Fińskie dzieci uczą się najlepiej
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Teach Like Finland: 33 Simple Strategies for Joyful Classrooms
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Literackie
- Data wydania:
- 2017-08-31
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-08-31
- Liczba stron:
- 210
- Czas czytania
- 3 godz. 30 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788308063880
- Tłumacz:
- Marta Kisiel-Małecka
- Tagi:
- Finlandia Finowie edukacja szkolnictwo
Stylu uczymy się od Francuzów, ideę hygge pokazują nam Duńczycy, a co by było, gdybyśmy zaczęli myśleć o szkole tak, jak robią to Finowie?
Fińskie szkoły od lat zajmują czołowe pozycje w międzynarodowych testach edukacyjnych PISA. Mali Finowie są świetni z matematyki i nauk przyrodniczych, a do tego czytają więcej niż ich rówieśnicy z innych krajów. Co jednak najbardziej intrygujące, uczniowie z Finlandii należą do grupy, która w ciągu roku poświęca na naukę najmniej czasu. Płatne korepetycje są zakazane, prac domowych prawie nie ma, a znaczną część sprawdzianów uczniowie oceniają sami. Brzmi jak edukacyjny raj?
Fińskie dzieci uczą się najlepiej to historia amerykańskiego nauczyciela, który – kompletnie wypalony – wyjechał do Finlandii, gdzie na nowo odnalazł sens swojej pracy, a dziś pomaga przenieść fenomen fińskiego cudu edukacyjnego w inne zakątki świata.
Możemy przygotować uczniów do egzaminów albo do życia. Wybieramy to drugie — mówią pedagodzy fińscy. Teraz również polscy rodzice i nauczyciele mogą poprowadzić dzieci ku największemu z sukcesów — ku szczęściu. Jak to osiągnąć? Timothy D. Walker mówi w swojej książce o zaufaniu, dzieleniu odpowiedzialności, budowaniu wspólnoty, uspokojeniu przestrzeni i wielu innych elementach, które na co dzień są pomijane lub traktowane marginalnie, mimo że znaczenie jest absolutnie kluczowe.
Z tej książki rodzice dowiedzą się, co mogą zmienić w domu, a nauczyciele — w klasie, żeby nasze dzieci uczyły się lepiej, chętniej i przyjemniej. Cisza, prostota, egalitaryzm i kontakt z przyrodą — to, co tak nam się podoba w kulturze krajów nordyckich, można przenieść do pokoi dziecinnych i szkolnych klas!
W Polsce od lat trwają dyskusje na temat kształtu naszego szkolnictwa, a ostatnio ich temperatura rośnie. Jeśli uważnie przyjrzymy się fenomenowi fińskiego cudu edukacyjnego, może się okazać, że i polskie dzieciaki nie będą już musiały wybierać pomiędzy szczęśliwym dzieciństwem a świadectwem z czerwonym paskiem.
Inspirująca lektura dla rodziców, dziadków i nauczycieli. Na naukę nigdy nie jest za późno!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 363
- 287
- 54
- 15
- 15
- 7
- 7
- 5
- 5
- 5
Cytaty
...poznać pasje uczniów, połączyć z programem nauczania, a potem zaproponować uczniom opcje do wyboru.
szczęście nie jest rezultatem osiągnięcia sukcesu lecz raczej jego prekursorem".
Opinia
Jestem nauczycielką, dlatego przeczytałam tę książkę. Bardzo bym chciała, żeby to moi uczniowie uczyli się najlepiej. Właściwie uczę w liceum, a nie w podstawówce, jak autor tej książki, ale wiele elementów zechciałabym wykorzystać w mojej pracy.
Na pewno chciałabym, żeby moi uczniowie czuli się szczęśliwi, że mogą się uczyć i pogłębiać samodzielnie wiedzę, a nie, jak w polskiej szkole, smutni, znużeni, niezainteresowani, czasem zastraszeni.
Chciałabym również, żeby byli odpowiedzialni za swoją edukację. Żeby wreszcie zrozumieli, że ich wynik maturalny zależy przede wszystkim od nich samych. Mam dość tego, że społeczeństwo obarcza winą nauczyciela, jeśli uczniowie uzyskali niezadowalające wyniki na maturze. Nikt nie chce tego zobaczyć, że nauczyciel za nikogo się nie nauczy. Jeśli uczeń nie pracuje, nie odrabia zadań domowych, na sprawdzianach ściąga, a na końcu przysyła mamę do szkoły, żeby wyprosiła (lub wymogła) na nauczycielu wyższą ocenę, to kto jest winny, że wynik końcowy jest mierny?
Mogłabym pisać jeszcze dużo i dużo... Niestety nikt nie słucha prostych nauczycieli, choć pani minister twierdzi, że z nami dyskutuje. Mało kto szanuje nauczycieli, mało kto ufa nam, że dobrze wykonujemy naszą pracę. Mało kto zauważa, że jesteśmy przemęczeni, przeciążeni, źle opłacani i wciąż poniżani. A przecież takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie.
Jestem nauczycielką, dlatego przeczytałam tę książkę. Bardzo bym chciała, żeby to moi uczniowie uczyli się najlepiej. Właściwie uczę w liceum, a nie w podstawówce, jak autor tej książki, ale wiele elementów zechciałabym wykorzystać w mojej pracy.
więcej Pokaż mimo toNa pewno chciałabym, żeby moi uczniowie czuli się szczęśliwi, że mogą się uczyć i pogłębiać samodzielnie wiedzę, a nie, jak w...