Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2015-08-25
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-08-25
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324698264
- Tagi:
- "specyfikacja wymagań" "systemy informatyczne"
Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.
Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.
Oprogramowanie szyte na miarę wyróżnia się spośród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu — w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tłumaczenie z języka angielskiego, ani próba zastosowania amerykańskich technik w polskich realiach. Liczne przykłady zaczerpnięte prosto z życia pokazują, jakie błędy popełniamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. Gwarantuję, że niejeden raz uśmiechniesz się podczas czytania zapisów rozmów.
Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.
Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 87
- 60
- 19
- 8
- 4
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
"Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce" autorstwa Michała Bartyzela to niezwykle wartościowy przewodnik dla profesjonalistów w dziedzinie tworzenia oprogramowania. Książka ta wyróżnia się podejściem ukierunkowanym na skuteczne komunikowanie się z klientami, zwłaszcza z tymi, którzy nie potrafią jednoznacznie określić swoich oczekiwań.
Bartyzel, korzystając z własnych doświadczeń, prezentuje praktyczne strategie i narzędzia, które pomagają w skutecznej komunikacji z klientem na każdym etapie projektu. Książka skupia się nie tylko na aspektach technicznych, ale także na psychologii komunikacji, co jest kluczowe w branży IT. Autor doskonale ukazuje, jakie wyzwania mogą pojawić się podczas rozmów z klientem i jak je skutecznie przezwyciężyć.
Dla mnie osobiście, "Oprogramowanie szyte na miarę" była inspirującą lekturą. Książka ta dostarczyła mi narzędzi niezbędnych do skutecznej komunikacji z klientami, co przełożyło się na lepsze zrozumienie ich potrzeb i, co za tym idzie, na bardziej satysfakcjonujące rezultaty projektów. To zdecydowanie wartościowa lektura dla wszystkich pracujących w branży IT, zarówno dla programistów, jak i menedżerów projektów.
"Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce" autorstwa Michała Bartyzela to niezwykle wartościowy przewodnik dla profesjonalistów w dziedzinie tworzenia oprogramowania. Książka ta wyróżnia się podejściem ukierunkowanym na skuteczne komunikowanie się z klientami, zwłaszcza z tymi, którzy nie potrafią jednoznacznie określić swoich...
więcej Pokaż mimo toŚwietna książka pomocna dla osób które pracują blisko z klientami w projektach IT. Dzięki niej można dowiedzieć się jak lepiej komunikować się z klientem.
Świetna książka pomocna dla osób które pracują blisko z klientami w projektach IT. Dzięki niej można dowiedzieć się jak lepiej komunikować się z klientem.
Pokaż mimo toCoś tam z niej wyciągnęłam, coś tam zaznaczam, cudów nie ma.
Bardzo polecana książka, zachwalana mi jako genialna ściągawka - ok, nie przeczę, że rady z niej są jak najbardziej do zastosowania, tylko ten język, to podejście, za proste, za wtórne. Obrazki są zbyteczne, niewiele wnoszą.
Jestem programistką, obecnie wykonuję niektóre obowiązki analityka, rozmawiam z klientem, toteż przeczytałam. Dowiedziałam się kilku rzeczy, ale dowiedziałam się też ich po prostu z google czy od bardziej doświadczonych analityków, ale zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma taką możliwość. Jako programistka obserwowałam też przez lata pracę analityków (chociaż tylko z jednej strony),więc coś niecoś wiedziałam, o samym wytwarzaniu oprogramowania "szytego na miarę" przecież także, nierzadko sama robiłam demo przez biznesem i jakoś się dogadywaliśmy z pozytywnymi rezultatami. To, że ktoś siedzi w kodzie nie znaczy, że jest troglodytą i nie potrafi się porozumieć z ludźmi, którzy w kodzie nie siedzą. No, tzn. ja wiem, że na pewno takie przypadki się zdarzają, ale z tej książki to wynika trochę, że nikt nie umie z nikim o niczym rozmawiać, jak nie są z tej samej półki (IT, biznes, kadra, zarządzająca i inne). Bardzo dużo powtórzeń. Może jak ktoś czyta mało książek to nie zauważy, ale ja akurat sporo czytam, więc mnie to przeszkadza, nawet w książkach branżowych.
Na plus na pewno to, że nie ma tu coachingu czy jakichś zbyt psychologicznych zapędów, są konkretne opisy, konkretne przypadki z życia. Większość to są dla mnie oczywiste oczywistości, ale może ktoś, kto nie ma doświadczenia z IT wcale, więcej z tej książki wyciągnie. Dla programisty z wieloletnim doświadczeniem to średnia lektura.
Coś tam z niej wyciągnęłam, coś tam zaznaczam, cudów nie ma.
więcej Pokaż mimo toBardzo polecana książka, zachwalana mi jako genialna ściągawka - ok, nie przeczę, że rady z niej są jak najbardziej do zastosowania, tylko ten język, to podejście, za proste, za wtórne. Obrazki są zbyteczne, niewiele wnoszą.
Jestem programistką, obecnie wykonuję niektóre obowiązki analityka, rozmawiam z klientem,...
Książka jest fajna, ale została wydana w 2012 i zdecydowanie 10 lat później NIE powinna być kierowana do programistów. Zadaniami które są tam opisane zajmują się product owner + analityk / ux researcher + ux designer. 10 lat temu te zawody dopiero wchodziły na rynek właśnie z potrzeby zajęcia się skrupulatnym projektowaniem oprogramowania i kontaktu z klientem.
Książka jest fajna, ale została wydana w 2012 i zdecydowanie 10 lat później NIE powinna być kierowana do programistów. Zadaniami które są tam opisane zajmują się product owner + analityk / ux researcher + ux designer. 10 lat temu te zawody dopiero wchodziły na rynek właśnie z potrzeby zajęcia się skrupulatnym projektowaniem oprogramowania i kontaktu z klientem.
Pokaż mimo toŚwietnie napisane kompendium, z zawartą esencją jak ogarnąć wymagania. Bardzo przystępnie i przyjemnie napisane. Książka nadaje się dla każdego, nie zależnie od poziomu wiedzy :)
Świetnie napisane kompendium, z zawartą esencją jak ogarnąć wymagania. Bardzo przystępnie i przyjemnie napisane. Książka nadaje się dla każdego, nie zależnie od poziomu wiedzy :)
Pokaż mimo toMam mieszane uczucia. Z jednej strony książka zawiera sporo rad ale bardzo często są to rady typu oczywiste oczywistości, z drugiej strony niewątpliwie jest to pewne kompendium dotyczące pracy z klientem.
Ciekawą formą ilustracji przedstawianych teorii są przykłady fikcyjnych rozmów, ale też ma to dwie strony, jedna to ilustracja czegoś na przykładzie ale druga to mała przydatność takiego argumentu, bo jest fikcyjny.
Mi bardzo zabrakło, że autor nie pokusił się aby wraz z kolejnymi rozdziałami i przykładami budować wraz czytelnikiem wzorcowy dokument analizy wymagań, czy też uzasadnienia biznesowego. Taki obudowany przykładami i teoriami szablon byłby bardzo cenną dodatkową wartością, nie tylko dla początkujących analityków.
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony książka zawiera sporo rad ale bardzo często są to rady typu oczywiste oczywistości, z drugiej strony niewątpliwie jest to pewne kompendium dotyczące pracy z klientem.
więcej Pokaż mimo toCiekawą formą ilustracji przedstawianych teorii są przykłady fikcyjnych rozmów, ale też ma to dwie strony, jedna to ilustracja czegoś na przykładzie ale druga to mała...
Zebrane w jednej książce wskazówki z różnych obszarów zastosowane do zbierania wymagań w rozwoju systemów informatycznych. Wiele technik można zastosować do różnego rodzaju komunikacji z klientem w projekcie informatycznym. Niezbędna lektura dla początkujących analityków, a w gruncie rzeczy dla każdego członka dowolnie skonfigurowanego zespołu budujacego oprogramowanie. Bardziej doświadczeni także znajdą tu coś dla siebie.
Zebrane w jednej książce wskazówki z różnych obszarów zastosowane do zbierania wymagań w rozwoju systemów informatycznych. Wiele technik można zastosować do różnego rodzaju komunikacji z klientem w projekcie informatycznym. Niezbędna lektura dla początkujących analityków, a w gruncie rzeczy dla każdego członka dowolnie skonfigurowanego zespołu budujacego oprogramowanie....
więcej Pokaż mimo toDobra pozycja dla ludzi zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania (analityków, testerów, członków zespołów Scrum),głównie z niedużym doświadczeniem. Starzy wyjadacze mogą się przy niej trochę nudzić, nie mniej są też fragmenty mogące zainspirować nawet ludzi z doświadczeniem 10+. Minus za obrazki (są słabe i zbędne). Kilka opisanych wskazówek zamierzam wdrożyć w swojej codziennej pracy.
Dobra pozycja dla ludzi zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania (analityków, testerów, członków zespołów Scrum),głównie z niedużym doświadczeniem. Starzy wyjadacze mogą się przy niej trochę nudzić, nie mniej są też fragmenty mogące zainspirować nawet ludzi z doświadczeniem 10+. Minus za obrazki (są słabe i zbędne). Kilka opisanych wskazówek zamierzam wdrożyć w swojej...
więcej Pokaż mimo toKsiążka napisana w bardzo przystępny sposób, skupia się ludzkich aspektach tworzenia oprogramowania na linii klient - zespół. Zdecydowanie warto przeczytać.
Książka napisana w bardzo przystępny sposób, skupia się ludzkich aspektach tworzenia oprogramowania na linii klient - zespół. Zdecydowanie warto przeczytać.
Pokaż mimo toŚwietny zbiór technik do wykorzystania w pracy analityka biznesowego. Dużo gotowców do zastosowania od razu, ale też dużo inspiracji do tworzenia własnych narzędzi.
Świetny zbiór technik do wykorzystania w pracy analityka biznesowego. Dużo gotowców do zastosowania od razu, ale też dużo inspiracji do tworzenia własnych narzędzi.
Pokaż mimo to