Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.

Okładka książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.
Agata Jakóbczak Wydawnictwo: Znak Literanova Ekranizacje: Transformers (2007) film, kino, telewizja
288 str. 4 godz. 48 min.
Kategoria:
film, kino, telewizja
Tytuł oryginału:
Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.
Wydawnictwo:
Znak Literanova
Data wydania:
2018-08-13
Data 1. wyd. pol.:
2018-08-13
Liczba stron:
288
Czas czytania
4 godz. 48 min.
Język:
polski
ISBN:
9788324047048
Ekranizacje:
Transformers (2007)
Średnia ocen

                6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Moje Dolomity! Vito Casetti Witold Casetti, Agata Jakóbczak
Ocena 4,5
Moje Dolomity!... Witold Casetti, Aga...
Okładka książki Moja Toskania! Vito Casetti Witold Casetti, Agata Jakóbczak
Ocena 6,2
Moja Toskania!... Witold Casetti, Aga...

Mogą Cię zainteresować

Oficjalne recenzje i

Kiedy reklamy przebijały programy



719 1 155

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
132 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
774
772

Na półkach: , ,

Dla współczesnych młodych ludzi książka ta, to swoisty rodzaj reliktu epoki średniowiecza. Wiem co piszę. Moi synowie zasypywali mnie gradem pytań o zgodność z tym, co widzieli na zdjęciach tej książki. Dla mnie to powrót w przeszłość, sentymentalna, bo było jakoś tak bardziej swojsko i bliżej nas, niżby się to wydawało. Zresztą słowa zawarte w książce potwierdzają to znakomicie. Pierwsze reklamy, hasła reklamowe tworzone przez znanych pisarzy proste, chwytliwe, ale idealnie wpasowujące się w potrzeby ludzi, którzy zmęczeni szarością komuny zapragnęli czegoś absolutnie nowego, kolorowego, pachnącego.

Przełom lat 80., 90., to zmiana ustroju, otwieranie się na zachód, smakowanie tego, co było niczym owoc zakazany, to przede wszystkim dostrzeżenie innej rzeczywistości, opływającej w dobrobyt. Polacy też tak chcieli. Pamiętam kiczowate ubiory, mocne makijaże pań, a to wszystko tylko dlatego, by wreszcie wydostać się spod pręgierza szarości, niedostrzegania własnych potrzeb. Pamiętam słynne perfumy Panią Walewską, którą spryskiwała się moja babcia, a nawet Currarę, której używała moja mama. Dużo rzeczy i sytuacji pamiętam, niektóre jak przez mgłę, bo byłam na nie zbyt mała, ale doskonale wbiły mi się w pamięć kartki żywnościowe i wyjazdy rodziców do Pewexu, gdzie spędzali całe dnie, wracając obładowani siatami. Jakieś dziwne były wtedy czasy, ale czuję, że bardziej mi bliższe, mniej nastawione na konsumpcjonizm. Tak, pamiętam też słynne i wszechobecne kolejki. U nas na wsi, czas na długo się zatrzymał.
Agata Jakóbczak pokazuje ówczesną reklamę od podszewki, od kulis. Jak stopniowo tworzyły się firmy zajmujące się tylko i wyłącznie reklamą, jak na przełomie lat ta reklama się zmieniała, do jakiego stopnia stała się źródłem dochodu, jak transformowało się jej tworzenie. Od metod chałupniczych po profesjonalne, z inwestowaniem w znane postaci sceny teatralnej, czy modelingowej. Cieszę się, że znalazło się też w niej miejsce na bliskie mi tematy inspirujące do wspomnień z początku lat 90. Słynne seriale polskie i zagraniczne, szersze poruszanie tematów związanych z kulturą, sztuką. Prosty język i intrygująca tematyka. To jest to! Szczerze polecam!

https://nietypowerecenzje.blogspot.com/2018/09/transformersi-superbohaterowie-polskiej.html

Dla współczesnych młodych ludzi książka ta, to swoisty rodzaj reliktu epoki średniowiecza. Wiem co piszę. Moi synowie zasypywali mnie gradem pytań o zgodność z tym, co widzieli na zdjęciach tej książki. Dla mnie to powrót w przeszłość, sentymentalna, bo było jakoś tak bardziej swojsko i bliżej nas, niżby się to wydawało. Zresztą słowa zawarte w książce potwierdzają to...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    223
  • Przeczytane
    156
  • Posiadam
    62
  • 2019
    10
  • 2018
    8
  • 2020
    5
  • Teraz czytam
    3
  • 2020
    3
  • 2019
    3
  • Ulubione
    3

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.


Podobne książki

Przeczytaj także