rozwińzwiń

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Okładka książki Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone Michał Bartyzel
Okładka książki Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
Michał Bartyzel Wydawnictwo: Helion informatyka, matematyka
Kategoria:
informatyka, matematyka
Wydawnictwo:
Helion
Data wydania:
2015-08-25
Data 1. wyd. pol.:
2015-08-25
Język:
polski
ISBN:
9788324698264
Tagi:
"specyfikacja wymagań" "systemy informatyczne"
Średnia ocen

7,7 7,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,7 / 10
13 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
98
98

Na półkach:

"Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce" autorstwa Michała Bartyzela to niezwykle wartościowy przewodnik dla profesjonalistów w dziedzinie tworzenia oprogramowania. Książka ta wyróżnia się podejściem ukierunkowanym na skuteczne komunikowanie się z klientami, zwłaszcza z tymi, którzy nie potrafią jednoznacznie określić swoich oczekiwań.

Bartyzel, korzystając z własnych doświadczeń, prezentuje praktyczne strategie i narzędzia, które pomagają w skutecznej komunikacji z klientem na każdym etapie projektu. Książka skupia się nie tylko na aspektach technicznych, ale także na psychologii komunikacji, co jest kluczowe w branży IT. Autor doskonale ukazuje, jakie wyzwania mogą pojawić się podczas rozmów z klientem i jak je skutecznie przezwyciężyć.

Dla mnie osobiście, "Oprogramowanie szyte na miarę" była inspirującą lekturą. Książka ta dostarczyła mi narzędzi niezbędnych do skutecznej komunikacji z klientami, co przełożyło się na lepsze zrozumienie ich potrzeb i, co za tym idzie, na bardziej satysfakcjonujące rezultaty projektów. To zdecydowanie wartościowa lektura dla wszystkich pracujących w branży IT, zarówno dla programistów, jak i menedżerów projektów.

"Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce" autorstwa Michała Bartyzela to niezwykle wartościowy przewodnik dla profesjonalistów w dziedzinie tworzenia oprogramowania. Książka ta wyróżnia się podejściem ukierunkowanym na skuteczne komunikowanie się z klientami, zwłaszcza z tymi, którzy nie potrafią jednoznacznie określić swoich...

więcej Pokaż mimo to

avatar
180
179

Na półkach:

Świetna książka pomocna dla osób które pracują blisko z klientami w projektach IT. Dzięki niej można dowiedzieć się jak lepiej komunikować się z klientem.

Świetna książka pomocna dla osób które pracują blisko z klientami w projektach IT. Dzięki niej można dowiedzieć się jak lepiej komunikować się z klientem.

Pokaż mimo to

avatar
1441
1415

Na półkach: ,

Coś tam z niej wyciągnęłam, coś tam zaznaczam, cudów nie ma.
Bardzo polecana książka, zachwalana mi jako genialna ściągawka - ok, nie przeczę, że rady z niej są jak najbardziej do zastosowania, tylko ten język, to podejście, za proste, za wtórne. Obrazki są zbyteczne, niewiele wnoszą.
Jestem programistką, obecnie wykonuję niektóre obowiązki analityka, rozmawiam z klientem, toteż przeczytałam. Dowiedziałam się kilku rzeczy, ale dowiedziałam się też ich po prostu z google czy od bardziej doświadczonych analityków, ale zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma taką możliwość. Jako programistka obserwowałam też przez lata pracę analityków (chociaż tylko z jednej strony),więc coś niecoś wiedziałam, o samym wytwarzaniu oprogramowania "szytego na miarę" przecież także, nierzadko sama robiłam demo przez biznesem i jakoś się dogadywaliśmy z pozytywnymi rezultatami. To, że ktoś siedzi w kodzie nie znaczy, że jest troglodytą i nie potrafi się porozumieć z ludźmi, którzy w kodzie nie siedzą. No, tzn. ja wiem, że na pewno takie przypadki się zdarzają, ale z tej książki to wynika trochę, że nikt nie umie z nikim o niczym rozmawiać, jak nie są z tej samej półki (IT, biznes, kadra, zarządzająca i inne). Bardzo dużo powtórzeń. Może jak ktoś czyta mało książek to nie zauważy, ale ja akurat sporo czytam, więc mnie to przeszkadza, nawet w książkach branżowych.
Na plus na pewno to, że nie ma tu coachingu czy jakichś zbyt psychologicznych zapędów, są konkretne opisy, konkretne przypadki z życia. Większość to są dla mnie oczywiste oczywistości, ale może ktoś, kto nie ma doświadczenia z IT wcale, więcej z tej książki wyciągnie. Dla programisty z wieloletnim doświadczeniem to średnia lektura.

Coś tam z niej wyciągnęłam, coś tam zaznaczam, cudów nie ma.
Bardzo polecana książka, zachwalana mi jako genialna ściągawka - ok, nie przeczę, że rady z niej są jak najbardziej do zastosowania, tylko ten język, to podejście, za proste, za wtórne. Obrazki są zbyteczne, niewiele wnoszą.
Jestem programistką, obecnie wykonuję niektóre obowiązki analityka, rozmawiam z klientem,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
5
3

Na półkach:

Książka jest fajna, ale została wydana w 2012 i zdecydowanie 10 lat później NIE powinna być kierowana do programistów. Zadaniami które są tam opisane zajmują się product owner + analityk / ux researcher + ux designer. 10 lat temu te zawody dopiero wchodziły na rynek właśnie z potrzeby zajęcia się skrupulatnym projektowaniem oprogramowania i kontaktu z klientem.

Książka jest fajna, ale została wydana w 2012 i zdecydowanie 10 lat później NIE powinna być kierowana do programistów. Zadaniami które są tam opisane zajmują się product owner + analityk / ux researcher + ux designer. 10 lat temu te zawody dopiero wchodziły na rynek właśnie z potrzeby zajęcia się skrupulatnym projektowaniem oprogramowania i kontaktu z klientem.

Pokaż mimo to

avatar
10
6

Na półkach: , ,

Świetnie napisane kompendium, z zawartą esencją jak ogarnąć wymagania. Bardzo przystępnie i przyjemnie napisane. Książka nadaje się dla każdego, nie zależnie od poziomu wiedzy :)

Świetnie napisane kompendium, z zawartą esencją jak ogarnąć wymagania. Bardzo przystępnie i przyjemnie napisane. Książka nadaje się dla każdego, nie zależnie od poziomu wiedzy :)

Pokaż mimo to

avatar
110
105

Na półkach: , ,

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony książka zawiera sporo rad ale bardzo często są to rady typu oczywiste oczywistości, z drugiej strony niewątpliwie jest to pewne kompendium dotyczące pracy z klientem.

Ciekawą formą ilustracji przedstawianych teorii są przykłady fikcyjnych rozmów, ale też ma to dwie strony, jedna to ilustracja czegoś na przykładzie ale druga to mała przydatność takiego argumentu, bo jest fikcyjny.

Mi bardzo zabrakło, że autor nie pokusił się aby wraz z kolejnymi rozdziałami i przykładami budować wraz czytelnikiem wzorcowy dokument analizy wymagań, czy też uzasadnienia biznesowego. Taki obudowany przykładami i teoriami szablon byłby bardzo cenną dodatkową wartością, nie tylko dla początkujących analityków.

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony książka zawiera sporo rad ale bardzo często są to rady typu oczywiste oczywistości, z drugiej strony niewątpliwie jest to pewne kompendium dotyczące pracy z klientem.

Ciekawą formą ilustracji przedstawianych teorii są przykłady fikcyjnych rozmów, ale też ma to dwie strony, jedna to ilustracja czegoś na przykładzie ale druga to mała...

więcej Pokaż mimo to

avatar
161
12

Na półkach:

Zebrane w jednej książce wskazówki z różnych obszarów zastosowane do zbierania wymagań w rozwoju systemów informatycznych. Wiele technik można zastosować do różnego rodzaju komunikacji z klientem w projekcie informatycznym. Niezbędna lektura dla początkujących analityków, a w gruncie rzeczy dla każdego członka dowolnie skonfigurowanego zespołu budujacego oprogramowanie. Bardziej doświadczeni także znajdą tu coś dla siebie.

Zebrane w jednej książce wskazówki z różnych obszarów zastosowane do zbierania wymagań w rozwoju systemów informatycznych. Wiele technik można zastosować do różnego rodzaju komunikacji z klientem w projekcie informatycznym. Niezbędna lektura dla początkujących analityków, a w gruncie rzeczy dla każdego członka dowolnie skonfigurowanego zespołu budujacego oprogramowanie....

więcej Pokaż mimo to

avatar
11
11

Na półkach:

Dobra pozycja dla ludzi zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania (analityków, testerów, członków zespołów Scrum),głównie z niedużym doświadczeniem. Starzy wyjadacze mogą się przy niej trochę nudzić, nie mniej są też fragmenty mogące zainspirować nawet ludzi z doświadczeniem 10+. Minus za obrazki (są słabe i zbędne). Kilka opisanych wskazówek zamierzam wdrożyć w swojej codziennej pracy.

Dobra pozycja dla ludzi zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania (analityków, testerów, członków zespołów Scrum),głównie z niedużym doświadczeniem. Starzy wyjadacze mogą się przy niej trochę nudzić, nie mniej są też fragmenty mogące zainspirować nawet ludzi z doświadczeniem 10+. Minus za obrazki (są słabe i zbędne). Kilka opisanych wskazówek zamierzam wdrożyć w swojej...

więcej Pokaż mimo to

avatar
267
17

Na półkach:

Książka napisana w bardzo przystępny sposób, skupia się ludzkich aspektach tworzenia oprogramowania na linii klient - zespół. Zdecydowanie warto przeczytać.

Książka napisana w bardzo przystępny sposób, skupia się ludzkich aspektach tworzenia oprogramowania na linii klient - zespół. Zdecydowanie warto przeczytać.

Pokaż mimo to

avatar
571
56

Na półkach:

Świetny zbiór technik do wykorzystania w pracy analityka biznesowego. Dużo gotowców do zastosowania od razu, ale też dużo inspiracji do tworzenia własnych narzędzi.

Świetny zbiór technik do wykorzystania w pracy analityka biznesowego. Dużo gotowców do zastosowania od razu, ale też dużo inspiracji do tworzenia własnych narzędzi.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    87
  • Przeczytane
    60
  • Posiadam
    19
  • Teraz czytam
    8
  • Chcę w prezencie
    4
  • 2015
    2
  • 2014
    2
  • Praca
    2
  • Biznes
    2
  • 2020
    2

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także