Piatek, który zmienił wszystko. Męka Pańska w świetle zdumiewających odkryć i niezwykłych wizji mistycznych

Okładka książki Piatek, który zmienił wszystko. Męka Pańska w świetle zdumiewających odkryć i niezwykłych wizji mistycznych Aleksandra Polewska
Okładka książki Piatek, który zmienił wszystko. Męka Pańska w świetle zdumiewających odkryć i niezwykłych wizji mistycznych
Aleksandra Polewska Wydawnictwo: Dom Wydawniczy Rafael religia
Kategoria:
religia
Wydawnictwo:
Dom Wydawniczy Rafael
Data wydania:
2013-07-10
Data 1. wyd. pol.:
2013-07-10
Język:
polski
ISBN:
9788375693881
Średnia ocen

1,0 1,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
1,0 / 10
2 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
610
567

Na półkach:

Kawałek dostępny za darmo wykazuje ten sam poziom, co „Akta Edessy”.
„Jan był nie tylko najmłodszym z apostołów, ale również pierwszym z nich, który poszedł za Chrystusem. W Wielki Piątek 33 roku”
Skąd wiadomo, że 33 ?
„Jan jako jedyny z apostołów nie poniósł śmierci męczeńskiej, a to dlatego, że za męczeństwo policzono mu odważne, choć bardzo bolesne trwanie przy Chrystusie w dniu Jego męki i śmierci.”
Kto „policzył” i skąd to wiadomo ?
„Jak pisze Tertulian, jeden z najwybitniejszych wczesnochrześcijańskich pisarzy, umiłowany uczeń Jezusa otarł się o męczeństwo, gdy na rozkaz cesarza Domicjana zanurzono go we wrzącym oleju, ale nie zginął. Mało tego, nie doznał najmniejszego nawet urazu i wyszedł z oleju odmłodzony. Wstrząśnięty tym faktem cesarz”
Wyraz „fakt” zbędny. Wystarczyło napisać „wstrząśnięty tym”.
„który nieco wcześniej próbował bezskutecznie otruć św. Jana, około 95 roku zesłał go na grecką wyspę Patmos, gdzie apostoł spisał księgę Apokalipsy. To właśnie z jej tekstu dowiadujemy się, że stał on na czele gmin chrześcijańskich w Efezie, Smyrnie, Pergamonie, Tiatyrze, Sardes, Filadelfii i Laodycei.”
Odnośnie zdanie Tertuliana brzmi „apostolus Ioannes posteaquam in oleum igneum demersus nihil passus est, in insulam relegatur” („De praescriptione haereticorum” 36, 3) czyli „apostoł Jan został najpierw wrzucony bez szkody do wrzącego oleju, a stamtąd wysłany na wygnanie na wyspę” (tłum. Piratka).
Po pierwsze, gdzie o „odmłodzeniu” ?
Po drugie, gdzie o „otruciu” ?
Po trzecie, gdzie Apokalipsa mówi, że „stał na czele” ?
Za każdym razem: nigdzie.
Ze sto lat po Tertulianie Euzebiusz z Cezarei ma o tym do powiedzenia tylko τὸν θεῖον λόγον ἕνεκεν μαρτυρίας Πάτμον οἰκεῖν καταδικασθῆναι τὴν νῆσον czyli „Dla świadectwa, jakie złożył Słowu Bożemu, został wyrokiem sądowym skazany na osiedlenie na wyspie Patmos” („Historia Kościelna” 3, 18, 1 tłum. Arkadiusz Lisiecki)

Szereg podobnych twierdzeń bez źródła.
I jaki ma to związek z tematem książki ?

„Niestety, nie zachował się oryginał Ewangelii św. Jana, który – jak twierdzą uczeni – powstawał partiami między 70 a 100 rokiem I wieku. Zachował się natomiast maleńki fragmencik greckiego tłumaczenia, które według niektórych naukowców mogło zostać spisane zaledwie kilkanaście lat po śmierci Jana Ewangelisty…”
Skąd wiadomo że tłumaczenia?
Skąd wiadomo, w jakim języku była spisana ?

Dalej przytoczone in extenso 18 i 19 rozdziały czwartej Ewangelii, nie wiadomo czemu z dodatkiem „objawień” Emmerich, wprowadzających w najlepszym razie zamęt.

O Titulus Crucis (napisie umieszczonym na krzyżu z rozkazu Piłata) z udawanym znawstwem „Ewangelista Jan o Jezusowej tablicy zbrodni pisze w następujący sposób: Wypisał też Piłat tytuł winy i kazał go umieścić na krzyżu. A było napisane: "Jezus Nazarejczyk, Król żydowski". (...) Informacja z Ewangelii św. Jana o treści Jezusowej tablicy zbrodni pokrywa się w 75 procentach z napisem wyrytym na Titulusie Crucis przechowywanym w bazylice Świętego Krzyża. Istniejąca do dziś prawa połowa tablicy ma wyryte na sobie słowa "Jezus Nazarejczyk" i fragmenty słowa: "Król". Z zachowanych dokumentów pochodzących z pierwszych wieków chrześcijaństwa wiemy, że na drugiej połowie titulusa, istniejącej w momencie powstania owych dokumentów, widniał przymiotnik "żydowski" zapisany w tych samych trzech językach.”
Jakie „dokumenty” ? Skąd „przymiotnik” ?
U wszystkich Ewangelistów jest dopełniacz liczby mnogiej rzeczownika
ο Βασιλεύς των Ιουδαίων „Król Judejczyków”.
Do tego dłuższe i zawiłe wywody, co Piłat chciał przez to przekazać, zakończone „Bądź, co bądź Titulus Crucis to także pierwszy dokument oficjalnie (choć niezamierzenie) obwieszczający światu, kim naprawdę jest Jezus.” Skoro Jezus na pytanie namiestnika odpowiada „Królestwo Moje jest nie z tego świata”, to widać, że napis jest kpiną, by nie rzec bluźnierstwem.

Dalej „źródłem” ma być pochodzący z niewiadomego czasu list jakiegoś „Mara Bar-Serapiona” zawierający oczywiste błędy „Jakiej korzyści doznali Ateńczycy z tego, że zabili Sokratesa, co zostało im odpłacone klęską głodu i zarazą ? Albo mieszkańcy wyspy Samos, spaliwszy Pitagorasa, za co ich cały kraj w jednej chwili został przykryty piaskiem ? Albo Żydzi z zamordowania ich mądrego króla, za co wkrótce zostali pozbawieni królestwa ?” Ów „mądry król” miałby być Jezusem, tylko czemu pozostaje bezimienny ? Ile lat liczyło to „wkrótce” ? Tego, że zaraza spadła na Ateny ze 30 lat przed skazaniem Sokratesa, Polewska nie zauważa. O co chodzi ze „spaleniem Pitagorasa” tym bardziej nie wiadomo. Odpowiedzialność zbiorowa, jakiej ów Serapion hołdował, też jakoś jej nie przeszkadza.

Kawałek dostępny za darmo wykazuje ten sam poziom, co „Akta Edessy”.
„Jan był nie tylko najmłodszym z apostołów, ale również pierwszym z nich, który poszedł za Chrystusem. W Wielki Piątek 33 roku”
Skąd wiadomo, że 33 ?
„Jan jako jedyny z apostołów nie poniósł śmierci męczeńskiej, a to dlatego, że za męczeństwo policzono mu odważne, choć bardzo bolesne trwanie przy...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    2
  • Chcę przeczytać
    1

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także