Prawdziwa historia McDonald’s. Wspomnienia założyciela

Tłumaczenie: Anna Zdziemborska
Wydawnictwo: Rebis
6,91 (46 ocen i 13 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
3
8
12
7
14
6
10
5
4
4
1
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Grinding It Out: The Making of McDonald's
data wydania
ISBN
9788380622593
liczba stron
256
kategoria
literatura faktu
język
polski
dodała
Wiedźminka

OPOWIEŚĆ O NIEZWYKŁYM SUKCESIE McDONALD’S PIÓRA JEGO ZAŁOŻYCIELA RAYA KROCA! Niewielu przedsiębiorców może poszczycić się tym, że radykalnie zmieniło styl życia ludzi, a Ray Kroc właśnie do nich należy. Jego rewolucja w funkcjonowaniu restauracji szybkiej obsługi, systemie franczyz, pomysły na ujednolicone szkolenia dla personelu i reklamę stawiają go w czołówce nawet wśród twórców...

OPOWIEŚĆ O NIEZWYKŁYM SUKCESIE McDONALD’S PIÓRA JEGO ZAŁOŻYCIELA RAYA KROCA!

Niewielu przedsiębiorców może poszczycić się tym, że radykalnie zmieniło styl życia ludzi, a Ray Kroc właśnie do nich należy. Jego rewolucja w funkcjonowaniu restauracji szybkiej obsługi, systemie franczyz, pomysły na ujednolicone szkolenia dla personelu i reklamę stawiają go w czołówce nawet wśród twórców biznesowych imperiów. Kroc nie był jednak typowym rekinem biznesu, swoją pierwszą franczyzę McDonald’s otworzył dopiero w wieku 52 lat. W Prawdziwej historii zaś spotykamy nie tylko Raya Kroca sprawnego biznesmena, lecz przede wszystkim Kroca człowieka kryjącego się za światowym gigantem w branży fast foodów.

Nieodparcie entuzjastyczny, wizjonerski, urodzony gawędziarz – Kroc fascynuje i inspiruje na każdej stronie swej Prawdziwej historii. Na podstawie tej jego autobiograficznej opowieści powstał film „McImperium” w reżyserii Johna Lee Hancocka z Michaelem Keatonem w głównej roli.

„Myszkuje w śmietnikach konkurencji, zachwyca lub zniechęca do siebie każdą nowo napotkaną osobę. Lecz nawet jego wrogowie zgadzają się, że w trzech kwestiach Ray Kroc nie ma sobie równych: w sprzedawaniu hamburgerów, zarabianiu pieniędzy i opowiadaniu historii”.
/fragment/

„Każda strona tej szczerej, zabawnej opowieści od zera do milionera jest pełna niespodzianek”.
– The Boston Globe

 

źródło opisu: Rebis, 2017

źródło okładki: www.rebis.com.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 961
bibliofilka | 2017-11-24
Przeczytana: 24 listopada 2017

Bezkompromisowa filozofia biznesu. Zdobycie rynku rodzinnego. Nacisk na podstawowe wartości, jak uprzejmość, schludność i obsługa klienta. Niezachwiana lojalność wobec partnerów w interesach. Wszystko to składa się na pewną legendę współczesnego biznesu. Menedżera, który dał się poznać jako dowcipny rozmówca, ambitny i pracowity biznesmen oraz człowiek głęboko przekonany, iż w Stanach Zjednoczonych każdy może osiągnąć rozsądnie wyznaczony cel, a nawet przekroczyć własne oczekiwania. Ten człowiek to światowy gigant w branży fast foodów - Ray Kroc.

Ray był czeskiego pochodzenia, a swoją działalność zaczynał do sprzedaży papierowych kubków. Trzeba przyznać, że Kroc od zawsze miał nosa do interesów oraz posiadał bardzo istotną cechę dla biznesmena, mianowicie – umiejętność przewidywania potrzeb rynku. I czy były to papierowe kubki, czy automaty do koktajli mlecznych zawsze cenił sobie bezpośrednie podejście do klienta. Jego filozofia polegała na pomaganiu ludziom i jeśli jego towar się nie sprzedał, uważał, że źle wykonuje swoją pracę. Często podkreślał, jak ważny jest właściwy wygląd, porządnie wyprasowany garnitur, wypolerowane buty, uczesane włosy i czyste paznokcie. I kiedy w 1954 roku Ray zobaczył naturalnie prosty proces, dzięki któremu przygotowano hamburgery i frytki, wiedział, że pomysł braci McDonald's jest genialny. Każdy etap produkcji był maksymalnie uproszczony i realizowany przy możliwie najmniejszym wysiłku. I tu Ray się nie pomylił. W ciągu paru lat udało mu się stworzyć korporację McDonals's, która w 22 roku działalności firmy przekroczyła miliard dolarów rocznego dochodu. To imponujący wynik.

Kroc opowiadając swoją historię fascynuje i inspiruje. Jest uroczym gawędziarzem, który z entuzjazmem potrafi tak samo opowiadać o sprzedaży papierowych kubków, jak i o modernizowaniu restauracji. Wpisał się w historię biznesu jako wizjoner i genialny przedsiębiorca. Zmieniał styl życia ludzi. I choć może dziś nie byłby do końca zadowolony z jakości, jaką serwują jego restauracje, to z pewnością jest twórcą biznesowego imperium. Polecam.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Wieczór taki jak ten

co prawda do swiat jeszcze troche czasu mamy ale siegnelam po ta ksiazke zeby moc przeczytac i kolejna czesc a nic nie stracic.przeczytalam a...

zgłoś błąd zgłoś błąd