Krwawy amfiteatr. Antologia francuskich historii tragicznych epoki renesansu i baroku
220 str.
3 godz. 40 min.
- Kategoria:
- literatura piękna
- Wydawnictwo:
- Universitas
- Data wydania:
- 2007-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-01-01
- Liczba stron:
- 220
- Czas czytania
- 3 godz. 40 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324206629
Barbara Marczuk, Krwawy amfiteatr. Antologia francuskich historii tragicznych epoki renesansu i baroku, 2007: To taki francuski Dekameron. Historie tragiczne były jednym z najpoczytniejszych gatunków prozy francuskiej w renesansie i baroku. Materiału dla smutnych i dramatycznych opowieści dostarczały kroniki sądowe i prasa brukowa z zamiłowaniem
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 13
- 10
- 5
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Krwawy amfiteatr. Antologia francuskich historii tragicznych epoki renesansu i baroku
Dodaj cytat
Opinia
Interesująca lektura głównie ze względu na swoje walory społeczno-obyczajowe i ukazanie mentalności ówczesnych ludzi.
Historie są nierówne, ich jakość waha się w zależności od autora, daty spisania, literackiego stylu i opisywanych wydarzeń.
Większość powiela ten sam schemat, o którym pisze już Barbara Marczuk we wstępie: cnota i szczęście – występek – kara.
Chyba z największym zainteresowaniem przeczytałam ostatnie historyjki rozgrywające się w Polsce i spisane przez Michała Jurkowskiego.
Ciekawa dla mnie była również opowieść o Dragontynie i Filotymie, głównie dlatego, że oparta była na wydarzeniach historycznych rozgrywających się ledwie 2 lata wcześniej. Podobało mi się ukrycie Francji pod płaszczykiem Persji, gdzie Paryż stał się Suzą. Denerwowało mnie jednak nachalne wychwalanie Marii de Medici, podczas gdy opis wydarzeń temu rażąco przeczył i jasno wskazywał, że była słabą kobietą bez własnego głosu, zupełnie omotaną przez swoją faworytę.
Eleonorze Galigai-Concini przypisano zaś wszelkie złe cechy – częściowo pewnie słusznie, ale z drugiej strony pewnie też dlatego, żeby wybielić Marię de Medici.
W tym przypadku mam również zarzut dotyczący strony korektorsko-redakcyjnej tekstu tego opowiadania – widać sporą niekonsekwencję – w niektórych miejscach są przypisy objaśniające, która postać historyczna kryje się pod danym imieniem, a w innych obok nieprawdziwych nazw są podane właściwe w nawiasach. Wolałabym wersję wyłącznie z przypisami, ale taka była wola Barbary Marczuk. Wszystko byłoby dobrze, gdyby konsekwentnie stosowano nawias w całym tekście. Niestety pojawia się on losowo, np. przy Persji raz jest, raz go nie ma. Również nazwisko Meleanta nie zostało wyjaśnione czy to w przypisie, czy to w nawiasie.
Ponadto wykryłam w dwóch miejscach książki 2 uderzające błędy ortograficzne – niestety częste w przypadku tego słowa.
1. s. 201 - „każe” zamiast „karze” (gdy chodziło ewidentnie o kwestię ukarania winnego).
2. nie pamiętam strony - „karze” zamiast „każe” (gdy mowa była o nakazie…).
Interesująca lektura głównie ze względu na swoje walory społeczno-obyczajowe i ukazanie mentalności ówczesnych ludzi.
więcej Pokaż mimo toHistorie są nierówne, ich jakość waha się w zależności od autora, daty spisania, literackiego stylu i opisywanych wydarzeń.
Większość powiela ten sam schemat, o którym pisze już Barbara Marczuk we wstępie: cnota i szczęście – występek – kara.
Chyba z...