Filozofia Kaizen. Rozwój międzynardowego przedsiębiorstwa według japońskiej metody

Wydawnictwo: Rozpisani.pl
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Filozofia Kaizen. Rozwój międzynardowego przedsiębiorstwa według japońskiej metody
data wydania
ISBN
9788394454531
liczba stron
200
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Tematem książki jest japońska koncepcja Kaizen oraz jej analiza na podstawie wybranych przykładów z badań własnych. W publikacji ujęto filozofię nie tylko pod kątem teoretycznym, ale również praktycznym. Oparto się na przykładach i na podstawie badań ilościowych odpowiedziano na kilka kluczowych pytań: Czym jest koncepcja Kaizen? Co oznacza japońska filozofia pracy „dążenia do doskonałości”...

Tematem książki jest japońska koncepcja Kaizen oraz jej analiza na podstawie wybranych przykładów z badań własnych. W publikacji ujęto filozofię nie tylko pod kątem teoretycznym, ale również praktycznym. Oparto się na przykładach i na podstawie badań ilościowych odpowiedziano na kilka kluczowych pytań: Czym jest koncepcja Kaizen? Co oznacza japońska filozofia pracy „dążenia do doskonałości” przedsiębiorstwa? Jaki rodzaj Kaizen wyróżniamy? Czym jest zarządzanie jakością oraz zarządzanie procesem? Czy filozofia opierająca się na „uszczuplaniu” firmy jest skuteczna? Czym różni się od Lean Management? Czy Kaizen może być wykorzysty­wany jako koncepcja ułatwiająca rozwój osobisty?
Na początku ukazano metodologię badań w świetle teorii, w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu. Określono cel i przedmiot badań, problem badawczy oraz hipotezy badawcze, metodę, technikę i narzędzia badawcze oraz miejsce i czas badań własnych. Następnie przytoczono ogólną teorię koncepcji Kaizen, opierając się na dostępnej literaturze. W związku z tym przywołano definicję koncepcji, wymieniono jej rodzaje, przedstawiono ogólnie genezę tego zjawiska oraz uwzględniono przyszłość tejże koncepcji prognozowaną przez naukowców – w oparciu o dostępne wyniki badań własnych przeprowadzonych w wybranych firmach międzynarodowych.

Mgr Angelica Pegani, absolwentka Katedry Zarządzania Operacyjnego Poli­techniki Gdańskiej, zaprezentowała w książce metodologię badań w świetle teorii dostępnej literatury przedmiotu. Określiła cel i przedmiot badań, problem badawczy oraz hipotezy badawcze, metodę, technikę i narzędzia badawcze oraz miejsce i czas badań własnych. Następnie przytoczyła ogólną teorię koncepcji Kaizen, opierając się na dostępnej literaturze. W związku z tym przywołała definicję koncepcji, wymieniła jej rodzaje, przedstawiono ogólnie genezę tego zjawiska oraz uwzględniła przyszłość tejże koncepcji prognozowaną przez naukowców – na podstawie dostępnych wyni­ków badań własnych przeprowadzonych w wybranych firmach międzynarodowych.

(Z opisu książki)

Autorka podjęła się bardzo ważnego i aktualnego tematu doskonalenia podmiotów gospodarczych z wykorzystaniem filozofii Kaizen. Po wprowadzeniu obejmującym przesłanki pracy oraz metodyczne uwarunkowania prowadzonych badań, mgr Angelica Pegani podjęła się wyjaśnienia kluczowych pojęć oraz rysu historycznego omawianej filozofii Kaizen. Odniosła się przy tym do koncepcji Lean Management pokazując tym samym nierozerwalne połączenie obu tych koncepcji w doskonaleniu obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw. Na szczególną uwagę niniejszego opracowania zasługuje prawidłowo uwypuklony wątek zarządzania kapitałem ludzkim i rola człowieka w tego typu koncepcjach. Pani Angelica Pegani, absolwentka Katedry Inżynierii Zarządzania Operacyjnego Politechniki Gdańskiej, prawidłowo odniosła się tym samym zarówno do samej roli przywództwa jak i zdefiniowała jego style typy i formy, a w dalszej konsekwencji podjęła się trudnego zadania wskazania roli lidera w przedsiębiorstwach. Bardzo interesujący jest także kolejny rozdział poświęcony przeglądowi metod i narzędzi wspomagających doskonalenie podmiotów gospodarczych wykorzystywanych i możliwych do wykorzystania w przedsiębiorstwach, a następnie do doskonalenia w ujęciu filozofii Kaizen także obszaru organizacji pracy. Kolejną część stanowi pewnego rodzaju praktyczne uzupełnienie dotychczasowych rozważań. Autorka bowiem odnosi się do przeprowadzonych badań w tym zakresie wskazując na podejście pracowników poszczególnych szczebli zarządzania do ciągłego doskonalenia w przedsiębiorstwach. Niniejsze opracowanie stanowi interesującą pozycję zarówno dla praktyków jak i teoretyków z dziedziny zarządzania oraz nauk społecznych. Autorka pokazała bowiem jak ważne jest powiązanie obszaru metodycznego i narzędziowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem z rolą pracownika oraz przywódcza rolą lidera.

Dr inż. Grzegorz Zieliński
Wydział Zarządzania i Ekonomii
Katedra Inżynierii Zarządzania Operacyjnego
Politechnika Gdańska

 

źródło opisu: rozpisani.pl

źródło okładki: rozpisani.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (4)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 4913
JoannaN | 2017-09-09
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 17
Mari | 2017-04-17
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 893
libellula | 2017-04-11
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 3091
Marta Gaik | 2017-04-08
Na półkach: Chcę przeczytać
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd