Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Ukryta moc reklamy. Co tak naprawdę wpływa na wybór marki?

Tłumaczenie: Agnieszka Nowak
Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
5,38 (13 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
3
6
4
5
2
4
0
3
2
2
0
1
1
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The hidden power of advertising
data wydania
ISBN
83-7489-012-6
liczba stron
168
słowa kluczowe
reklama, psychologia, manipulacja
język
polski
dodał
mantra

"Ukryta moc reklamy" podważa tradycyjne poglądy na temat tego, jak odbiorcy spostrzegają i przetwarzają komunikaty o markach. Od ponad siedemdziesięciu lat powszechnie przyjmuje się założenie, że reklama jest skuteczna tylko wtedy, gdy na poziomie świadomości przekonuje konsumentów do wyboru określonej marki. W takim ujęciu decydujące znaczenie ma uwaga odbiorcy, dlatego pracownicy agencji...

"Ukryta moc reklamy" podważa tradycyjne poglądy na temat tego, jak odbiorcy spostrzegają i przetwarzają komunikaty o markach. Od ponad siedemdziesięciu lat powszechnie przyjmuje się założenie, że reklama jest skuteczna tylko wtedy, gdy na poziomie świadomości przekonuje konsumentów do wyboru określonej marki. W takim ujęciu decydujące znaczenie ma uwaga odbiorcy, dlatego pracownicy agencji reklamowych skupiają większość swoich twórczych wysiłków na osiąganiu jak najwyższych poziomów zainteresowania i koncentracji uwagi. Dlaczego jednak reklama może działać – i często naprawdę działa – nawet wtedy, gdy konsumenci nie zdają sobie sprawy z tego, że kiedykolwiek widzieli lub słyszeli dany spot? Wyniki ostatnich badań neuronaukowych dowodzą, że ludzki mózg odznacza się dużo większą, niż dotąd sądziliśmy, zdolnością do biernego wchłaniania pewnych informacji o markach. Odwołując się do tych ustaleń empirycznych, Robert Heath niezwykle klarownie wyjaśnia, w jaki sposób reklama wytwarza w naszym umyśle sensowne, trwałe asocjacje z marką, nawet jeśli nie poświęcamy jej świadomej uwagi. Te asocjacje wywierają silny wpływ na nasze intuicyjne odczucia i mogą nas skłaniać - poza naszą świadomością – do wybierania i kupowania produktów konkretnych marek. Ten mechanizm - zwany płytkim przetwarzaniem - okazuje się niezwykle skuteczną metodą docierania do konsumentów, którym na ogół nie zależy na zdobywaniu wiedzy o markach. Heath wykazuje, że płytkie przetwarzanie było jednym z najważniejszych czynników, które zapewniły sukces wielkim markom w tak różnych branżach, jak ubezpieczenia, samochody, papier toaletowy, papierosy czy piwo. "Ukryta moc reklamy" to lektura obowiązkowa dla osób zajmujących się tworzeniem, planowaniem i badaniem reklamy, dla nauczycieli akademickich wykładających teorię reklamy i marketingu, a także dla wszystkich tych, którzy interesują się reklamą i komunikacją marketingową.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (38)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 37
Kasia | 2012-05-21
Na półkach: Teraz czytam

Interesująca

książek: 446
Almendra | 2015-05-05
Na półkach: Pożyczone, Przeczytane
Przeczytana: 2008 rok
książek: 414
Individualist | 2014-12-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 04 grudnia 2014
książek: 236
Outcast | 2014-10-20
Na półkach: Przeczytane, Psychologia
książek: 2490
bellson | 2014-09-15
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 15 września 2014
książek: 47
angela24 | 2014-06-29
Na półkach: Przeczytane
książek: 3313
Krystian P | 2013-11-10
Na półkach: Przeczytane
książek: 143
vvanilia | 2013-09-13
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 grudnia 2013
książek: 137
maciekef | 2013-04-09
Na półkach: Przeczytane
książek: 0
| 2012-12-06
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 12 grudnia 2012
zobacz kolejne z 28 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd