Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Technika dekonstrukcji w twórczości Pawła Mykietyna

Wydawnictwo: Akademia Muzyczna w Krakowie
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788362743056
liczba stron
172
kategoria
muzyka
język
polski
dodał
Piotr

Zawartość: Wstęp I. 3 for 13 1. Materiał 1.1. Część pierwsza 1.2. Część druga 1.3. Część trzecia 1.4. Podsumowanie 2. Forma 2.1. Modele formalne poszczególnych części 2.2. Podsumowanie II. Koncert na fortepian i orkiestrę 1. Materiał 1.1. Regulacje paradodekafoniczne: seria i nadseria 1.2. Dyspozycja nadserii 1.3. Sposoby opracowania nadserii 2. Konkretyzacja brzmieniowa założeń...

Zawartość:
Wstęp
I. 3 for 13
1. Materiał
1.1. Część pierwsza
1.2. Część druga
1.3. Część trzecia
1.4. Podsumowanie
2. Forma
2.1. Modele formalne poszczególnych części
2.2. Podsumowanie
II. Koncert na fortepian i orkiestrę
1. Materiał
1.1. Regulacje paradodekafoniczne: seria i nadseria
1.2. Dyspozycja nadserii
1.3. Sposoby opracowania nadserii
2. Konkretyzacja brzmieniowa założeń materiałowych
2.1. Część pierwsza
2.2. Część druga
2.3. Część trzecia
2.4. Podsumowanie
3. Forma
3.1. Część pierwsza
3.2. Część druga
3.3. Część trzecia
3.4. Podsumowanie
III. Koncert na wiolonczelę i orkiestrę
1. Materiał
1.1. Segment A
1.2. Segment B
1.2.1. Organizacja materiału dźwiękowego w segmencie B
1.2.2. Kategoryzacja materiału dźwiękowego segmentu B
1.3. Segment A’
1.4. Segment B’
1.5. Coda
1.6. Podsumowanie
2. Forma
2.1. Jednostki formalne
2.2. Opcjonalne modele formalne
2.3. Inne niezależnie zastosowane podziały formalne
2.4. Podsumowanie
IV. Dekonstrukcja jako koncepcja metodologiczna
1. Dekonstrukcja – próba definicji
2. Techniki dekonstrukcjonistyczne
2.1. Różnia i strategia podwójnego gestu
2.2. Ogólna strategia dekonstrukcji
2.3. Strategia marginaliów
2.4. Strategia aporii
2.5. Rola terminów wieloznacznych oraz wyrazów pokrewnych w metodzie derridiańskiej
2.6. Rola wyrażeń synonimicznych w metodologii Derridy
2.7. Odwlekające działanie różni – dyseminacja i suplementacja
2.8. Strategia szczepienia
2.9. Strategia rozsunięcia
2.10. Strategia suplementacji
2.11. Strategia substytucji
2.12. Strategia śladu
2.13. Strategia splotu
3. Podsumowanie
V. Adaptacja techniki dekonstrukcji w kompozycjach Pawła Mykietyna
1. Przyswajanie metody derridiańskiej przez inne dziedziny
2. Przyporządkowanie strategii derridiańskich konkretnym rozwiązaniom muzycznym u Mykietyna
2.1. Strategia szczepienia a cytat muzyczny i prekompozycyjny wzorzec
2.2. Strategia aporii a tropienie konwencjonalnych rozwiązań w muzyce przeszłości
2.3. Strategia podwójnego gestu a poszukiwanie parametrów muzycznych podatnych na dekonstrukcję
2.4. Strategia marginaliów a zabiegi formalne i asymetryczne konstrukcje
2.5. Strategia rozsunięcia a rozluźnianie związków w tekście muzycznym
2.6. Strategia suplementu a polistylistyczne zabiegi muzyczne
2.7. Strategia śladu a „prześwitywanie” struktur ukrytych
2.8. Strategia splotu a zawiłe konstrukcje muzyczne
2.9. Strategia substytucji
3. Podsumowanie
Summary
Bibliografia
Indeks nazwisk

 

źródło opisu: http://sklep.amuz.krakow.pl/index.php?id_product=9...(?)

źródło okładki: http://sklep.amuz.krakow.pl/index.php?id_product=9...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd