Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych

Seria: Seria z Wagą
Wydawnictwo: W.A.B.
7,36 (72 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
5
9
11
8
12
7
30
6
10
5
2
4
1
3
0
2
0
1
1
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Opera aperta: formae indeterminazione nelle poetiche contemporanee
data wydania
ISBN
9788374144841
liczba stron
352
słowa kluczowe
Umberto Eco
język
polski
dodała
Pistacia

Według Umberta Eco dzieło istnieje w pełni dopiero w procesie interpretacji. Punkt ciężkości zostaje więc przeniesiony z autora i samego dzieła na odbiorcę, który musi wejść w interakcję z przedmiotem artystycznym. Wartościowe i ciekawe są te utwory, których struktura na taką interakcję zezwala. Współczesne dzieło sztuki jest zatem skończone dopiero w procesie odbioru. Taki pogląd przysparza...

Według Umberta Eco dzieło istnieje w pełni dopiero w procesie interpretacji. Punkt ciężkości zostaje więc przeniesiony z autora i samego dzieła na odbiorcę, który musi wejść w interakcję z przedmiotem artystycznym. Wartościowe i ciekawe są te utwory, których struktura na taką interakcję zezwala. Współczesne dzieło sztuki jest zatem skończone dopiero w procesie odbioru. Taki pogląd przysparza jednak wielu problemów epistemologicznych - jak istnieje dzieło sztuki i czy w ogóle istnieje, skoro w każdym odczytaniu jest czym innym, co innego znaczy? Jak można o nim rozmawiać, skoro każdy odbiorca jest jego pełnoprawnym współtwórcą? W jednej ze swych pierwszych, ale też najważniejszych prac (esej pochodzi z roku 1962) Eco rozwinął koncepcję otwartości dzieła sztuki, prekursorską wobec estetyki recepcji Hansa Roberta Gaussa i Wolfganga Isera. Podjął problematykę, która do dziś należy do głównych tematów dyskusji literaturoznawców, estetyków i teoretyków sztuki.

[opis wydawcy]

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (334)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 953
Ania | 2015-12-16
Na półkach: Przeczytane

Mimo że przeczytałam jedynie niewielki fragment tej pozycji muszę stwierdzić,że jest to znakomicie napisany tekst. Odnosi się on do wielu dziedzin ,nie tylko literatury , co bardzo się chwali i przez co może być zrozumiały dla większego grona czytelników.

książek: 55
Kris | 2015-07-15
Na półkach: Przeczytane

Dedykowalbym ja kazdemu, kto chce sie wybrac do muzeum sztuki wspolczesnej.

książek: 160
Mona | 2016-08-24
Na półkach: Przeczytane
książek: 43
Jan_76 | 2016-08-19
Na półkach: Przeczytane
książek: 19
beatrycz | 2016-08-04
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
książek: 2138
książek: 2065
AnnaSikorska | 2015-11-17
Na półkach: Przeczytane
książek: 164
bidzio | 2015-11-07
Na półkach: Przeczytane
książek: 52
Armina Hartenberg | 2015-10-15
książek: 87
AgdaWu | 2015-09-17
zobacz kolejne z 324 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd