Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8391664910
liczba stron
92
kategoria
zdrowie, medycyna
język
polski

Jakość usług medycznych, mimo że intuicyjnie była brana pod uwagę od początków opieki nad chorym, stanowiąc podstawowy element etyki lekarskiej, dopiero w ostatnich dekadach ubiegłego stulecia uzyskała status jednego z fundamentów funkcjonowania systemów ochrony zdrowia w rozwiniętych krajach świata. Wprowadzono wówczas metody i narzędzia wcześniej testowane w sektorze produkcji, handlu i...

Jakość usług medycznych, mimo że intuicyjnie była brana pod uwagę od początków opieki nad chorym, stanowiąc podstawowy element etyki lekarskiej, dopiero w ostatnich dekadach ubiegłego stulecia uzyskała status jednego z fundamentów funkcjonowania systemów ochrony zdrowia w rozwiniętych krajach świata. Wprowadzono wówczas metody i narzędzia wcześniej testowane w sektorze produkcji, handlu i usług. Interesująca jest historia rozwoju podejścia zorientowanego na jakość w tym sektorze. Podstawy do systematycznego zapewnienia jakości opracowane zostały w latach pięćdziesiątych, niezależnie przez dwóch amerykańskich specjalistów od zarządzania:: W. Edwardsa Deminga oraz Josepha Jurana. Przeszli oni do historii jako twórcy procesu statystycznej kontroli, poszukiwania liderów przemian, szacunkowania kosztów jakości oraz kosztów jej braku, a w końcu stali się guru ruchu projakościowego. Opracowane przez nich podejścia zorientowane na jakość, nie doczekawszy się wdrożenia w przemyśle amerykańskim, wywołały rewolucję jakościową w Japonii. Z powodu tego grzechu zaniechania wdrożenia właściwej metody poprawy, do dziś cierpią na tym takie koncerny jak General Motors, wypierane z rynku przez Toyotę.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1
Martazytka | 2014-11-12
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1
panmazi | 2014-11-07
Na półkach: Chcę przeczytać
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd