Dieta dla płodności

Wydawnictwo: Zwierciadło
8 (3 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
1
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788365456588
liczba stron
304
język
polski
dodał
lolipop13

Dieta dla płodności to niezbędnik dla kobiet i mężczyzn, którzy: - zmagają się z obniżoną płodnością i niepłodnością - chcą zwiększyć szanse na zajście w ciążę - pragną podarować dziecku zdrowie na starcie - chcą odżywiać się zdrowo w okresie przygotowania do ciąży Do gabinetów lekarskich zgłasza się coraz więcej pacjentów oczekujących wsparcia w staraniach o dziecko. Co piąta para w Polsce w...

Dieta dla płodności to niezbędnik dla kobiet i mężczyzn, którzy:
- zmagają się z obniżoną płodnością i niepłodnością
- chcą zwiększyć szanse na zajście w ciążę
- pragną podarować dziecku zdrowie na starcie
- chcą odżywiać się zdrowo w okresie przygotowania do ciąży
Do gabinetów lekarskich zgłasza się coraz więcej pacjentów oczekujących wsparcia w staraniach o dziecko. Co piąta para w Polsce w wieku rozrodczym ma problem z poczęciem dziecka, niektóre statystyki mówią nawet o 3 milionach niepłodnych Polaków.
Styl życia, w tym dieta i aktywność fizyczna, mają ogromny wpływ na płodność. Dieta dla płodności to kompendium wiedzy na temat wpływu diety na poprawę funkcji rozrodczych, kompleksowe menu wspomagające płodność oraz wskazówki odnośnie zalecanej aktywności fizycznej.

 

źródło opisu: http://www.ksiegarnia.zwierciadlo.pl/dieta-dla-plodnosci.html

źródło okładki: http://www.ksiegarnia.zwierciadlo.pl/dieta-dla-plodnosci.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 505
Kinga Kulig | 2017-07-27
Na półkach: Biblioteczka, Przeczytane
Przeczytana: 07 czerwca 2017

Nie jest zaskoczeniem fakt, który mówi, że plagą współczesnego świata są choroby cywilizacyjne, które najczęściej wdzierają się w ludzkie życie niepostrzeżenie, nagle, z różnymi niezidentyfikowanymi oraz niezbadanymi dolegliwościami. Co więcej, niepokojące jest zjawisko niżu demograficznego, ale chociażby program 500+ zachęcił wielu przyszłych rodziców do podjęcia starań o potomstwo. Niemniej, korelując ze sobą te dwa fakty, można by zastanowić się, w jaki sposób (już na ten moment) jednostka może podjąć działania profilaktyczne, zdrowotne zmierzające do ewentualnego zahamowania symptomów współczesnych chorób, albo po prostu, jak zdrowo odżywiać się w kontekście dbania o siebie.

Sylwia Leszczyńska – autorka bogato opracowanego poradnika przychodzi do przyszłego rodzica z plikiem fachowej wiedzy na temat diety sprzyjającej płodności. Warto już na wstępie mieć świadomość, z czym przyszły rodzic/ Czytelnik napotka się we wspomnianej lekturze. Przede wszystkim, dieta propłodnościowa to właściwie przygotowanie do ciąży, sprzyja wzmocnieniu płodności przy równoczesnym zmniejszeniu ryzyka poronienia. Dieta ta jest dedykowana nie tylko przyszłym rodzicom, ale również z myślą o dziecku, które przyjdzie na świat. Innymi słowy, dieta propłodnościowa wspomaga organizm i układ rozrodczy. Dieta ta bogata jest w kluczowe dla płodności składniki budulcowe istotne do produkcji oraz działania hormonów, tworzenia gonad rozrodczych, czy zachowania regularnych owulacji, nie pomijając kwestii związanej z rozwojem płodu i zachowania zdrowia dziecka w przyszłości.

Książka podzielona jest na cztery główne sekcje, te zaś tworzą poszczególne podrozdziały, które niejako tematycznie korelują z innymi, uzupełniając się. Zatem, pierwsza cześć przedstawia o podejściu do ciąży, o czym warto już wcześniej, przed samą prokreacją pamiętać. Kolejny rozdział (najbardziej w treści rozbudowany) przedstawia, czym jest dieta propłodnościowa i jak ma się ona w stosunku do suplementowania składników i jak oddziałuje na organizm oraz funkcje hormonalne. Część trzecia jest propozycją 10 zestawów (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolacja) od samej autorki również we współpracy z Mateuszem Gesslerem. Część czwarta, ostatnia to propozycje specjalistów, do których warto zwrócić się o fachową poradę lekarską.

Okazuje się, obecny styl życia oraz sposób odżywiania się nie są sprzyjające dla prokreacji. W praktyce organizm potrzebuje dużo czasu na załapanie wewnętrznej równowagi, dlatego podkreśla się, że warto rozpocząć odpowiednią suplementację oraz przyjmowanie witamin z różnych źródeł już nieco wcześniej, przed samym planowaniem. Warto dobrze i rozsądnie zaplanować ten czas. Mówi się o minimum trzech miesiącach, który pozwoli na właściwe odżywienia organizmu i nadrobienie ewentualnych niedoborów składników.

Decyzja o założeniu rodziny jest jedną z ważniejszych, jakich podejmuje się człowiek, dlatego tak ważne jest to, aby już zawczasu zadbać o przygotowanie organizmu do zmian. Co więcej, warto zadbać o dobre samopoczucie, również w formie regularnej aktywności fizycznej, pozytywnego myślenia czy możliwie zminimalizowanie stresu na rzecz umiejętnego odpoczynku oraz relaksacji. Mówiąc o przygotowaniu swojego organizmu do zmian, nie można nie wspomnieć o profilaktycznej, podstawowej kontroli lekarskiej, która obejmuje chociażby takie badania jak: grupa krwi, poziom glukozy, ogólne moczu, na obecność przeciwciał, cytologia, związane z poziomem hormonów oraz USG narządów rodnych i piersi.

Dieta i płodność to związek nierozerwalny, ponieważ odpowiedni dobór diety jak najbardziej wpływa na prawidłowe działanie organizmu na czas ciąży. Dieta może pomagać, ale również szkodzić. Wspólne dbanie o dobre i zdrowe odżywianie się tylko procentuje na zdrowie obojga partnerów, ale też ich wspólnego przyszłego potomstwa.

Zdrowa i pożywna dieta powinna składać się z pięciu posiłków dziennie, w tym dwóch lżejszych w formie sycącej przekąski. Więcej, regularność pozwoli w utrzymaniu metabolizmu i właściwego wchłaniania składników. Dieta powinna być zbilansowana według wartości odżywczych, począwszy od białka (najlepiej roślinnego), tłuszczu (w tym nienasyconych kwasów tłuszczowych), węglowodanów oraz witamin i składników mineralnych. Ważne jest przy tym zachowanie odpowiedniej wartości kalorycznej, na którą składa się prowadzony tryb życia, rodzaj i częstotliwość aktywności fizycznej, masa i skład ciała. Dietę należy dobierać indywidualnie uwzględniając przy tym współwystępujące choroby oraz inne dolegliwości zdrowotne.

Kobiety, przyszli rodzicie, odpowiedzcie na pytanie, czy jesteście gotowi na staranie się o dziecko? Nie róbcie wszystkiego na własną ręką, nie kierujcie się wyłącznie intuicją. Skorzystajcie z porady u właściwego specjalisty z zakresu ginekologii, endokrynologii, psychologii, fizjoterapii, czy stomatologii a nawet dietetyka.

Poradnik zawiera w sobie podstawowe acz często pomijane przez pary kwestie, o których jednak warto pamiętać jeszcze zanim podejmie się próby prokreacyjne. Rozdziały nie są przytłaczające w długości. Treść jest opisana jasno, zrozumiale. Tabelki obrazują treść. Prawie w każdym rozdziale przytaczana jest wcześniejsza wspominka, która już wcześniej miała miejsce, ale w danym podrozdziale ma również duże znaczenie.

Książkę mogłabym polecić nie tylko parom starającym się o dziecko, ale również dedykowałabym ją młodym kobietom, które mają zaburzenia hormonalne oraz związane z nimi dolegliwości zdrowotne.

Co więcej, dieta propłodnościowa tak naprawdę skierowana jest dla wszystkich nie tylko w aspekcie poszerzania rodziny, ale również w odniesieniu do indywidualnie prowadzonego stylu życia oraz zdrowia. Każdemu powinno zależeć na dobrym samopoczuciu, utrzymywaniu poprawnej kondycji fizycznej oraz psychicznej, dlatego jeśli tylko jest to możliwe, są sprzyjające warunki, to chociażby od dzisiaj warto coś zmieniać w stylu życia i odżywiania, oczywiście na lepsze!

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Odważna

Recenzować książki biograficzne, szczególnie te niosące tak duży ładunek emocjonalny, jest naprawdę trudno. No bo jak tutaj kogoś skrytykować za życie...

zgłoś błąd zgłoś błąd