Diabeł używa Instagrama

Tłumaczenie: Dorota Kaczor
Wydawnictwo: Sonia Draga
6,29 (35 ocen i 8 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
2
8
1
7
13
6
11
5
3
4
1
3
2
2
1
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Knockoff
data wydania
ISBN
9788379996407
liczba stron
368
kategoria
Literatura piękna
język
polski
dodała
Ewa

Przezabawna, błyskotliwie napisana opowieść o prawdziwych kreatorach stylu i ich kiepskich naśladowcach. Pozwala zajrzeć za kulisy stale zmieniającego się świata mody, i spojrzeć na niego z przymrużeniem oka. „Diabeł używa Instagrama to zabawna i mądra powieść, coś pomiędzy Diabłem ubierającym się u Prady a The Social Network. Wciągająca rozrywka, która nie pozwoliła mi zasnąć. Pomstowałem...

Przezabawna, błyskotliwie napisana opowieść o prawdziwych kreatorach stylu i ich kiepskich naśladowcach. Pozwala zajrzeć za kulisy stale zmieniającego się świata mody, i spojrzeć na niego z przymrużeniem oka.

„Diabeł używa Instagrama to zabawna i mądra powieść, coś pomiędzy Diabłem ubierającym się u Prady a The Social Network. Wciągająca rozrywka, która nie pozwoliła mi zasnąć. Pomstowałem do nieba przy rozkosznych, szalonych wybrykach bohaterów, zgadywałem, który ze znawców mody jest właśnie parodiowany i smakowałem każdą intrygę, usnutą w eleganckim stylu”. – Kevin Kwan, autor bestsellerowej książki Bajecznie bogaci Azjaci

„Głośna, dziewczęca, pięknie napisana historia pozwalająca się oderwać od codzienności. Zabawne ujęcie przepaści pokoleniowej, której doświadcza Imogen. Kiedy odeszła, była królową. Kiedy wraca, traci miejsce w pierwszym rzędzie na pokazach podczas tygodnia mody dla blogerki modowej!” - The New York Times

„W tej współczesnej wersji Wszystko o Ewie, jedna z głównych bohaterek pnie się w górę w zawrotnym tempie, nie bacząc na swoją życzliwą szefową. Kradnie jej pomysły, obraża, gdy ta nie nadąża za nowinkami technicznymi, sprawia, że czuje się wykluczona. Ta świeża powieść, przedstawiająca kulisy świata mody, to klasyczna historia walki dobra ze złem, przeniesiona do współczesności”. – Publishers' Weekly

Gdy Imogen Tate, redaktor naczelna magazynu „Glossy” wraca do pracy po półrocznej przerwie, ledwo poznaje własne czasopismo. Jej była asystentka, dwudziestokilkuletnia Eve Morton, zwolniła większość starej załogi, sekretarza redakcji zesłała do magazynu materiałów biurowych, zrezygnowała z tradycyjnych telefonów i zatrudniła stado wysztafirowanych panienek stale przyklejonych do swoich komórek. Imogen, ulubienica świata mody, może i zna prywatne numery do Alexandra Wanga czy Diane Furstenberg, lecz nie odróżnia Facebooka od Twittera, a przez kilka dni nie umiała wyłączyć japońskiego w smartfonie.
Pod rządami Eve „Glossy”, niegdyś słynący z luksusowego wrześniowego wydania liczącego 768 stron, szybko zamienia się w fabrykę wyzysku. Ponadto Imogen odkrywa, że Eve chce zlikwidować wydanie drukowane, sprowadzając je do aplikacji na telefon.
Zagubiona Imogen musi zdecydować, czy spakować swoje manatki i odejść, czy obudzić w sobie cyfrowe zwierzę i stawić czoło Eve, by ratować ukochane pismo i własną karierę...

 

źródło opisu: http://www.soniadraga.pl/produkt/2168/diabel-uzywa-instagrama.html

źródło okładki: http://www.soniadraga.pl/produkt/2168/diabel-uzywa-instagrama.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (108)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 739

To pierwsza książka tych autorek jaką przeczytałam. Kiedyś jednak miałam okazję czytać dzieło Plum Sykes, która jak się dowiedziałam z biografii jest siostrą bliźniaczką Lucy Sykes. Były to „Księżniczki z Park Avenue”, które nie zaciekawiły mnie za bardzo.
Do lektury „Diabeł używa instagrama” zachęca już sam tytuł, a jeszcze opis na okładce. Czyta się bardzo dobrze. Główną bohaterką jest Imogen Tate, która wraca do pracy w redakcji pisma Glossy. Czeka tam na nią sporo nowości, bo nie planują już wydań papierowych, którymi ona zarządzała. Teraz szefową jest tam Eve – była asystentka Imogen. Chce ona wprowadzić na rynek aplikację na smartfon i urządzenia mobilne za pomocą której będzie można czytać gazetę Glossy oraz kupować ubrania, inne produkty i funkcje. To bardzo dobre rozwiązanie, prasa drukowana to już prawie muzeum w dzisiejszych czasach. Czy Imogen odnajdzie się w nowej dla niej rzeczywistości, za którą nie przepada? Czy poradzi sobie bez e-maili wydrukowanych na kartce? W...

książek: 261
Edyta | 2017-01-10
Na półkach: Przeczytane, Z biblioteki
Przeczytana: 09 stycznia 2017

Podobała mi się, jednak coś nie do końca zaskoczyło.
Sam pomysł historia bohaterowie bardzo zgrane, wszystko pasuje kreacja bardzo udane. Momentami bez pamięci zatracałam się w lekturze przenosząc się do świata mody - co dobrze świadczy o książce. Jednak sama nie wiem czy to format mi nie odpowiadał (nie do końca był poręczny)czy może czcionka nie taka trudno powiedzieć co to było -jednak nie pochłonęłam jej w 3-4 dni kiedy to robi się z prawdziwymi perełkami tylko końca nie było widać.
Jednak zachęcam do lektury bo warto, a czytelniczki i ulubieńcy "Diabła u Prady" na pewno się nie zawiodą.

książek: 150
Agnieszka | 2016-11-25
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 24 listopada 2016

Boję się kupować nowe książki, kiedy nie mogę sprawdzić opinii na ich temat (bo jeszcze ich nie ma), ale tę bardzo chciałam przeczytać, a na moje szczęście znalazłam ją nowiutką na wymianie na Targach Książki, więc wzięłam bez wahania i szczerze polecam. :)

Książka, być może dla niektórych sprawiająca wrażenie "niepoważnej" (mi też trochę się taka wydała ze względu na okładkę i tytuł), zahacza o naprawdę istotne sprawy związane z ogromnym postępem technologicznym i pokazuje "ofiary" tych przemian - jednostki, które im uległy i jednostki, które za nimi totalnie nie nadążają. Oczywiście wszystko ubrane jest w ciekawą i zabawną historię opowiadającą o wątpliwej przyjemności współpracy w redakcji magazynu "Glossy" dwóch kobiet - szanowanej w świecie mody redaktor naczelnej Imogen i Jej totalnego przeciwieństwa - Eve. Pierwsza ledwo potrafi skorzystać ze skrzynki mailowej, druga - publikuje całe swoje życie na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i do tegoż właśnie wirtualnego świata...

książek: 1798
Kasia b | 2016-12-22
Na półkach: Przeczytane

Niech was nie zwiedzie tytuł: to nie powtórka z prania brudów świata mody! I tutaj to nie szefowa jest z piekła rodem. Ale spokojnie, dzisiejsze "dinozaury" mają wybór: wyginąć albo ewoluować... cyfrowo. Kto przetrwa internetową rewolucję: spryt, tupet i papiery wyższej uczelni, czy klasa, doświadczenie i.. znajomości?
Lekka, przezabawna, ale niebanalna lektura.

książek: 409
czytado | 2018-02-02
Na półkach: Przeczytane

Przezabawna, błyskotliwie napisana opowieść o prawdziwych kreatorach stylu i ich kiepskich naśladowcach. Pozwala zajrzeć za kulisy stale zmieniającego się świata mody, i spojrzeć na niego z przymrużeniem oka.








‘Diabeł ubiera się u Prady’ to prawdziwy filmowy klasyk. Naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy go nie oglądali z zasady. Bo nie lubią mainstreamu. Gdzie tu miejsce na takie teorie, przecież ten film powstał jeszcze w czasach, kiedy zapożyczenia z angielskiego nie były cool. Cóż, liczę na to, że te skrajne przypadki omijają również blogi i kiedy powiem, że ‘Diabeł używa instagrama’ jest nowszym, innym odzwierciedleniem tematu będziecie wiedzieć czym to jeść.



'@GlossyImogen: Cześć, Twitter! To ja twerkuję.

@GlossyImogen: Cześć Twitty! To ja tweetuję.



@GlossyImogen: Nie to chciałam napisać. Twitter, nie Twitty. Przepraszam nowych obserwujących.


@GlossyImogen: Jestem tu nowa i dopiero się uczę.

@GlossyImogen: Przysięgam, nie jestem pijana, tylko...

książek: 332
Joanna | 2017-01-05
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 01 stycznia 2017

Instagram, Facebook, Twitter, Postable, Pinterest, Buzz i wiele, wiele innych. Czyli przepis na podbój XXI wieku w wydaniu Internetowym.
Po sześciomiesięcznym urlopie chorobowym spędzonym na rekonwalescencji po operacji na raka piersi, Imogen Tate wraca do pracy w siedzibie magazynu Glossy. Nikt nie podejrzewał, a już na pewno nie główna bohaterka, że wystarczy 180 dni, aby przewrócić do góry nogami całą branżę modową. Zamiast Glossy, pojawia się Glossy.com, na miejscu naczelnej karierę robi dawna asystentka Imogen, Eve Morton, w zamian za dobraną ekipę profesjonalistów, pani redaktor dostaje nowe, młode twarze, które najwidoczniej nie potrzebują snu. A jakby tego było mało, pojawiają się Instagram, Facebook, Twitter, Postable, Pinterest, Buzz, Reddit, LinkedIn, a do tego lajki, followersi, selfie, hashtagi, kody HTML i tak dalej… I jak tu nie zwariować?!
Pomijając kłopoty w pracy, mnóstwo Internetowego nadrabiania oraz wiecznie niezadowoloną Eve, Imogen zmaga się z problemami...

książek: 150
Karolina | 2018-02-08
Na półkach: Posiadam, Przeczytane

Przewidywalna historia, ale lekko się czyta :)

książek: 89
Marta | 2017-04-26
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 24 kwietnia 2017

Męka jak dla mnie

książek: 719
Natasha Natblue | 2018-07-07
książek: 234
Kasia001 | 2018-07-01
Na półkach: Przeczytane, Z biblioteki
Przeczytana: 16 lipca 2018
zobacz kolejne z 98 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd