Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zgłosuj na książki roku 2017

2-2,5 roku

Seria: Dobra Książeczka
Wydawnictwo: Tekturka
9,25 (4 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
2
9
1
8
1
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788394525552
liczba stron
10
język
polski
dodał
Agnieszka

Dobra książeczka dla dziecka w tym wieku to taka, która rozwija słownictwo i wprowadza zdania podrzędnie złożone. Opowiada jakąś historię, ale z małą liczbą bohaterów. To za wcześnie na liczenie i nazywanie kolorów (większość dzieci potrafi poprawnie zliczyć 3 przedmioty dopiero, gdy ma 5 lat i nazwać podstawowe kolory dopiero w wieku 4 lat!). Ta książeczka opiera się na dorobku światowej...

Dobra książeczka dla dziecka w tym wieku to taka, która rozwija słownictwo i wprowadza zdania podrzędnie złożone. Opowiada jakąś historię, ale z małą liczbą bohaterów. To za wcześnie na liczenie i nazywanie kolorów (większość dzieci potrafi poprawnie zliczyć 3 przedmioty dopiero, gdy ma 5 lat i nazwać podstawowe kolory dopiero w wieku 4 lat!). Ta książeczka opiera się na dorobku światowej nauki z dziedziny psychologii rozwojowej, została stworzona specjalnie z myślą o dzieciach w wieku 24-30 miesięcy i uwzględnia ich specyficzne potrzeby.

Opinie specjalistów z zakresu psychologii rozwojowej:
"Seria przeznaczona jest dla dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa (przedział wiekowy od 0–3 lat). W doborze ich zawartości (ilustracji i tekstów) wykorzystano znaczące pozycje literatury z psychologii rozwojowej, stanowiące jej naukowa podstawę. Na uznanie zasługuje dobór scenek, nawiązujących do typowych sytuacji z życia rodzinnego, oraz delikatność rysunków postaci członków rodziny i zwierząt, uwzględniającą wrażliwość psychiki dziecięcej. Przygotowana seria może być wartościowym materiałem sprzyjającym rozwojowi poznawczemu dziecka; spostrzegania, mowy i myślenia, zwłaszcza, ze na tylnej stronie każdej okładki znajduje się instrukcja dla dorosłych jak posługiwać się książeczką."
Prof. dr hab. Barbara Harwas-Napierała, Instytut Psychologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

"Książeczki zawierają obrazki i komunikaty wizualne dostosowane do możliwości odbioru informacji percepcyjnych i językowych dzieci na poszczególnych etapach rozwoju. Stwarza to możliwość stymulowania rozwoju dziecka zarówno na płaszczyźnie sfery rozwoju mowy i języka ale także rozwoju społeczno – emocjonalnego poprzez budowanie więzi z rodzicem. Obrazki stymulują myślenie dziecka, uczą koncentracji uwagi oraz pobudzają wyobraźnię. Skonstruowane zostały w taki sposób, aby wykorzystywać naturalny, rozwojowy synkretyzm w spostrzeganiu lub kiedy indziej rozwijać intermodalność percepcji. Są doskonałą i atrakcyjną zabawą dla dziecka a także rodzica. Książeczki te sprawiają, że czytanie już od momentu narodzin może być przyjemne i inspirujące zarówno dla dziecka jak i rodzica."
Dr Małgorzata Kostka-Szymańska, Instytut Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

"Seria książeczek opracowana z myślą o wczesnych etapach życia dziecka jest znakomitą pomocą w zrozumieniu przez rodziców trendów rozwojowych małego człowieka i w uświadomieniu sobie jego potrzeb. Stanowi także cenny materiał pozwalający rodzicom na uzasadnioną naukowo stymulację rozwoju poznawczego dziecka oraz kierowanie się zaprezentowanymi wzorcami w samodzielnym kreowaniu nowych, sprzyjających postępowi, treści."
Dr hab. Ludwika Wojciechowska, Wydział Psychologii , Uniwersytet Warszawski, prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego

 

źródło opisu: http://www.empik.com/seria-dobra-ksiazeczka-2-2-5-...(?)

źródło okładki: http://www.empik.com/seria-dobra-ksiazeczka-2-2-5-...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (6)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 19
agata | 2016-10-28
Na półkach: Przeczytane

Bardzo podoba mi się pomysł na tą serię, super są te opisy na okładkach i opinie psychologów, ilustracje (szczególnie te dla starszych dzieci) trochę nie w moim stylu, ale chyba właśnie o to chodziło, żeby podobały się dzieciom, moje są zachwycone

książek: 144
KuLtUrAlNiE | 2017-03-23
Na półkach: Przeczytane

Zdania dłuższe, podrzędnie złożone opisują bardziej skomplikowane historyjki. Antoś, Hania i piesek Fufik ukazują relacje między sobą. Tekst jest rozwinięty gramatycznie, ale nadal prosty w przekazie.

książek: 7
elvis182 | 2016-10-01
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 października 2016
książek: 35
Agnieszka | 2016-09-30
Na półkach: Przeczytane
książek: 185
Silmariena | 2017-10-11
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 789
zaczytana | 2016-12-09
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd