Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

ształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości

Wydawnictwo:
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
ształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości
data wydania
ISBN
9788363487058
liczba stron
355
język
polski
dodał
bodzio469

Książka jest podsumowaniem serii badań dotyczących rozwoju systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości w modelu Shaloma Schwartza. Teoria wartości Schwartza jest dzisiaj sytuowana przede wszystkim w ramach psychologii międzykulturowej. Takie etykietowanie często utrudnia jej percepcję i uniemożliwia wykorzystanie jej potencjału w innych obszarach psychologii. Niniejsza książka jest...

Książka jest podsumowaniem serii badań dotyczących rozwoju systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości w modelu Shaloma Schwartza. Teoria wartości Schwartza jest dzisiaj sytuowana przede wszystkim w ramach psychologii międzykulturowej. Takie etykietowanie często utrudnia jej percepcję i uniemożliwia wykorzystanie jej potencjału w innych obszarach psychologii. Niniejsza książka jest próbą odzyskania jej dla innych dziedzin psychologii, w szczególności dla psychologii osobowości i psychologii rozwoju człowieka.

W części teoretycznej zostały przedstawione: 1) teorie prekursorów (Gordona Allporta i Miltona Rokeacha); 2) główne tezy teorii Schwartza na temat struktury i katalogu wartości, wraz z ich empirycznym uzasadnieniem; 3) teoretyczna interpretacja kołowej struktury wartości i ich preferencji jako motywacyjnego uzupełnienia wielkiej piątki cech w ujęciu Paula Costy i Roberta McCrae na pierwszym poziomie struktury osobowości w ujęciu Dana McAdamsa; 4) teoretyczne uzasadnienie możliwości i konieczności badań systemu wartości w okresie dzieciństwa i dorastania.

W części empirycznej została zaprezentowana seria badań około 8000 osób w wieku od 5 do 25 lat. Były to badania poprzeczne i trzypomiarowe badania podłużne, badania kwestionariuszowe i eksperymentalne (w planie jednogrupowym z pomiarem czasu reakcji oraz w planie dwugrupowym z aktywizacją wartości).

Uzyskane rezultaty są pierwszym systematycznym opisem kształtowania się struktury i systemu wartości od dzieciństwa do dorosłości.

 

źródło opisu: http://www.liberilibri.pl/cieciuch#o-książce

źródło okładki: http://www.liberilibri.pl/cieciuch#o-książce

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd