10 kroków do maksymalnej produktywności
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Self Publishing
- Data wydania:
- 2017-05-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-05-01
- Liczba stron:
- 145
- Czas czytania
- 2 godz. 25 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788394508609
Czy wiesz, że faktyczną pracę wykonujemy zaledwie przez 4 z 8 godzin w ciągu dnia? A pełne skupienie osiągamy zaledwie przez 2-3 godziny dziennie... i nie jest to wcale zły wynik.
Masz zatem od 10 do 15 godzin tygodniowo na intensywną pracę. Realizujesz wtedy kluczowe zadania, które popychają Twoje projekty do przodu?
Bardzo możliwe, że nie. Pora dowiedzieć się, dlaczego tak jest oraz przede wszystkim jak temu zaradzić?!
Książka "10 kroków do maksymalnej produktywności" pomaga stworzyć system pracy, dzięki któremu lepiej wykorzystasz swój potencjał i unikniesz podstawowych błędów w zarządzaniu sobą w czasie.
Dzięki lekturze dowiesz się m.in.:
Jak lepiej zarządzać zadaniami metodą GTD,
Czym jest zaufany system produktywności,
Jak odróżniać zadania priorytetowe od pozostałych,
Jak działać skutecznie w każdym miejscu i czasie,
W jaki sposób współpracować z innymi,
Jak radzić sobie z lawiną wiadomości i powiadomień.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 128
- 113
- 24
- 8
- 6
- 5
- 4
- 3
- 2
- 2
OPINIE i DYSKUSJE
Michał Śliwiński napisał książkę, w której nie ma niczego nowego. Autor zebrał po prostu 10 tytułowych rad (jest ich troszeczkę więcej) i opatrzył przykładami. Zaletą książki jest prostota, ale także przykłady zastosowania i motywacja do działania. Niektóre poradniki potrafią zmęczyć czytelnika swoją objętością. Po ich przeczytaniu ma się wiedzę, ale nie ma motywacji. Tutaj mamy tyle wiedzy ile potrzeba aby od razu wprowadzić te rady w czyn.
Autor napisał tą książę 5 lat temu. Szukałem czegoś co się zdezaktualizowało i nie znalazłem niczego. To książka, która daje konkretne, sprawdzone rady i motywuje do działania.
Rozmowa z autorem w podkaście:
https://www.spreaker.com/user/bilberry/dok114-10-krokow
Michał Śliwiński napisał książkę, w której nie ma niczego nowego. Autor zebrał po prostu 10 tytułowych rad (jest ich troszeczkę więcej) i opatrzył przykładami. Zaletą książki jest prostota, ale także przykłady zastosowania i motywacja do działania. Niektóre poradniki potrafią zmęczyć czytelnika swoją objętością. Po ich przeczytaniu ma się wiedzę, ale nie ma motywacji. Tutaj...
więcej Pokaż mimo toCo ciekawe - wróciłem do książki 2gi raz, dla odświeżenia pomysłów. Ciągle się coś znajdzie
+ Fajne podsumowanie przydatnych porad. Dla zainteresowanych tematem dłużej będzie dużo powtórzeń
+ Dużo w oparciu o GTD i Nozbe. Nozbe już używam więc traktuję jako dodatkowy plus dla odkrywania narzędzia.
- Bonusy trochę na siłę, niby dużo a większość to linkowanie do swoich artykułów/swojego bloga/swojego magazynu. Nie mówię że nie ma tam wartościowych treści, ale dobrze by było mieć bonus z szerszą perspektywą.
- trochę za dużo "odtąd jestem super skuteczny, produktywny etc". Znowu - wiem że jest poprawa, ale zbyt polukrowane też jest złe
Ale tradycyjnie coś dla siebie zabieram (lub zabrałem przy okazji pierwszego kontaktu z tą książką)
- ograniczenie skrzynek mailowych do ilości minimum
- trzymanie akcji TODO w nozbe, nie w notatkach
- ulepszone nazewnictwo
- większy nacisk na narzędzie chmurowe
- inboks 0
- zaczynanie od 1-2 zadań żeby ruszyć projekt
- regularny przegląd
- itp :)
Szkoda tylko, że jak w większości takich książek trzeba nakładać filtr i dostosować rozwiązanie pod pracę na etat, gdzie wiele narzędzi i zasad jest narzuconych + małe dzieci które wymagają wiele uwagi przez co np 2 h rano na przegląd między rodziną a pracą jest niewykonalne. A w weekendy niewiele lepiej :D Ale w końcu takie książki też się czyta dla rodziny, by żyło się lepiej :) Dzięki więc i za tą książkę
Co ciekawe - wróciłem do książki 2gi raz, dla odświeżenia pomysłów. Ciągle się coś znajdzie
więcej Pokaż mimo to+ Fajne podsumowanie przydatnych porad. Dla zainteresowanych tematem dłużej będzie dużo powtórzeń
+ Dużo w oparciu o GTD i Nozbe. Nozbe już używam więc traktuję jako dodatkowy plus dla odkrywania narzędzia.
- Bonusy trochę na siłę, niby dużo a większość to linkowanie do swoich...
Przeczytanie jednej książki nie wynosi na poziom "maksymalnej efektywności". Potrzeba trochę poszukać, poczytać, posłuchać. Znaleźć rozwiązania które pasują do naszej osobowości i stylu pracy.
Poza lekturą książki sięgnęłam do filmu "Jak zarządzać czasem - getting things done David Allen" dostępnego na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=v-MDH7IRDW8 (dla porównania 8:52 minuty). Nie chciałam czytać Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności" Davida Allena (dla porównania 424 strony). Wyszłam z założenia, że książka jest na ustach wielu i można znaleźć jej streszczenia zamiast przedzierać się przez treści prawdopodobnie wzbogacone o zbędne opisy i autoreklamę.
Cieszę się, że samą książkę "10 kroków..." (dla porównania 145 stron) szybko się czyta i jest ładnie graficznie opracowana. Wolumin ponoć przedstawia w skrócie zasady podane w "Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności" Davida Allena. Zaoszczędziłam czas.
Dodatkowo autor proponuje, by po każdym rozdziale sięgnąć do materiałów bonusowych dostępnych na stronie internetowej i pobranie aplikacji, za pomocą której zorganizujemy zadania do wykonania. Nie skorzystałam z tego. Znowu zaoszczędziłam czas.
W zamian za to, wolałabym znaleźć w książce więcej przydatnych informacji. Autor mógł rozszerzyć podawane informacje poprzez zmniejszenie i tak dużej czcionki lub dodać więcej stron.
Pan Michał zachwala zmysł organizacyjny żony, która pracuje na etacie. Chętnie przeczytałabym, jakie ona wypracowała rozwiązania.
Pracuję w korporacji i zarządzam zespołem osób, które w dalszym ciągu korzystają z "kajetu" i długopisu. Kiedy uczestniczę w naradach lub idę do dyrektora, lepiej się prezentuje telefon i kalendarz wielkości iPada.
Zastanawiałam się nad iPadem i aplikacją, jednak nie skorzystałam.
Skorzystałam z tego, co już mam, czyli kalendarza o wymiarze 1x14,7x21 (A5) i zeszytu B5. Układ stron jest praktyczny. Po otwarciu kalendarza z lewej strony jest widok tygodnia z prawej miejsce na notatki i widok 4 kolejnych miesięcy.
Wycięłam nożykiem do tapet niepotrzebne strony z kalendarza, zostawiając 3 zapisane kartki i widok ostatniego miesiąca. Kupiłam białą plastikową okładkę na kalendarz z 2 przegródkami na luźnie kartki. Okładka ma zaokrąglone narożniki, nie drapie mnie, nie haczy ubrań i podszewki torebki. Jest miejsce na wpięcie długopisu. Mnie nic nie wypada :) a jednak wypada więcej niż wcześniej. Dumnie przechadzam się lub latam z pilnymi sprawami bez obawy, że coś "wylata" niespodziewanie. Mogę wybrać, przy którym ładnym panie wypadnie mi kartka żeby się po nią schylił ;)
Cykliczne zadania zapisałam w osobnym zeszycie zaczynając kolejną stronę od: „co miesiąc”, „kwartalnie”, „co rok”. Skrzynkami na papiery są: szuflada w pracy i żółta rzucająca się w oczy teczka A4 w domu. Zaoszczędziłam pieniądze i zadziałałam w zgodzie ze sobą.
Swój wybór wyjaśniam poniżej.
Podczas lektury zdałam sobie sprawę, że mam odmienny styl pracy i obejmowania swoim pojmowaniem objętości pracy do wykonania niż pan Michał. On jest freelancerem, pracującym z klientami. Jego biuro jest wszędzie, gdzie potrzebuje. Ja jestem etatowcem, z momentem końca dnia roboczego chcę wyjść z pracy. Wtedy najbardziej potrzebuję wyciszenia (muzyki, książki, czasu z rodziną),niż tego by praca chodziła za mną.
Zrozumiałam, dlaczego tak trudno pracuje mi się z pocztą elektroniczną i folderami na komputerze. Łatwiej jest mi uchwycić objętość pracy gdy jest zapisana na kilku stronach kalendarza, jest teczką, segregatorem, papierową książką.
iPad nadal jest dla mnie kolejną elektroniczną zabawką, która, rozprasza uwagę, zabiera cenny czas, odrywa od zadań i przeładowuje bodźcami. Rzeczą, która wywołuje czasem silne emocje. Skutkiem czego musimy wstrzemięźliwie i z ostrożnością obchodzić się z tym drogocennym cackiem, co przyczynia się do zwiększenia frustracji.
Papier natomiast pozwala skupić myśli, daje czas na refleksję. Jest przestrzenią do twórczej pracy. Uwalnia zmysły i emocje. Kartkę można zgnieść, podrzeć, pociąć, pomazać. Kalendarzem można rzucić, podeptać. Można użyć kolorowej kredki. Pachnącego długopisu. Wykonać wiele innych czynności o których pisze Keri Smith w "Brudnopisie".
Co wzięłam dla siebie z lektury:
- szacunek dla samego siebie, rezerwowanie 2 godzin tygodniowo na spotkanie z samym sobą i przejrzenie kalendarza i skrzynek;
- regularność i systematyczność, jako podstawy (wręcz mocne fundamenty) skutecznego działania;
- wdrożyłam nawyk "zerowania skrzynek" na dokumenty papierowe i elektroniczne, by mieć mniej do "ogarniania";
- zasada 2 minut znalazła zastosowanie;
- utwierdziłam się w przekonaniu, że układ folderów na komputerze i przechowywanie teczek w podobnym układzie jak podaje „Znakomita organizacja czasu. 151 błyskotliwych rozwiązań” ułatwia szybkie znalezienie potrzebnych dokumentów;
- zapisuję i drukuję coraz mniej, by uchwycić sedno sprawy, a nie tonąć pod stertą papieru. Zasadniczą rolę przejmuje minimalizm im większy porządek i mniej informacji atakujących mnie codziennie z ekranów i biurka tym więcej spokoju;
- ważne dokumenty od lat przechowuje na dysku gogle i jest to dobre rozwiązanie, można do nich sięgnąć w każdej chwili;
- kalendarz noszę ze sobą wszędzie i zapisuję w nim wszystko co ważne osobiste i służbowe. Uwalniam umysł. Gdy dokonuję cotygodniowego przeglądu. Kartki usuwam tak, by mieć jasny ogląd na cały miesiąc. Kalendarz noszę w estetycznej okładce w której jest miejsce na postity i luźne kartki.
- podczas nudnego zebrania przeglądam kalendarz i porządkuję luźne kartki. Oszczędzam czas. (Widziałam jednego uczestnika spotkania, który bawił się tabletem na spotkaniu, zdjęcia, dokumenty, sfotografowane notatki, szum informacyjny, nie dla mnie. W tym samym czasie powyrywałam zbędne kartki z kalendarza i znalazłam czas na herbatę i pooglądanie zieleni drzew i błękitu nieba podczas słonecznego letniego dnia). Relaks też jest.
Zdaję sobie sprawę, że jako kobieta przez epidemię cofnęłam się o 50 lat, dodatkowo po poprzedniku mam 20 lat zaległości oraz przepełnioną skrzynkę wiadomościami elektronicznymi. Dlatego właśnie teraz najważniejszy jest spokój, poleganie na sobie i udoskonalanie tego w czym czuję się dobrze. Lubię pisać i mieć coś na kilku stronach, to niech tak będzie. Wystarczająco dobrze, jak pisze w „Okryj swoje wewnętrzne dziecko” Stefanie Stahl.
PS. Nazwa Nozbe brzmiała mi dziwnie znajomo. Odkryłam skąd, w drogerii. Niedziałająca opaska na komary "Nobzee".
Przeczytanie jednej książki nie wynosi na poziom "maksymalnej efektywności". Potrzeba trochę poszukać, poczytać, posłuchać. Znaleźć rozwiązania które pasują do naszej osobowości i stylu pracy.
więcej Pokaż mimo toPoza lekturą książki sięgnęłam do filmu "Jak zarządzać czasem - getting things done David Allen" dostępnego na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=v-MDH7IRDW8 (dla porównania...
Szukałem pozycji, która w konkretny, prosty i przejrzysty sposób przedstawia sprawdzone metody podnoszące produktywność. Natrafiłem na tę pozycję i miałem nadzieję, że autor przedstawi w niej top 10 wskazówek, żeby osiągnąć zamierzone rezultaty iiiiii.... nie zawiodłem się! Co prawda o części z nich już wiedziałem (autor nawiązuje do metod z książek Allena oraz Coveya, o czym sam pisze),ale udało mi się znaleźć kilka nowych, bardzo przydatnych tricków. Odświeżyłem też kilka przydatnych informacji z książek ww. autorów. Książkę Pana Śliwińskiego czyta się bardzo łatwo i przyjemnie. Żałuję, że nie natrafiłem na nią na początku przygody z tematem podnoszenia produktywności. Autor dodatkowo podaje link do zbioru z materiałami pomocniczymi, co jest dużym plusem. Oczywiście nie brakuje też promocji aplikacji swojego autorstwa, ale można się do tego przyzwyczaić i po kilku rozdziałach przestaje to przeszkadzać. Tak czy inaczej, bardzo udany lektura, którą serdecznie polecam!
Szukałem pozycji, która w konkretny, prosty i przejrzysty sposób przedstawia sprawdzone metody podnoszące produktywność. Natrafiłem na tę pozycję i miałem nadzieję, że autor przedstawi w niej top 10 wskazówek, żeby osiągnąć zamierzone rezultaty iiiiii.... nie zawiodłem się! Co prawda o części z nich już wiedziałem (autor nawiązuje do metod z książek Allena oraz Coveya, o...
więcej Pokaż mimo toŁatwy w odbiorze spis praktycznych porad mogących wpłynąć na poprawę własnej produktywności. Dobre wprowadzenie przed bardziej rozbudowanymi lekturami dotyczącymi poprawy własnej efektywności. Autor jest również twórcą aplikacji wspierającej zarządzanie swoimi zadaniami/projektami, ale w książce nie odczuwa się nachalnego namawiania do korzystania właśnie z tego rozwiązania jako wsparcia własnej efektywności. Do wciągnięcia na raz w ciągu jednego popołudnia.
Łatwy w odbiorze spis praktycznych porad mogących wpłynąć na poprawę własnej produktywności. Dobre wprowadzenie przed bardziej rozbudowanymi lekturami dotyczącymi poprawy własnej efektywności. Autor jest również twórcą aplikacji wspierającej zarządzanie swoimi zadaniami/projektami, ale w książce nie odczuwa się nachalnego namawiania do korzystania właśnie z tego rozwiązania...
więcej Pokaż mimo toKsiążka zmieniła sposób, w jaki zaczynam, spędzam i kończę każdy dzień w pracy. Jest praktycznym przewodnikiem po tym, co robic, a czego nie robić, aby optymalnie wykorzystać czas. Czyta się szybko - napisana jest prostym, potocznym językiem i naszpikowana przykładami. Jest ładnie złożona, font przyjazny dla oka, ilustracje fajne. Polecam ją każdemu, kto chce wychodzić z biura z większą satysfakcją.
Książka zmieniła sposób, w jaki zaczynam, spędzam i kończę każdy dzień w pracy. Jest praktycznym przewodnikiem po tym, co robic, a czego nie robić, aby optymalnie wykorzystać czas. Czyta się szybko - napisana jest prostym, potocznym językiem i naszpikowana przykładami. Jest ładnie złożona, font przyjazny dla oka, ilustracje fajne. Polecam ją każdemu, kto chce wychodzić z...
więcej Pokaż mimo toTego mi było trzeba. Getting Things Done w pigułce! Z nozbe korzystam już od ponad roku. Kilka miesięcy temu przeszedłem na plan płatny i mam nadzieję że uda mi się wcielić w życie porady i rozwiązania tu zawarte.
Pytanie jak to zrobić mając dzieci? W moim przypadku 6 maluchów w wieku od przedszkola do kołyski a do tego dwie firmy w tym jedna z marką bardzo osobistą. Cotygodniowa godzina dla siebie w kawiarni? Gdybym miał tyle wolnego czasu zaprosił bym tam żonę ;) Na razie samo czytanie książki o zarządzaniu sobą w czasie jest dowodem na to, że robię to coraz lepiej skoro mam czas na książkę ;)
Tego mi było trzeba. Getting Things Done w pigułce! Z nozbe korzystam już od ponad roku. Kilka miesięcy temu przeszedłem na plan płatny i mam nadzieję że uda mi się wcielić w życie porady i rozwiązania tu zawarte.
więcej Pokaż mimo toPytanie jak to zrobić mając dzieci? W moim przypadku 6 maluchów w wieku od przedszkola do kołyski a do tego dwie firmy w tym jedna z marką bardzo osobistą....
książka napisana konkretnie. Szybko się czyta.
książka napisana konkretnie. Szybko się czyta.
Pokaż mimo toDobry wstęp do tematu produktywności. Skondensowana do minimum.
Dobry wstęp do tematu produktywności. Skondensowana do minimum.
Pokaż mimo topolecam jako wstęp ale nie jako zgłębienie tematu produktywności
polecam jako wstęp ale nie jako zgłębienie tematu produktywności
Pokaż mimo to