Świat sprzed #MeToo
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Le Monde avant #MeToo
- Wydawnictwo:
- Amber
- Data wydania:
- 2019-02-26
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-02-26
- Liczba stron:
- 176
- Czas czytania
- 2 godz. 56 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324169344
- Tłumacz:
- Bożena Sęk
100 szokujących scen traktowania kobiet od połowy XX wieku: w reklamie, filmie, komiksach, zdjęciach, a nawet ilustracjach bajek.
Takie obrazy kultury masowej już nigdy nie będą możliwe!
W październiku 2017 roku ruch #MeToo wstrząsnął światem. Wstrząs miał epicentrum w Hollywood, gdzie wybuchła sprawa Weinsteina, potem rozlał się na kilkadziesiąt krajów i na zawsze przeobraził rozkład sił między mężczyznami a kobietami - w każdym razie na Zachodzie. Nastąpiło nowe rozdanie. #MeToo to pęknięcie, które oddziela stary świat od nowego. Odtąd znęcanie się nad ciałem kobiety jest już niedopuszczalne. Kobiety na całym świecie nie chcą dłużej pozwalać, by ich ciało traktowano jak przedmiot.
Ta książka przedstawia wizerunki kobiet w kulturze masowej - w reklamie, filmie, fotografii, ilustracjach książek i komiksów, w bajkach dla dzieci - od lat 50. XX wieku do dziś. Wizerunki dziś nie do zaakceptowania. A jednak te szokujące zdjęcia, plakaty, obrazy i fotosy odzwierciedlają sposób myślenia określający stosunki męsko-damskie przed październikiem 2017 roku.
Świat sprzed #MeToo usiłuje zrozumieć mechanizmy kulturowe i obyczajowe, które pozwoliły Harveyowi Weinsteinowi na oczach wszystkich postępować jak drapieżca seksualny.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 119
- 54
- 25
- 17
- 6
- 5
- 4
- 2
- 2
- 2
Opinia
Jestem rozczarowana i żałuję wydanej kasy. Temat poruszony powierzchownie. Brak jakiegoś konkretnego kierunku: autorka "skacze" trochę po produkcjach USA, Francuskich, pomijając choćby ogólną specyfikę mediów danego kraju i rys społeczeństwa. Zdaję sobie sprawę, że dogłębne poruszenie tematu, osobne omówienie specyfiki kina czy reklam w danym kręgu kulturowym, wymagałoby stworzenia dość grubej publikacji naukowej, ale ta książka to takie "nie wiadomo co". Nie trzyma się chronologii, nie próbuje głębiej zastanowić się nad kulturą i jej wpływem, bardziej skupia się na tym co było w latach 50 i 60tych XX wieku niż w mediach XXI w. A przecież sam XXI wiek dostarcza mnóstwo przykładów uprzedmiotowienia kobiet czy kultury gwałtu np: reklamach, literaturze, kinie.. Ta książka sama nie wie czym chce być. Ilustracje ładne, ale ich opis lakoniczny. Więcej dowiedziałabym się z Wikipedii za darmo, niż z tej książki.
Jestem rozczarowana i żałuję wydanej kasy. Temat poruszony powierzchownie. Brak jakiegoś konkretnego kierunku: autorka "skacze" trochę po produkcjach USA, Francuskich, pomijając choćby ogólną specyfikę mediów danego kraju i rys społeczeństwa. Zdaję sobie sprawę, że dogłębne poruszenie tematu, osobne omówienie specyfiki kina czy reklam w danym kręgu kulturowym, wymagałoby...
więcej Pokaż mimo to