Projekt zdrowie. Szwedzki poradnik inteligenta. Jak świadomie wyćwiczyć ciało i umysł

Tłumaczenie: Tomasz Oczkowski
Wydawnictwo: Smak Słowa
6,09 (87 ocen i 17 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
15
7
19
6
25
5
14
4
9
3
3
2
1
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Hälsa på recept: träna smartare, må bättre, lev längre
data wydania
ISBN
9788376240855
liczba stron
200
kategoria
zdrowie, medycyna
język
polski
dodała
Róża_Bzowa

W tej książce pokazujemy, w jak niezwykły sposób ćwiczenia fizyczne mogą wpływać na ludzkie ciało. Jak oddziałują na Twój mózg i Twoje geny, jak sprawiają, że czujesz się lepiej, a nawet wolniej się starzejesz. Opierając się na ustaleniach współczesnych nauk medycznych, wskazujemy, co naprawdę powinieneś robić, żeby odnosić sukcesy – a jest tego mniej, niż myślisz. Nie musisz być...

W tej książce pokazujemy, w jak niezwykły sposób ćwiczenia fizyczne mogą wpływać na ludzkie ciało. Jak oddziałują na Twój mózg i Twoje geny, jak sprawiają, że czujesz się lepiej, a nawet wolniej się starzejesz. Opierając się na ustaleniach współczesnych nauk medycznych, wskazujemy, co naprawdę powinieneś robić, żeby odnosić sukcesy – a jest tego mniej, niż myślisz.
Nie musisz być maratończykiem, żeby zapobiegać chorobom, wystarczy 30-minutowy spacer. Przedstawiamy także wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących spalania tłuszczu i „superinterwałów” – formy treningu trwającego mniej niż 5 minut, która może być bardziej efektywna niż godzina ćwiczeń.
Książka spodoba się zwłaszcza tym, którzy nie mają zbyt dużo czasu na ćwiczenia.

Ze wstępu do książki:

Wyobraź sobie, że masz przed sobą tabletkę. Jest to najbardziej zaawansowane lekarstwo, jakiego świat dotąd nie widział. Właśnie tą jedną pigułką możesz radykalnie zmniejszyć ryzyko zachorowania na jedną z długiej listy groźnych chorób. Cukrzyca, atak serca, depresja, choroby wieńcowe, a także różne rodzaje nowotworów – to tylko niektóre spośród nich. A to jeszcze nie wszystko. Będziesz czuć się lepiej, mieć więcej energii, będziesz lepiej sypiać i poprawisz swoją koncentrację. Wzrośnie twoja odporność i będziesz dłużej żyć. Wiele lat dłużej. Staniesz się młodszy w sensie biologicznym. Twoje serce się wzmocni, a w twoim mózgu powstaną nowe komórki.
Jest taka pigułka – nazywa się aktywność fizyczna! Mówiąc dokładnie, jest to tak proste, jak trzydzieści minut szybkiego spaceru dziennie. Nie trzeba wcale uczestniczyć w maratonie lub Biegu Wazów. Nie trzeba nawet spacerować. Ważne jest, byś każdego dnia przez pół godziny wykonywał czynność, która pod względem aktywności fizycznej będzie podobna do spaceru.

 

źródło opisu: http://www.smakslowa.pl/z,37,pl,projekt_zdrowie__s...(?)

źródło okładki: http://www.smakslowa.pl/z,37,pl,projekt_zdrowie__s...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 1433
almos | 2017-07-09
Przeczytana: 02 lipca 2017

Przesłanie książki jest proste: regularny wysiłek fizyczny nie tylko poprawia kondycję, ma też pozytywny wpływ na zdrowie, samopoczucie, mózg, itd., itp. Autorzy powtarzają tą mantrę wielokrotnie, zatem rzecz jest nieco monotonna, niemniej zawiera masę interesujących informacji i rad praktycznych, poza tym naprawdę motywuje do rozpoczęcia regularnego treningu. Zatem ćwiczmy rodacy!

Książka jest jednym wielkim hymnem na cześć codziennego wysiłku fizycznego, który ma pozytywny wpływ nie tylko na naszą kondycję, ale w zasadzie na wszystkie narządy ciała. Poza tym działa pozytywnie na nasz mózg: zmniejsza ryzyko przedwczesnej demencji, poprawia inteligencję, zwiększa kreatywność. Piszą też autorzy, że ćwiczenia fizyczne bardzo poprawiają samopoczucie, w szczególności są świetnym antidotum na obniżenie nastroju: „Przy lekkiej lub średniej depresji regularny ruch może działać podobnie jak leki”. Poza tym to dobra kuracja na lęki i niepokoje, na ataki paniki i fobii.

Ważne jest, żeby trening fizyczny trwał co najmniej pół godziny. Wystarczy szybki spacer, ale każdego dnia, lub chociaż pięć razy w tygodniu. Chodzi o to, żebyśmy byli lekko zdyszani, ale nie musimy biec. Oczywiście dłuższa codzienna aktywność jest również wskazana, ale 30min to absolutne minimum. Co ciekawe, nasza otyłość nie jest tak istotna: „pod względem zdrowotnym lepiej jest mieć nadwagę i trenować, niż być szczupłym i nie ruszać się wcale.”

Z drugiej strony autorzy zwracają uwagę na niebezpieczeństwo długiego siedzenia w ciągu dnia „wystawiasz swoje zdrowie na szwank, jeśli trenujesz przez godzinę dziennie, po czym wracasz do domu, by zasiąść na kanapie i już na niej do końca dnia pozostać.”. Przytaczają badania mówiące, że osoby spędzające w pozycji siedzącej co najmniej 11 godzin dziennie zwiększają zagrożenie przedwczesnej śmierci. Jest na to rada (w książce znajdujemy wiele przydatnych rad praktycznych): „Unikaj siedzenia przez większą część dnia. Rozprostuj nogi i stój przez co najmniej godzinę podczas pracy, jeśli pracujesz w biurze. Oprócz wszystkich korzyści zdrowotnych pomoże ci to również utrzymać właściwą wagę ciała.”.

Książka zawiera też ciekawe zalecania jak walczyć z otyłością brzuszną, w tym przypadku szczególnie skuteczny jest intensywny trening interwałowy, który zresztą jest szczegółowo omówiony.

Irytuje to, że przytaczając wyniki wielu badań, autorzy nie odsyłają do źródeł, chociaż bibliografia książki jest całkiem pokaźna, poza tym rzecz jest dosyć monotonna, powtarzający się komunikat o zbawiennej roli wysiłku fizycznego, po pewnym czasie mocno nuży. Niemniej przesłanie książki o dobroczynności systematycznego treningu fizycznego jest naprawdę mocno przekonujące. Zatem ćwiczmy rodacy!

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Zacznij nowe życie czyli jak doświadczyć mocy Boga dziś

Bardzo wartościowa książka. Porusza wiele istotnych spraw dotyczących nawrócenia, żywej wiary, grzeszności i życia we wspólnocie. Zawarte są w niej ró...

zgłoś błąd zgłoś błąd