Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Zastąp cukier. Cztery słodkie kroki do zdrowia

Wydawnictwo: Vital
8 (2 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Zucker - Der heimliche Killer: Wie wir krank und süchtig werden. Wie wir uns schützen, ohne auf Süßes zu verzichten.
data wydania
ISBN
9788365404336
liczba stron
312
słowa kluczowe
cukier, zdrowie, dieta, odżywianie
kategoria
zdrowie, medycyna
język
polski
dodał
Ola_K

Podobnie jak nikotyna i alkohol, cukier jest niebezpieczny i prowadzi do uzależnienia. Powoduje nie tylko nadwagę, próchnicę i cukrzycę, ale również takie choroby jak ADHD, Alzheimer i rak. Z tej książki dowiesz się, jak odzyskać kontrolę nad swoim sposobem odżywiania. Nie będziesz musiał z niczego rezygnować dzięki stosowaniu zdrowych cukrów, które zaopatrują organizm w niezbędną do życia...

Podobnie jak nikotyna i alkohol, cukier jest niebezpieczny i prowadzi do uzależnienia. Powoduje nie tylko nadwagę, próchnicę i cukrzycę, ale również takie choroby jak ADHD, Alzheimer i rak. Z tej książki dowiesz się, jak odzyskać kontrolę nad swoim sposobem odżywiania. Nie będziesz musiał z niczego rezygnować dzięki stosowaniu zdrowych cukrów, które zaopatrują organizm w niezbędną do życia energię, a przy tym nie mają negatywnego wpływu na przemianę materii. Prezentowane przez Autorów przepisy pozwolą Ci przygotować smakołyki, w tym konfitury, ciasta i desery. Stosując proponowany program żywieniowy stopniowo wyrównasz w organizmie stany nadmiarów i niedoborów. Zmniejszysz ryzyko wielu chorób i schudniesz bez wyrzeczeń.

Zdrowie jest słodsze niż cukier.

 

źródło opisu: https://vitalni24.pl/dieta/218974-zastap-cukier-cz...(?)

źródło okładki: https://vitalni24.pl/dieta/218974-zastap-cukier-cz...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 675
Rudaczyta | 2017-04-18
Na półkach: Posiadam

Na chandrę, na smutki, bo zbliża się okres i muszę uzupełnić poziom żelaza (:D), bo mi źle, bo nikt mnie nie rozumie, bo mnie rzucił. Czekolada, batonik, ptasie mleczko, ciasto, żelki. Tylko one rozumieją nasz smutek i tylko one potrafią ukoić zszargane nerwy. Ideologie dorobione do cudownych właściwości cukru są przekomiczne i oderwane od rzeczywistości. Ale gdzieś głęboko, w podświadomości wiemy, że cukier to cichy zabójca i inicjator wielu naprawdę poważnych chorób.

Zastąp cukier to praca zbiorowa będąca wynikiem długoletniego doświadczenia zawodowego i praktyk lekarskich dr Kurta Mosettera, wiedzy i wieloletnich badań biochemicznych dr Wolfganga Alexandra Simona. Książka wzbogacona została o zestaw doskonałych przepisów kulinarnych, które udowadniają że tak – da się przyrządzić potrawę bez lub z minimalna ilością cukru. Wszystkie informacje zostały zredagowane i w przystępny sposób opracowane przez autorkę Annę Cavelius. Nie ma więc mowy o tzw. "laniu wody", dywagacjach, przypuszczeniach i hipotezach. Dzięki wiedzy i doświadczeniu współautorów, którzy na co dzień mają do czynienia z negatywnymi skutkami nadużywania, Zastąp cukier można z powodzeniem określić mianem lektury rzetelnej i wiarygodnej. Chociaż, moim zdaniem, język mógłby być mniej naukowy.

Odnoszę wrażenie, że za punkt honoru autorzy postawili sobie uświadomienie jak największej liczbie osób, że cukier... to narkotyk, że cukier uzależnia i działa na podobnej zasadzie jak alkohol, narkotyki, czy nikotyna. Czyli jak każdy nałóg. A doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że alkohol spożywany w nadmiernych ilościach, kilkanaście papierosów wypalanych dziennie, nie wspominając o narkotykach – są toksyczne, destrukcyjne i bardzo niebezpieczne dla zdrowia. I dla życia. Cukier z powodzeniem można podpiąć pod listę najbardziej niebezpiecznych i najbardziej uzależniających produktów. Autorzy na dalszych stronach książki udowadniają tę śmiałą hipotezę.

Wiele osób kojarzy cukier jedynie jako biały proszek, który wypełnia naszą porcelanową cukiernicę. A jest to sacharoza – jeden z bardzo wielu węglowodanów. Jednocześnie zostajemy uświadomieni, jak wielką bzdurą jest stwierdzenie: " ja już od lat nie spożywam cukru", bo:

"od 50% do 60% wszystkich produktów spożywczych wytwarzanych przemysłowo zawiera cukier, nawet jeśli nie mają słodkiego smaku"

Cukier znajduje się nie tylko w czekoladzie, ale także w ketchupie, konserwach, ogórkach marynowanych i wielu innych. Podkreśla smak, nadaje aromat i "apetyczny kolor". Przecież w przemyśle spożywczym chodzi o to, żeby produkt wyglądał ładnie, smacznie i przykuwał uwagę konsumenta – potencjalnego nabywcy. Spożywając jogurt truskawkowy kupiony w sklepie tak naprawdę znamy smak "aromatyzowanych trocin lub kawałków jabłka zabarwionych sokiem z buraka". Czyli stwierdzenie, że "ten jogurt truskawkowy nawet koło truskawek nie leżał", jest niestety prawdziwe. Na etykiecie danego produktu przeczytać możemy także "aromat identyczny z naturalnym". Dlaczego po prostu nie może być naturalny? Bo jest dziesięciokrotnie droższy, wiec producentowi opłaca się nabazgrać drobnym druczkiem na etykiecie, której i tak 70% konsumentów nie czyta, że aromat jest prawie identyczny. W tym przypadku "prawie" robi wielka różnicę.

Jednym z pierwszych zagadnień podejmowanych w Zastąp cukier jest przekazanie czytelnikowi garści informacji: jak działa cukier, jakie obszary w mózgu pobudza, z uwolnieniem jakich hormonów związane jest spożycie cukru. Na przykładzie kilku badań autorzy udowadniają, że głód cukrowy wykazuje podobieństwo do głodu narkotykowego. W dalszej części książki autorzy skupiają eis na chorobach wywoływanych przez zbyt częste uleganie pragnieniu na "coś słodkiego". M.in. otyłość, nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca, ADHD, próchnica, i, jak wykazują najnowsze badania, choroby neurodegeneracyjne. W kolejnej części książki poznajemy cztery kroki wyjścia z cukrowego nałogu. Wpierw musimy sami ocenić jak bardzo "cukrujemy nasze życie", dzięki prowadzeniu dzienniku posiłków. Krok drugi to nauka prawidłowego odżywiania się, korzystania z dobrodziejstw natury i umiejętnym łączeniu smaków w ten sposób, aby nie tylko czekoladki stanowiły "nagrodę", ale pełnowartościowy posiłek także był rozkoszą dla podniebienia. W tym kroku poznajemy także ogólną charakterystykę białek, węglowodanów, tłuszczów, witamin i związków mineralnych. Wszystkie te składniki pokarmowe są dla życia niezbędne, ale w odpowiednich ilościach. Ta wiedza, wprowadzona w życie, umożliwi podjęcie radykalnych zmian w swoim jadłospisie... co bezpośrednio prowadzi do kroku trzeciego – czyli praktyki. W naszej kuchni, w naszym życiu. Krok czwarty to nieodzowny element zdrowego trybu życia, czyli aktywność fizyczna. Jest niezbędnym dodatkiem w detoksie cukrowym. Autorzy przekonują, że umiarkowany wysiłek fizyczny (jazda na rowerze, spacer, bieg na krótkim dystansie – mają podobne działanie na nasz organizm jak porcja słodyczy – uwalniają endorfiny).

Ostatnią część książki stanowi zestaw i prostych i bardziej skomplikowanych przepisów, które z powodzeniem mogą zastąpić te, które do tej pory wiodły prym w naszej kuchni, a które to są przesycane cukrowymi dodatkami.

To trudna sztuka. Zawzięcie, zaparcie i wzajemna motywacja. Nasze życie bez cukru to nie iluzja – jest możliwe... bo życie bez cukru wcale nie musi przestać być słodkie.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Moja Lady Jane

Książka, którą zdecydowanie warto przeczytać. Autorki zajęły się historią Anglii, ale! nie taką, która jest nam znana, także nie musicie się obawiać,...

zgłoś błąd zgłoś błąd