Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Bunt na sprzedaż. Dlaczego kultury nie da się zagłuszyć

Tłumaczenie: Hanna Jankowska
Seria: Spectrum
Wydawnictwo: Muza
7,27 (48 ocen i 8 opinii) Zobacz oceny
10
5
9
5
8
12
7
13
6
8
5
1
4
3
3
0
2
1
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Rebel Sell
data wydania
ISBN
9788374958059
liczba stron
480
słowa kluczowe
kultura, socjologia
język
polski
dodał
Franciszek

Bunt na sprzedaż. Dlaczego kultury nie da się zagłuszyć • Prowokująca książka, która rozgniewa i rozbawi zarówno kontrkulturowych buntowników, jak i ich przeciwników z prawicy • Przenikliwe i dowcipne oskarżenie trendów konsumenckich autorstwa dwóch kanadyjskich naukowców i publicystów Ten niejednoznaczny tytuł tak naprawdę powinien być odczytany jako "oszustwo podające się za bunt". Dwaj...

Bunt na sprzedaż. Dlaczego kultury nie da się zagłuszyć
• Prowokująca książka, która rozgniewa i rozbawi zarówno kontrkulturowych buntowników, jak i ich przeciwników z prawicy
• Przenikliwe i dowcipne oskarżenie trendów konsumenckich autorstwa dwóch kanadyjskich naukowców i publicystów

Ten niejednoznaczny tytuł tak naprawdę powinien być odczytany jako "oszustwo podające się za bunt". Dwaj młodzi kanadyjscy uczeni, publicyści i filozofowie, sami kiedyś uczestniczący w alterglobalistycznych akcjach, w tej książce stwierdzają, że tak naprawdę "antykonsumpcyjne" z założenia produkty wcale nie podważają konsumpcjonizmu, a przeciwnie, wzmacniają go. Zdroworozsądkowymi argumentami obalają różne "świętości" kontrkultury, polemizują z niektórymi tezami Naomi Klein, Michaela Moore'a czy Herberta Marcusego. Rozprawiają się ze zwolennikami zdrowej żywności, "etycznego marketingu", duchowości Wschodu, medycyny alternatywnej, często w przewrotny i dowcipny sposób obnażając ich pozerstwo. Należy jednak zaznaczyć, że autorzy nie są wrogami antykonsumpcjonizmu, kontrkultury, antykapitalizmu, zwracają tylko uwagę na fakt, że blisko pół wieku działalności krytyków kapitalizmu nie przyniosło wymiernych rezultatów.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 1022
Zuba | 2012-07-19
Przeczytana: kwiecień 2012

Zaskakująca książka. O antykonsumpcjoniźmie, który jest zaledwie alternatywnym konsumpcjonizmem i odwraca uwagę od istoty problemów społecznych, prowadzi na manowce i ostatecznie traci sens.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Filadelfia

Wbrew pozorom, to nie o homoseksualizmu tutaj chodzi. Ważniejsza jest sama idea stereotypów i miejskich legend, a przede wszystkim to, do czego mogą d...

zgłoś błąd zgłoś błąd