Jak rowery mogą uratować świat

Okładka książki Jak rowery mogą uratować świat Peter Walker
Okładka książki Jak rowery mogą uratować świat
Peter Walker Wydawnictwo: Wysoki Zamek Seria: Miasto szczęśliwe reportaż
320 str. 5 godz. 20 min.
Kategoria:
reportaż
Seria:
Miasto szczęśliwe
Tytuł oryginału:
How cycling can save the World
Wydawnictwo:
Wysoki Zamek
Data wydania:
2018-10-05
Data 1. wyd. pol.:
2018-10-05
Liczba stron:
320
Czas czytania
5 godz. 20 min.
Język:
polski
ISBN:
9788395038730
Tagi:
rower cycling poradnik ekologia zdrowie transport rowery miasto szczęśliwe
Średnia ocen

7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
193 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
573
215

Na półkach: ,

Daję 8 punktów, bo temat jest bardzo ważny. Mam nadzieję, że ludzie coraz chętniej w miarę własnych możliwości będą wybierać rower jako codzienny środek lokomocji. Autor nie musiał mnie przekonywać do swoich racji, dlatego książka momentami była dla mnie ciut nużąca. W każdym razie warto przeczytać i oby więcej takich głosów w dyskusji.

Daję 8 punktów, bo temat jest bardzo ważny. Mam nadzieję, że ludzie coraz chętniej w miarę własnych możliwości będą wybierać rower jako codzienny środek lokomocji. Autor nie musiał mnie przekonywać do swoich racji, dlatego książka momentami była dla mnie ciut nużąca. W każdym razie warto przeczytać i oby więcej takich głosów w dyskusji.

Pokaż mimo to

avatar
1
1

Na półkach:

O ile w kwestii aktywności fizycznej w pełni zgadzam się z autorem książki, to w temacie noszenia kasków, widoczności rowerzystów na drodze - jestem rozczarowana wywodem. Z każdą kolejną stroną, traktującą o noszeniu kasku podczas jazdy, ręce mi opadały, a oczy rozszerzały coraz bardziej ze zdziwienia.

O ile w kwestii aktywności fizycznej w pełni zgadzam się z autorem książki, to w temacie noszenia kasków, widoczności rowerzystów na drodze - jestem rozczarowana wywodem. Z każdą kolejną stroną, traktującą o noszeniu kasku podczas jazdy, ręce mi opadały, a oczy rozszerzały coraz bardziej ze zdziwienia.

Pokaż mimo to

avatar
33
10

Na półkach:

Bardzo interesujące kompendium o transformacji pro-rowerowej w miastach napisane przez dziennikarza Guardiana z Londynu.

Głównym tematem książki są stereotypy i utarte ścieżki myślenia sprawiające, że rowerzyści nie cieszą się zbyt dobrą opinią wśród kierowców i pieszych oraz metody ich pokonywania.

Historie przemian w różnych miastach i krajach pokazują, że opory przeciw ewolucji tkanki miejskiej, które mamy obecnie w Polsce, są całkowicie typowe i że umiejętnie prowadzona polityka "wymuszona" inteligentnym aktywizmem może znacząco skrócić i ułatwić ze wszech miar pożądaną (na co w książce wiele dowodów) transformację.

Bardzo interesujące kompendium o transformacji pro-rowerowej w miastach napisane przez dziennikarza Guardiana z Londynu.

Głównym tematem książki są stereotypy i utarte ścieżki myślenia sprawiające, że rowerzyści nie cieszą się zbyt dobrą opinią wśród kierowców i pieszych oraz metody ich pokonywania.

Historie przemian w różnych miastach i krajach pokazują, że opory przeciw...

więcej Pokaż mimo to

avatar
511
34

Na półkach: ,

Od dziecka lubiłem śmigać na rowerze. Były w moim życiu krótkie okresy bez niego, ale bez roweru czuję się jakbym nie miał ręki. Mam to szczęście mieszkać i poruszać się rowerem po Kopenhadze, jednym z najlepszych miast posiadających odpowiednią infrastrukturę rowerową.
Autor poszerzył moją wiedzę odnośnie wielkości wpływu rowerów na polepszenie życia ludzi.
W książce poruszany jest to iż właśnie w interesie kierowców pojazdów mechanicznych powinno być, zwiększenie ilości bezpiecznej oddzielonej infrastruktury rowerowej. Im ta infrastruktura lepsza, obejmująca większy obszar miasta tym paradoksalnie mniej korków na drogach, ponieważ więcej osób zdecyduje się na podróż rowerem na krótkich i średnich odcinkach. I to widać w stolicy Danii, ścieżki rowerowe potrafią być szerokości dobrych 3 metrów, dzięki temu mieści się tam dużo rowerzystów, i mimo zabrania tej przestrzeni samochodom miasto jest mniej zakorkowane.
Najbardziej mnie boli w Polsce iż budując nowa infrastrukturę rowerową robi się to często w nieudolny i nieprzemyślany sposób. Nie rozumiem czemu, urzędnicy nie podpatrują dobrych rozwiązań wypracowanych na przestrzeni ponad 50lat w Niderlandach czy Danii.
Polecam ją wszystkim rowerzystom, pieszym i w szczególności kierowcom.

Od dziecka lubiłem śmigać na rowerze. Były w moim życiu krótkie okresy bez niego, ale bez roweru czuję się jakbym nie miał ręki. Mam to szczęście mieszkać i poruszać się rowerem po Kopenhadze, jednym z najlepszych miast posiadających odpowiednią infrastrukturę rowerową.
Autor poszerzył moją wiedzę odnośnie wielkości wpływu rowerów na polepszenie życia ludzi.
W książce...

więcej Pokaż mimo to

avatar
562
25

Na półkach: , ,

Do osób piszących, że autor krytykuje używanie kasków i odblasków - przecież on zauważa, że na poziomie jednostkowym kaski mogą być sensowne, nie krytykuje i używania przez rowerzystów, tylko krytykuje to, że organizacje/samorządy/rządy skupiają swoją energię na kampaniach namawiających do ich noszenia /wprowadzaniu prawa zobowiązującego do tego (co jest nieskuteczne) zamiast skupiać się na infrastrukturze, która przyniosłaby realne korzyści.

Do osób piszących, że autor krytykuje używanie kasków i odblasków - przecież on zauważa, że na poziomie jednostkowym kaski mogą być sensowne, nie krytykuje i używania przez rowerzystów, tylko krytykuje to, że organizacje/samorządy/rządy skupiają swoją energię na kampaniach namawiających do ich noszenia /wprowadzaniu prawa zobowiązującego do tego (co jest nieskuteczne)...

więcej Pokaż mimo to

avatar
101
101

Na półkach: ,

Przez ładny miesiąc denerwowałem w pracy okładką książki wszystkich "autohlików". Co ja się nasłuchałem - od argumentów, że rower jest dobry na wsi i tam niech sobie jeździ, że nikt zimą na rowerach nie jeździ bo jest śnieg, że szkoda kasy na ścieżki rowerowe i lepiej więcej dróg budować i parkingów. Jako umiarkowanie radykalny pedalarz, który sobie dojeżdża do pracy na rowerze, bo lubi i mu tak wygodnie, zgadzam się w 100% ze wszystkim uwagami Autora. Trudno podważyć jakikolwiek z jego argumentów, bo większość jest poparta rzetelnymi i wieloletnimi badaniami. To paradoks, ale w interesie samych kierowców powinno być lobbowanie za większym i separowanym ruchem rowerowym w mieście, bo to udraznia ulice! A miasto zapchane samochodami w żadnej mierze nie nadaje się do życia - zarówno dla kierowców tkwiących w korkach, jak i pozostałych, którzy muszą ponosić tego koszty.

Przez ładny miesiąc denerwowałem w pracy okładką książki wszystkich "autohlików". Co ja się nasłuchałem - od argumentów, że rower jest dobry na wsi i tam niech sobie jeździ, że nikt zimą na rowerach nie jeździ bo jest śnieg, że szkoda kasy na ścieżki rowerowe i lepiej więcej dróg budować i parkingów. Jako umiarkowanie radykalny pedalarz, który sobie dojeżdża do pracy na...

więcej Pokaż mimo to

avatar
164
50

Na półkach:

Cały czas nie mogę znieść tego tytułu, bo boję się, że osoby nierowerowe będą miały opór by sięgnąć po tę książkę, a powinny. Pozycja absolutnie dla wszystkich, a przede wszystkim dla osób, które chcą mieć wpływ na rozwój miast.

Cały czas nie mogę znieść tego tytułu, bo boję się, że osoby nierowerowe będą miały opór by sięgnąć po tę książkę, a powinny. Pozycja absolutnie dla wszystkich, a przede wszystkim dla osób, które chcą mieć wpływ na rozwój miast.

Pokaż mimo tovideo - opinia

avatar
790
790

Na półkach: , ,

179/180/2021
Wyzwanie LC listopad 2021 - Eko / Przyroda
Pamiętacie taką starą reklamę ryb i przetworów rybnych, zresztą finansowanych ze środków UE? Miała hasło "Ryba wpływa na wszystko" (w sensie, pozytywnie wpływa). No więc po lekturze tej książki uważam, że rower wpływa na wszystko jeszcze lepiej niż ta ryba. Zdrowy. Ludzki. Bezpieczny. Szybki. Ekologiczny. Tani. Dostępny. I wszystko jasne :-)

179/180/2021
Wyzwanie LC listopad 2021 - Eko / Przyroda
Pamiętacie taką starą reklamę ryb i przetworów rybnych, zresztą finansowanych ze środków UE? Miała hasło "Ryba wpływa na wszystko" (w sensie, pozytywnie wpływa). No więc po lekturze tej książki uważam, że rower wpływa na wszystko jeszcze lepiej niż ta ryba. Zdrowy. Ludzki. Bezpieczny. Szybki. Ekologiczny. Tani....

więcej Pokaż mimo to

avatar
167
162

Na półkach: ,

Bardzo sensowna książka. Daje ciekawe i racjonalne argumenty tym, którzy chcą propagować rower i ekologiczny sposób przemieszczania się.

Bardzo sensowna książka. Daje ciekawe i racjonalne argumenty tym, którzy chcą propagować rower i ekologiczny sposób przemieszczania się.

Pokaż mimo to

avatar
213
57

Na półkach:

Wszak nikt nie mówi, Amsterdam - piękne miasto, ale za dużo tutaj rowerów.

Wszak nikt nie mówi, Amsterdam - piękne miasto, ale za dużo tutaj rowerów.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    326
  • Przeczytane
    233
  • Posiadam
    51
  • 2021
    8
  • 2020
    7
  • 2022
    7
  • Ebook
    7
  • 2019
    7
  • Teraz czytam
    6
  • 2020
    4

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Jak rowery mogą uratować świat


Podobne książki

Przeczytaj także