zwyczajnej korporacji nastawionej na zysk.
Dziennikarka wprowadza Nas do świata towarów luksusowych, zaczynając od historii małych rodzinnych sklepików aż do globalizacji. Ma dar bardzo dobrego opisywania, tego, co widzi, dzięki czemu czytelnik bez problemu potrafi wyobrazić sobie wnętrze sklepów takich firm jak Louis Vuitton czy Chanel. Jak na dziennikarkę przystało jest również...

książek: 50
Mateusz | 2015-06-09
Na półkach: Posiadam, Przeczytane

Jeżeli interesują Cię znane "luksusowe marki" , to jest to książka dla Ciebie. Zapoznasz się z ich sekretami oraz poznasz drogę ich finansowego sukcesu.
Polecam:)

książek: 72
native | 2016-02-01
Na półkach: 2016, Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 01 lutego 2016

Oh, dziwna to była przygoda z książką Dany Tomas!
Jakie mechanizmy rządzą rynkiem towarów luksusowych? Jak na przestrzeni lat plasowały się losy luksusowych marek i co statystyki mówią na ten temat? Książka nie tylko opowiada na te i wiele innych pytań związanych z handlem towarami uważanymi przez społeczeństwo za "luksusowe" - przybliża samą ideę sprzedawania tych towarów, która odległa jest dla przeciętnego zjadacza chleba. Louis Vitton, Gucci, Prada, Pucci, Hermes- te wszystkie nazwy były dla mnie do niedawna jedynie zasłyszanymi w telewizji słowami, za którymi nie kryło się nic więcej jak tylko jakieś "drogie ubrania" na temat których niewiele byłam w stanie powiedzieć.
Autorka skutecznie przybliża historię poszczególnych firm od założenia do lat książce współczesnych. Opowiada o produkcji perfum od hodowli kwiatów na plantacjach należących do firmy aż do trafienia na półki w luksusowych butikach. Wreszcie dowiadujemy się jak przedstawia się rynek zbytu kosmicznie drogich firm,...

książek: 1798
MaratikS | 2013-02-26
Przeczytana: 26 lutego 2013

Ciężko się czytało. Treść jest bardzo ciekawa, ale autorka nie potrafi ich przekazać w sposób interesujący.Kiedyś mówiono o tym " ma ciężkie pióro. Ja miałam książkę pożyczoną, a chyba lepiej mieć swoja, żeby móc czytać po kawałku. Niemniej jednak warto. Książka bardzo przybliża świat marek i blichtru. Pozwala na spojrzenie "od kuchni" na warsztaty szyjące torebki, buty czy wytwarzające perfumy warte tysiące dolarów. Pomęczyłam się czytając, ale było warto.

książek: 468
Rusłana | 2015-07-29
Na półkach: Przeczytane

Książka pełna statystyki która jest dość stara. O i le dobrze pamiętam autorka bazowała na statystykach do 2006 od 2004 roku. Teraz na niektóre rzeczy patrzy się innym okiem a wiele z przewidywań czy planów się nie sprawdziło. Warte uwagi są rozdziały o wytwarzaniu "luksusu" czy podróbkach ale natłok statystyki i skakania z tematu na temat tworzy tę książkę nieciekawą, czasami wręcz nużącą. Jednakże dziś wiele w niej zawartych wiadomości jest nieaktualnych bo moda niestety, lub nie szybko się zmienia.

książek: 589
brulionbebeb | 2015-10-06
Przeczytana: 06 października 2015

Chaotyczny zbitek informacji, które podane w odpowiedni sposób mogłyby być interesujące. Dygresja na dygresji, trudno śledzić, do czego zmierza autorka. No i, niestety, książki tego typu bardzo szybko się dezaktualizują. Większość "szokujących" informacji wcale mnie nie zaskoczyła.

książek: 659
elizkabeth | 2016-07-02
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 02 lipca 2016

Książka ta jest kopalnią informacji odnośnie przedsiębiorczości, pomysłów, projektowania, mody i szeroko pojętego luksusu. Jeśli interesujesz się, taką tematyką to koniecznie sięgnij po tą książkę. Ja ją dosłownie pochłonęłam.

książek: 69
beatiska | 2011-10-07
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 05 października 2011

Początek wciąga, koncówka nudzi. Dane w książce sa z 2005/2006 roku, są momenty, kiedy fajnie sie czyta, np. o Alex McQ, który już nie żyje i inne fakty, które się zmieniły i/lub nie potwierdziły

książek: 16
ilonsson | 2016-11-14
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 283 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
zgłoś błąd zgłoś błąd