Prawdziwa historia McDonald’s. Wspomnienia założyciela
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Grinding It Out: The Making of McDonald's
- Wydawnictwo:
- Rebis
- Data wydania:
- 2017-10-24
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-10-24
- Liczba stron:
- 256
- Czas czytania
- 4 godz. 16 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380622593
- Tłumacz:
- Anna Zdziemborska
- Tagi:
- literatura faktu biografie powieść oparta na faktach
OPOWIEŚĆ O NIEZWYKŁYM SUKCESIE McDONALD’S PIÓRA JEGO ZAŁOŻYCIELA RAYA KROCA!
Niewielu przedsiębiorców może poszczycić się tym, że radykalnie zmieniło styl życia ludzi, a Ray Kroc właśnie do nich należy. Jego rewolucja w funkcjonowaniu restauracji szybkiej obsługi, systemie franczyz, pomysły na ujednolicone szkolenia dla personelu i reklamę stawiają go w czołówce nawet wśród twórców biznesowych imperiów. Kroc nie był jednak typowym rekinem biznesu, swoją pierwszą franczyzę McDonald’s otworzył dopiero w wieku 52 lat. W Prawdziwej historii zaś spotykamy nie tylko Raya Kroca sprawnego biznesmena, lecz przede wszystkim Kroca człowieka kryjącego się za światowym gigantem w branży fast foodów.
Nieodparcie entuzjastyczny, wizjonerski, urodzony gawędziarz – Kroc fascynuje i inspiruje na każdej stronie swej Prawdziwej historii. Na podstawie tej jego autobiograficznej opowieści powstał film „McImperium” w reżyserii Johna Lee Hancocka z Michaelem Keatonem w głównej roli.
„Myszkuje w śmietnikach konkurencji, zachwyca lub zniechęca do siebie każdą nowo napotkaną osobę. Lecz nawet jego wrogowie zgadzają się, że w trzech kwestiach Ray Kroc nie ma sobie równych: w sprzedawaniu hamburgerów, zarabianiu pieniędzy i opowiadaniu historii”.
/fragment/
„Każda strona tej szczerej, zabawnej opowieści od zera do milionera jest pełna niespodzianek”.
– The Boston Globe
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 274
- 224
- 63
- 9
- 9
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
Opinia
Bezkompromisowa filozofia biznesu. Zdobycie rynku rodzinnego. Nacisk na podstawowe wartości, jak uprzejmość, schludność i obsługa klienta. Niezachwiana lojalność wobec partnerów w interesach. Wszystko to składa się na pewną legendę współczesnego biznesu. Menedżera, który dał się poznać jako dowcipny rozmówca, ambitny i pracowity biznesmen oraz człowiek głęboko przekonany, iż w Stanach Zjednoczonych każdy może osiągnąć rozsądnie wyznaczony cel, a nawet przekroczyć własne oczekiwania. Ten człowiek to światowy gigant w branży fast foodów - Ray Kroc.
Ray był czeskiego pochodzenia, a swoją działalność zaczynał do sprzedaży papierowych kubków. Trzeba przyznać, że Kroc od zawsze miał nosa do interesów oraz posiadał bardzo istotną cechę dla biznesmena, mianowicie – umiejętność przewidywania potrzeb rynku. I czy były to papierowe kubki, czy automaty do koktajli mlecznych zawsze cenił sobie bezpośrednie podejście do klienta. Jego filozofia polegała na pomaganiu ludziom i jeśli jego towar się nie sprzedał, uważał, że źle wykonuje swoją pracę. Często podkreślał, jak ważny jest właściwy wygląd, porządnie wyprasowany garnitur, wypolerowane buty, uczesane włosy i czyste paznokcie. I kiedy w 1954 roku Ray zobaczył naturalnie prosty proces, dzięki któremu przygotowano hamburgery i frytki, wiedział, że pomysł braci McDonald's jest genialny. Każdy etap produkcji był maksymalnie uproszczony i realizowany przy możliwie najmniejszym wysiłku. I tu Ray się nie pomylił. W ciągu paru lat udało mu się stworzyć korporację McDonals's, która w 22 roku działalności firmy przekroczyła miliard dolarów rocznego dochodu. To imponujący wynik.
Kroc opowiadając swoją historię fascynuje i inspiruje. Jest uroczym gawędziarzem, który z entuzjazmem potrafi tak samo opowiadać o sprzedaży papierowych kubków, jak i o modernizowaniu restauracji. Wpisał się w historię biznesu jako wizjoner i genialny przedsiębiorca. Zmieniał styl życia ludzi. I choć może dziś nie byłby do końca zadowolony z jakości, jaką serwują jego restauracje, to z pewnością jest twórcą biznesowego imperium. Polecam.
Bezkompromisowa filozofia biznesu. Zdobycie rynku rodzinnego. Nacisk na podstawowe wartości, jak uprzejmość, schludność i obsługa klienta. Niezachwiana lojalność wobec partnerów w interesach. Wszystko to składa się na pewną legendę współczesnego biznesu. Menedżera, który dał się poznać jako dowcipny rozmówca, ambitny i pracowity biznesmen oraz człowiek głęboko przekonany,...
więcej Pokaż mimo to