Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
6,6 (5 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
3
6
2
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
La Dieta Smartfood
data wydania
ISBN
9788328706743
liczba stron
416
kategoria
zdrowie, medycyna
język
polski
dodała
korcia

Dieta potwierdzona naukowo przez znany ośrodek - Europejski Instytut Onkologiczny w Mediolanie. Trudno odmówić autorom Diety Smartfood racji – żyjemy w epoce nadmiaru i natłoku – informacji, jedzenia i kilogramów. Jesteśmy skłonni do gigantycznych poświęceń, by jak najdłużej zachować młodość, urodę i zdrowie – uciekamy się do absurdalnych sposobów, łapiemy się diet ad hoc i naiwnie dajemy...

Dieta potwierdzona naukowo przez znany ośrodek - Europejski Instytut Onkologiczny w Mediolanie.

Trudno odmówić autorom Diety Smartfood racji – żyjemy w epoce nadmiaru i natłoku – informacji, jedzenia i kilogramów. Jesteśmy skłonni do gigantycznych poświęceń, by jak najdłużej zachować młodość, urodę i zdrowie – uciekamy się do absurdalnych sposobów, łapiemy się diet ad hoc i naiwnie dajemy wiarę „cudownym produktom”. A cudów nie ma. Jest jednak nauka.

Dieta Smartfood to coś więcej niż kolejne internetowe odkrycie – to inicjatywa pod egidą Europejskiego Instytutu Onkologicznego w Mediolanie, który prowadzi zaawansowane badania nad budową ludzkiego genotypu i jego interakcjami z zewnętrznymi substancjami pochodzącymi ze składników odżywczych, które są w stanie wywrzeć wpływ na nasze DNA, „usypiając” lub aktywizując poszczególne geny, odpowiadające za długość naszego życia oraz formując warstwę ochronną wokół naszego genomu, zmniejszając ryzyko powstania mutacji na poziomie DNA, bezpośrednio odpowiedzialnych za nowotwory.

Dzięki stosowaniu diety smartfood możemy bez wielkich poświęceń zmienić nawyki żywieniowe. Rezultaty? Znikają nadmiarowe kilogramy, zapobiegamy rakowi, chorobom układu krążenia, chorobom metabolicznym i neurodegeneracyjnym. Wiadomo już, że niektóre produkty spożywcze zachowują się jak leki, zdolne uzdrawiać i chronić organizm. Właśnie te super pokarmy odgrywają główną rolę w diecie Smartfood: 30 propozycji super produktów, których nie może zabraknąć na stole, bo są sprzymierzeńcami smukłej sylwetki i zdrowia. Są smart, czyli mądre, inteligentne, ponieważ działają na nasze ciało w sposób niezwykły. Sycą, zapobiegają gromadzeniu tłuszczu, pozwalają uniknąć chorób i przedłużają życie. To zwyczajne produkty: od sałaty po ziarna zbóż, od truskawek po pistacje.

 

źródło opisu: https://muza.com.pl/

źródło okładki: https://muza.com.pl/

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 347
Joanna | 2017-04-15
Przeczytana: 15 kwietnia 2017

Autorzy książki „Dieta smartfood” podchodzą to kwestii żywienia bardzo naukowo – przedstawiają wiarygodne wyniki badań lub sygnalizują, gdy mogą one być podważone.

To co musicie wiedzieć to to, że „Dieta smartfood” to nie jest książka o odchudzaniu. Koncepcja jedzenia „smart” jest raczej stylem życia, zbiorem sugestii na temat jedzenia, zachęceniem do kwestionowania tego co jemy (czytajmy etykiety!) i do bardziej uważnego komponowania posiłków (warzywka na stół przede wszystkim!). Punktem wyjścia do diety „smartfood” jest wprowadzenie i regularne spożywanie „super produktów”, które można podzielić na dwie kategorie: „longevity smartfood” (produkty spożywcze zdolne wpływać na długowieczność) oraz „protective smartfood” (produkty, które chronią nas przed chorobami i nadmiernymi kilogramami). Niektóre produkty, które postrzegane są jako super produkty były dla mnie niemałym zaskoczeniem – pomiędzy różnymi owocami i warzywami znalazłam czekoladę (! no dobra. Gorzką. minimum 70%… ale czekoladę!) oraz czarną i zieloną herbatę (myślałam, że to używki – mniej więcej jak kawa).

Po pierwszej części książki, w której odwołując się do wyników badań naukowców z całego świata zaprezentowane zostały superprodukty oraz ich super moce, druga to rozprawienie się z wieloma mitami dotyczącymi żywienia, z kolei trzecia to przystąpienie do działania i wdrażanie filozofii „smartfood” w codziennej diecie.

Rozdział „fakty i mity” to według mnie najciekawsza część tej książki. O ile pierwsza część zawierała dość skomplikowane opisy odnoszące się do genetyki i skomplikowanych mechanizmów biologicznych, co zwykłego odbiorcę może trochę przytłaczać, o tyle kolejne rozdziały są o wiele łatwiejsze w odbiorze. Wprowadzony schemat żywieniowy to bardzo ogólne ramy, w które może wpasować się każdy dostosowując jadłospis do swoich przyzwyczajeń i potrzeb. Co ważne, autorzy pomagają zabrać się za zmienienie naszej diety wprowadzając elementy interakcji z czytelnikiem (m.in. test samooceny żywieniowej, wzór dziennika żywieniowego, checklisty kategorii produktów). To nie jest ścisła dieta, którą można zacząć na „hura” a po miesiącu wrócić do starych nawyków. Ta książka to wprowadzenie w długotrwały proces przejścia od dotychczasowych przyzwyczajeń do zdrowego trybu życia. To nie jest opis diety odchudzającej, a zestaw wskazówek jak jeść zdrowo. Po prostu zdrowo, bez jakiś restrykcyjnych ograniczeń i katorżniczych diet. Ewentualna utrata zbędnych kilogramów to raczej efekt uboczny, a nie cel sam w sobie.

Mnie ogrom wiedzy z pierwszych rozdziałów nieco przytłoczył i przystopował w lekturze – musiałam dawkować sobie czytanie. Ale chyba czasem mniej znaczy więcej, bo kiedy czytałam po kilka stron dziennie okazało się, że przykładam większą uwagę do tego, o czym czytam i cała ta wiedza mogła mi się jakoś uleżeć i przetrawić (skoro już mowa o jedzeniu :-)) .

Informacji w tej książce jest tak dużo, że nie jest to raczej książka, którą można przeczytać i odłożyć na półkę. To książka, do której dobrze będzie wracać, choćby po to, aby przypomnieć sobie najważniejsze zasady składające się na dietę „smartfood”.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Przeczucie

Czytywałam już kryminały polskie, amerykańskie, „liznęłam” nieco skandynawskich, ale po japońskie jeszcze nie miała okazji sięgnąć, kiedy więc pojawił...

zgłoś błąd zgłoś błąd