Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2017-10-13
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-01-01
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328342439
Firma w społecznościowym oceanie. Im głębiej, tym mniej bezpiecznie
Fake newsy. Trolling. Kryzysy PR wybuchające złośliwie w piątki, o godzinie dwudziestej drugiej. Niezadowoleni klienci, którzy używają profilu firmowego niczym książki skarg i zażaleń. Internetowi hejterzy, którzy tylko czekają na taką okazję. Aby się wyżyć. Dowalić. Zgrillować markę czy firmę, która popełniła błąd. Czasem mały, czasem większy, ale przecież niecelowy — potknięcia się zdarzają. Tylko ten się nie myli, kto nic nie robi. Niestety, social media nie wybaczają. One z tego żyją. A z nich inspirację czerpią dziennikarze, gotowi w nieskończoność podgrzewać atmosferę porażki wokół firmy, która nie dość szybko albo niewystarczająco mocno zareagowała na kryzys w mediach społecznościowych.
Czy zatem warto w ogóle jeszcze prowadzić profil na Facebooku? A może lepiej się wycofać do swojskiego offline?
Mimo wszystko — warto! Po pierwsze dlatego, że media społecznościowe to wciąż bardzo skuteczne narzędzie służące komunikacji z klientem i nawiązywaniu nowych, biznesowo korzystnych kontaktów. Po drugie to narzędzie obowiązkowe, ponieważ odbiorcy zwyczajnie oczekują, że ich ulubiona marka będzie tam obecna. Oczywiście, by uczestniczyć w życiu online, nie zwariować i nie ponieść porażki, trzeba wyznaczyć sobie pewne granice, wypracować rozwiązania na wypadek sytuacji kryzysowej, stale się uczyć, by nadążać za zmianami, które są jedyną pewną rzeczą w tym środowisku. Warto korzystać z przykładów sukcesu firm, organizacji i instytucji publicznych — także tych, których historie przytoczono w tej książce. Skok do oceanu social mediów to nie wybór, lecz konieczność dla większości dzisiejszych przedsiębiorstw. A skoro tak, to dobrze jest zawczasu nauczyć się w nim pływać...
Anna Miotk – od 2014 roku jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Jest doktorem nauk humanistycznych ze specjalnością nauka o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie na kierunku socjologia na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek Badania w public relations, www.annamiotk.pl.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 31
- 27
- 6
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Książka pisana przez osobę, która jest zarówno praktykiem, jak i para się nauką w temacie social media, więc można mieć całkiem duże oczekiwania. Są one w większości spełnione, szczególnie przez nowe, uzupełnione wydanie. Media społecznościowe zostały dobrze skategoryzowane (czytelnikowi mogą też otworzyć się oczy na to, co może być brane pod uwagę przy szukaniu kanałów dojścia do potencjalnych klientów),jest również zasygnalizowane, jak tworzyć strategię SM-ową i to dość profesjonalnie.
Jednak większość książki poświęcona jest mierzeniu efektów pracy social media managerów i o ile jest to materiał bardzo potrzebny oraz pokazuje, że działanie w tych tematach nie oznacza rzucaniem postami na prawo i lewo, to jest trochę nudne i powtarzalne. Wiem, że taki był zamysł, ale mam wrażenie, że w drugiej części ta pozycja robi się mocno akademicka (choć jest parę żarcików) i po prostu nudna, gdyż wiele rzeczy powtarzanych jest w kółko. Trudno uznać to za wadę, gdyż jest to potrzebna wiedza, ale mam wrażenie, że część można było przeznaczyć np. na klasyfikację typów treści oraz to, jak mogą być one odbierane przez różne grupy społeczne (np. jakie są cechy prowadzenia profilu "na wesoło" i "na poważnie") oraz jak działać w przypadku kryzysów. Możliwe, że to temat dużo szerszy i odbiegający od tego, czym miała być ta książka, ale dobrze by było choćby zasygnalizować ogólniki.
Na wielki plus można zaliczyć obecność przykładów dostarczonych przez przedstawicieli różnych firm PR-owych i nie tylko - to siła uzupełnionego wydania książki. Styl autorki też jest dobry, a całość uzupełniają pozycje bibliograficzne podane po każdym rozdziale wraz z komentarzem - nie jest to suche wymienienie tytułów, tylko o każdym jest choćby krótki opis.
Podsumowując, mogę polecić tę książkę osobom, które zamierzają pracować w SM lub poważnie prowadzić profil swojej małej firmy, a nie bardzo wiedzą, jak wygląda działalność w socialach i jak liczyć przełożenie na biznes. Z drugiej strony, jeśli ktoś chce hobbystycznie poczytać o SM-ach, to tutaj nie znajdzie bardzo dużo interesujących go informacji.
Książka pisana przez osobę, która jest zarówno praktykiem, jak i para się nauką w temacie social media, więc można mieć całkiem duże oczekiwania. Są one w większości spełnione, szczególnie przez nowe, uzupełnione wydanie. Media społecznościowe zostały dobrze skategoryzowane (czytelnikowi mogą też otworzyć się oczy na to, co może być brane pod uwagę przy szukaniu kanałów...
więcej Pokaż mimo toWykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie bywa problematyczne i nie raz rozczarowujące. Powodem tego jest brak możliwości zweryfikowania skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych. Autorka stara się wyjaśnić przyczyny braku standaryzacji pomiarów i podpowiada jak z tym problem sobie radzić. Przedstawia wiele rodzajów pomiarów skuteczności kampanii, wyjaśniając gdzie warto je zastosować, a gdzie ich unikać.
Książka porusza wiele ważnych zagadnień związanych z prowadzeniem kampanii w mediach społecznościowych, od planu i strategii po narzędzia i metody mierzenia skuteczności kampanii. Autorka między teorią podaje wiele inspirujących opisów kampanii, co stanowi dodatkową wartość, choć moim zdaniem stanowczo jest ich za mało.
Książkę bardzo dobrze się czyta i jest wartościową pozycją dla osób (firm) chcących zacząć na poważnie korzystać w biznesie z narzędzi jakimi są media społecznościowe. Myślę, że i zawodowiec znajdzie w tej pozycji dużo przydatnych informacji.
Wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie bywa problematyczne i nie raz rozczarowujące. Powodem tego jest brak możliwości zweryfikowania skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych. Autorka stara się wyjaśnić przyczyny braku standaryzacji pomiarów i podpowiada jak z tym problem sobie radzić. Przedstawia wiele rodzajów pomiarów skuteczności kampanii,...
więcej Pokaż mimo toTa książka to taki typowy podręcznik akademicki. Część poświęcona mediom społecznościowym to w większości teoria, jedynym przerywnikiem są przykłady konkretnych kampanii, ale większość z nich jest opisana dość skrótowo. Tytuł książki jest mylący, autorka najwięcej miejsca poświęciła metodom pomiaru skuteczności działań w social mediach, jeśli więc kogoś interesuje właśnie ten temat, polecam książkę, w przeciwnym razie lektura będzie stratą czasu. No chyba, że czytelnik nigdy nie korzystał z Facebooka czy Twittera.
Ta książka to taki typowy podręcznik akademicki. Część poświęcona mediom społecznościowym to w większości teoria, jedynym przerywnikiem są przykłady konkretnych kampanii, ale większość z nich jest opisana dość skrótowo. Tytuł książki jest mylący, autorka najwięcej miejsca poświęciła metodom pomiaru skuteczności działań w social mediach, jeśli więc kogoś interesuje właśnie...
więcej Pokaż mimo toSłuchałam audiobooka, bardzo nieciekawie czytany. Książka na pewno ciekawa z pozycji kogoś, kto pracuje w agencji social media i pracuje zgodnie ze sztuką. Dla osoby, która sama prowadzi Sm małej lub mikro firmy ta książka jest nieprzydatna.
Słuchałam audiobooka, bardzo nieciekawie czytany. Książka na pewno ciekawa z pozycji kogoś, kto pracuje w agencji social media i pracuje zgodnie ze sztuką. Dla osoby, która sama prowadzi Sm małej lub mikro firmy ta książka jest nieprzydatna.
Pokaż mimo to